ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : افزودن در و پنجره به ساختمان



mrsalam
31-12-2008, 15:14
سلام و خسته نباشید به بچه های گل فوروم
سوال من اینکه چطوری می شه پنجره یا در را به یک دیوار(لاین اکسترود شده) اضافه کنم؟
به شی wall در geometry خیلی راحت میشه ولی به boxو غیره نمیشه
یعنی می خوام که اگر در رو باز کنم جای در خالی بمونه
لطفا راهنمایی کنید:10:

Tamirat.laptop
31-12-2008, 15:35
سلام عزیز

منظور شما چیه ؟

سوال شما دوتا شد یکی اینکه میخواید در و پنجره رو تراز با دیوارتون کنید و سوال دوم اینه که دوقتی در باز شد جای در بمونه

اگر این منظورتون باشه خب برای سوال اول شما با استفاده از نماهای تاپ فرونت و لفت و رایت خیلی راحت میتونید در یا پنجره

یا هر چیز دیگر رو تنظیم کنید و اما برای سوال دوم باید با affect Pivot only رو به کنار در تنظیم کنید اگر تونستم یه آموزش برات میزارم

SSS_HHH_OOO
31-12-2008, 18:03
خوب اگه منظورت اینه که تو جسمت سوراخ ایجاد کنی این بهترین راهشه....

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

3dlove
31-12-2008, 21:46
خب دوست من تا اونجا كه من متوجه شدم
برا ساخت در و بنجره به قسمت door / windows برو بعد در يا بنجره اي رو كه دوست داري انتخاب كن بعد با هر كليك موس تول , عرض و ارتفاع رو مشخص كن .
اميىدوارم جوابت رو كرفته باشي .

mrsalam
01-01-2009, 00:01
از همه متشکرم مخصوصا آقای sss_hhh_ooo
من برای یه ساختمان که پر از در و پنجره هستش می خوام
ولی این کاری که آقای sss_hhh_ooo فرمودن خیلی وقت گیر هستش

hadi665
01-01-2009, 00:03
خوب اگه قراره ویدارو سوراخ کنی
یعنی مشکلت اینه که وقتی درو باز میکنی دیوار سوراخ باشه باید به اندازه ی قسمتی که میخوای سوراخ شه یه باکس رو ببری توی دیوارت و بعد از ابزار boolean توی قسمت جئومتری و کامپوند رو بزنی بعد هم pick object و بعدم دیوارو انتخاب کنی

mrsalam
01-01-2009, 00:09
سلام هادی جان
wall که خودش سولاخ می کنه
من میخوام که پنجره رو به یه باکس اضافه کنم
این روشی که فرمودید صحنه رو سنگین می کنه

Tamirat.laptop
01-01-2009, 00:32
سلام عزیز

بابا شما چرا اینقدر مبهم توصیف مکنید یکم کلی تر بگید شاید دوستان بتونن راهنمایید کنن

منظور شما از پنجره رو به یه باکس اضافه کنم چیه؟

hadi665
01-01-2009, 00:46
سلام هادی جان
wall که خودش سولاخ می کنه
من میخوام که پنجره رو به یه باکس اضافه کنم
این روشی که فرمودید صحنه رو سنگین می کنه


خوب اگه میخوای سگمنت صحنه بالا نره پس میخوای تکسچر پنجره رو بدی به یه باکس
خوب پس کاره خاصی نداره
اگه میخوای از پشت پنجره اون طرفش دیده شه باید اون قسمت بریده بشه با همون روشی که گفتم چاره ی دیگه ای نداری

mrsalam
01-01-2009, 19:24
[QUOTE=Thierr_y;3333319]سلام عزیز

بابا شما چرا اینقدر مبهم توصیف مکنید یکم کلی تر بگید شاید دوستان بتونن راهنمایید کنن

منظور شما از پنجره رو به یه باکس اضافه کنم چیه؟[/
QUOTE
روی سطوح یک باکس می خوام یه پنجره اضافه کنم که وقتی پنجره باز بشه اون طرف جعبه پیدا بشه

این کار با یک wall انجام پذیر هستش ولی با چیزهای دیگه نه

Pejvak61
06-01-2009, 19:55
راه درستش همونيه كه SSS_HHH_OOO ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) در پست شماره 3 گفت. بقيه همشون مشكل دارن. مثلاً در Boolean نميشه بيش از چند بار روي همون Object‌ اون كارو انجام بدي و object صدمه ميبينه و توش شكاف ايجاد ميشه كه ترميمش كار سختيه. و wall‌هم نميشه توش دري كه خودت ساختي رو اضافه كني و تازه اگه ديوارت مدل خاصي باشه مثلاً منحني باشه رو نميسازه.

اگه ميخواي سه بعدي كاركني بايد فرز باشي. اگه آموزشهاي Gnomon رو ديده باشي متوجه ميشي كه اوضاع ما خيلي بي ريخته چون اونا سرعت باور نكردني براي افزودن جزئيات به صحنه شون دارن و من معتقدم كه بايد براي رسيدن به اون سرعت از همين فرصت ها براي تمرين كردن استفاده كنيم.