PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : شهروندان براي آگاهي از كد پستي ده رقمي با 140 تماس بگيرند



'POP'
16-01-2006, 18:50
سرويس كارت كنترل سرعت سير مرسولات پستي راه‌اندازي شد و در حال اجرا است.
به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، از ایلنا، مهندس نادر صابري‌وند ، عضو هيات مديره شركت پست جمهوري اسلامي ايران ، با اعلام اين مطلب، اظهار داشت: شركت پست به منظور سنجش كيفيت و سرعت سير مرسولات اين سيستم را طراحي كرده و به كار مي‌گيرد تا مشخص شود يك مرسوله پستي چه مراحلي را طي مي‌كند تا به مقصد برسد.
وي ، گفت: اين سرويس به صورت كارت مشخص داخل پاكت پستي قرار مي‌گيرد كه متصديان شركت پست اطلاعي از كنترلي بودن آن ندارند.
صابري‌وند ، با بيان اين كه مبداء ، مقصد و زمان رسيدن مرسوله با استفاده از اين سرويس مشخص مي‌شود ، يادآور شد: شركت پست مامورين ويژه‌اي دارد كه اين كارت‌ها را در صندوق‌هاي مختلف پستي قرار مي‌دهند تا مشخص شود زمان توزيع از يك واحد به واحد ديگر توسط متصديان چه مراحلي را طي مي‌كند.
عضو هيات مديره شركت پست ، در خصوص آگاهي شهروندان از كد پستي محل سكونت آنها، خاطرنشان كرد: كد پستي برروي قبوض تلفن شهروندان موجود است ، در غير اين صورت از طريق شماره 140 و با وارد كردن شماره تلفن محل سكونت مي‌توانند از كد پستي اطلاع حاصل كنند.
وي ، با اشاره به اين كه هر كد پستي به يك آدرس اختصاص دارد ، يادآور شد: چنانچه شهروندان به دليل نبود تلفن ثابت از كد پستي محل سكونت خود مطلع نيستند ، مي‌توانند با مراجعه به واحدهاي پستي محل سكونت خود ، در اين خصوص اطلاع پيدا كنند.
وي ، همچنين در خصوص طرح كارت ملي ، تاكيد كرد: شركت پست مبادرت به تكميل فرم‌هاي كارت ملي كرده و ساير مراحل بر عهده سازمان ثبت احوال بوده و مربوط به شركت پست نمي‌شود.
;)
iritn.com