mobin
19-12-2008, 14:31
موتور جستوجوي ياهو مدت نگهداري اطلاعات شخصي کاربران اينترنت را از 13 ماه به سه ماه کاهش ميدهد.
به گزارش ایسنا اين شرکت اينترنتي تحت سياست جديد، اطلاعات شخصي کاربران را با استثناءهاي محدود براي کلاهبرداري، الزامات امنيتي و حقوقي پس از 90 روز نامشخص خواهد کرد.
همچنين سياست جديد ياهو علاوه بر جزييات مربوط به جستوجو شامل مشاهده صفحه، کليک برروي صفحه، مشاهده و کليک برروي تبليغات نيز خواهد بود.
بر اساس بيانيه ياهو، اين سياست جديد رابطه اعتماد ياهو با 500 ميليون کاربر جهانياش را بهبود بخشيده و پيشرو بودن دراز مدت اين شركت در زمينه حريم خصوصي را افزايش ميدهد.
ياهو و ساير شرکتهاي اينترنتي از سوي گروههاي مدافع حريم خصوصي در آمريکا و اروپا تحت فشارند تا زماني را که اطلاعات جستوجو و اطلاعات مربوط به آدرس اينترنتي منحصر کاربر را نگهداري ميكنند کاهش دهند.
غول اينترنتي گوگل در ماه سپتامبر اين زمان را از 18 ماه به 9 ماه کاهش داد و غول نرمافزاري مايکروسافت نيز اعلام کرده در صورت موافقت شرکتهاي اينترنتي ديگر آماده است تا اين زمان را به شش ماه کاهش دهد.
شركتهاي اينترنتي در بحث مربوط به نگهداري اطلاعات كاربران استدلال ميكنند ثبت جستوجوهاي گذشته به آنها كمك ميكند كارآمدي موتورهاي جستوجوي خود را ارتقاء دهند.
اما به گفته مدافعان حريم خصوصي، اين شركتها بهمنظور نمايش تبليغات هدفمند كه منبع اصلي درآمد آنها است از اطلاعات مذكور براي گردآوري اطلاعات مربوط به عادتهاي كاربران استفاده ميكنند.
به گزارش ایسنا اين شرکت اينترنتي تحت سياست جديد، اطلاعات شخصي کاربران را با استثناءهاي محدود براي کلاهبرداري، الزامات امنيتي و حقوقي پس از 90 روز نامشخص خواهد کرد.
همچنين سياست جديد ياهو علاوه بر جزييات مربوط به جستوجو شامل مشاهده صفحه، کليک برروي صفحه، مشاهده و کليک برروي تبليغات نيز خواهد بود.
بر اساس بيانيه ياهو، اين سياست جديد رابطه اعتماد ياهو با 500 ميليون کاربر جهانياش را بهبود بخشيده و پيشرو بودن دراز مدت اين شركت در زمينه حريم خصوصي را افزايش ميدهد.
ياهو و ساير شرکتهاي اينترنتي از سوي گروههاي مدافع حريم خصوصي در آمريکا و اروپا تحت فشارند تا زماني را که اطلاعات جستوجو و اطلاعات مربوط به آدرس اينترنتي منحصر کاربر را نگهداري ميكنند کاهش دهند.
غول اينترنتي گوگل در ماه سپتامبر اين زمان را از 18 ماه به 9 ماه کاهش داد و غول نرمافزاري مايکروسافت نيز اعلام کرده در صورت موافقت شرکتهاي اينترنتي ديگر آماده است تا اين زمان را به شش ماه کاهش دهد.
شركتهاي اينترنتي در بحث مربوط به نگهداري اطلاعات كاربران استدلال ميكنند ثبت جستوجوهاي گذشته به آنها كمك ميكند كارآمدي موتورهاي جستوجوي خود را ارتقاء دهند.
اما به گفته مدافعان حريم خصوصي، اين شركتها بهمنظور نمايش تبليغات هدفمند كه منبع اصلي درآمد آنها است از اطلاعات مذكور براي گردآوري اطلاعات مربوط به عادتهاي كاربران استفاده ميكنند.