PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : مشکل در شروع ویندوز ایکس پی



sokote mordab
14-01-2006, 15:44
سلام
لطفا هر کس مشکل و راه حل را میداند راهنمایی کند
هر ویندوز ایکس پی را که نصب می کنمارم اول ویندوز ایکس پی که می یاد 3 تا 5 ثانیه تصویر گیر می کند بعد لود میکند
ممنون

M.R.M
14-01-2006, 23:07
سلام دوست عزيز.
ضمن تبريك به ورود شما به انجمن ، خواهشمندم اگر امكان دارد مشكل خود را كمي دقيق تر بيان كنيد تا من و ساير دوستان عزيز بتوانيم بهتر شما را راهنمايي نماييم.
اگر منظور شما از آرم ويندوز Xp لوگوي بوت آن ميباشد ، بايد بگويم كه اين مشكل معمولا از درايورهاي سخت افزاري ناشي ميشود. چنانچه اشكالي در درايورهاي سخت افزاري وجود داشته باشد ( از قبيل قديمي بودن و عدم سازگاري كامل با ويندوز Xp ) معمولا اين حالت پيش مي آيد. اگر هر بار پس از نصب ويندوز و قبل از نصب هر گونه درايور سخت افزاري به چنين مشكلي بر ميخوريد ، توصيه ميكنم سخت افزارهاي سيستم خود را نيز دقيقا بررسي نماييد.
شاد و پيروز و موفق باشيد :happy: .

sokote mordab
14-01-2006, 23:29
با تشکر
بله منظورم همان ارم لوگوی ویندوز ایکس پی می باشد در صورتی درست می شود که ویندوز اپگرید کنم

M.R.M
14-01-2006, 23:46
سلام دوست عزيز.
اگر درست متوجه منظور شما شده باشم ، يعني شما هر زمان كه ويندوز XP را بر روي مثلا ويندوز 98 به صورت Upgrade نصب مينماييد با چنين مشكلي مواجه نميشويد و زماني كه ويندوز را در حالت New Install نصب نميكنيد با چنين مشكلي مواجه ميشويد !
ضمنا دوست عزيز شما بايد توجه داشته باشيد كه اين مسئله به سرعت پردازش سيستم شما نيز بستگي مستقيم دارد ، بنابراين اين موضوع را نيز مد نظر قرار دهيد. و اما اينكه چرا در حالت Updrade اين مشكل پيش نمي آيد.
ممكن است به دليل نصب درايورهاي سخت افزاري بر روي ويندوز قديمي باشد كه در اين صورت عمليات بوت را براي ويندوز كمي روان تر مينمايد. در مورد فرآيند بوت ويندوز XP و ترفندهاي آن در اين انجمن مطالب جالبي را ميتوانيد بيابيد كه توصيه ميكنم حتما جستجو نماييد.
اما اگر من منظور شما را از Upgrade ويندوز اشتباه متوجه شده باشم و منظور شما از Upgrade نصب سرويس پكها ميباشد در آن صورت ميتوانيد به عدم هماهنگي درايور سخت افزاري با فايلهاي ويندوز مطمئن شويد. اين مشكلي است كه در سرويس پكها رفع گرديده و ميتوانيد با كمك آن مشكل را برطرف نماييد.
اما توجه داشته باشيد كه اين صفحه تا زماني كه مشكل خاصي را به وجود نياورده است و ويندوز شما بدون هيچ مشكلي بالا مي آيد ، جاي تفكر و نگراني نخواهد داشت. اين تاخيرات معمولا ممكن است به دلايل مختلفي (‌حتي عدم درگير شدن حافطه سيستم در فرآيند بوت و در آن لحظه خاص و ... ) به وجود آيد ، اما مهم آن است كه آيا ويندوز سلامت بالا مي آيد يا خير.
اگر اين صفحه با مكث كامل مواجه شد و يا مكثهاي طولاني در آن وجود داشت ( براي مثال 1 تا 5 دقيقه ) در آن صورت ميتوان آن را مشكل تلقي كرد و براي رفع آن اقدام كرد.
مكثهاي 3 و يا 5 ثانيه اي در صورت عدم بروز مشكل در بالا آمدن ويندوز به هيچ وجه جاي نگراني ندارد.
باز هم اگر سوالي بود مطرح نماييد.
شاد و پيروز و موفق باشيد :happy: .