PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : ساخت تلفن همراهی که با صحبت کردن شارژ می شود!



mobin
03-12-2008, 20:22
یک محقق مبتکر در دانشگاه Texas A&M تلفن همراهی ساخته است که به وسیله صحبت کردن شارژ می شود.به گزارش خبرگزاری مهر، طاهرکاگین محقق مبتکر در دپارتمان مهندسی شیمی در Texas A&M University است که با استفاده از نوعی ماده موسوم به "فیزوالکترونیک" و تلفیق آن با دانش نانو این تلفن همراه عجیب را ساخته است.
این محقق که گرایش تحقیقاتی اش بر روی فناوری نانو بوده تلاش زیادی را برای طراحی و ساخت سیستمهای خودکار شارژشونده ای متمرکز کرده است که نیازی به منابع تأمین انرژی نظر باتریهای شارژی نداشته باشند.
در این فناوری نوین از تلفیق نانو فناوری و ماده فیزوالکترونیک شرایط خاصی به وجود می آید که طی آن الکتریسیته مورد نیاز برای شارژ باتری از امواج صوتی تولید شده از سوی کاربر به دست می آید.
این محقق و همکارنش در دانشگاه هوستون دریافته اند ماده فیزوالکترونیک در صورتی که با ضخامت تنها چند نانومتر به کار گرفته شود می تواند انرژی صوتی را به صورت صد در صد جذب کند.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


بر اساس گزارش ساینس دیلی، در این فناوری نوین محققان بر استفاده از عناصر شیمیایی متمرکز بوده اند که به شدت در برابر امواج صوتی حساس بوده و می توانند با تبدیل آن به الکتریسیته، باتری گوشی را شارژ کنند.