PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : پايان دوران موس رايانه با فن‌آوري‌هاي جديد رقم زده مي‌شود



mohamad23
24-11-2008, 07:50
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتي -فناوري اطلاعات

موس رايانه ممكن است روزي منسوخ شود و به گفته‌ي تحليلگران به‌جاي حركت دادن نشانگر موس در صفحه‌ي نمايش شمار بيش‌تري از كاربران از حركات اشاره‌اي با انگشت برروي نمايشگرهاي صفحه لمسي و ترك پدهاي چند لمسي استفاده خواهند كرد.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به عقيده‌ي تحليلگران كاربران براي اجراي فرمان‌هاي خود تلفن‌هاي همراه و ساير دستگاه‌هاي قابل حمل را كج كرده يا تكان خواهند داد.

به گفته‌ي تحليلگران موسسه‌ي تحقيقاتي گارتنر، آيفون اپل و تلفن‌هاي هوشمند ديگري وجود دارند كه در حال حاضر با صفحه لمسي چنين تغييراتي را بوجود آورده‌اند.

در يك آيفون يا آي پاد تاچ كاربران مي‌توانند با ضربه‌ي انگشت آلبوم آهنگ‌ها را مرور كنند يا براي كنترل حركت در يك بازي دستگاه را برگردانده يا كج كنند.

طبق اعلام شركت انگليسي Prentice، كاربران به طور حتم تا پنج سال آينده ديگر به لپ‌تاپ‌هاي خود موس متصل نمي‌كنند و پس از آن استفاده از موس در رايانه‌هاي محيط كار برچيده مي‌شود.

به گفته‌ي تحليلگران حركت به سوي محيط‌هاي سه بعدي كه در آن‌ها انجام حركات پيچيده‌تري براي حركت لازم است و رشد برنامه‌هاي مولتي مديا كه رابط كاربري طبيعي‌تري را طلب مي‌كنند به پايان گرفتن دوران موس شتاب مي‌بخشند.

در حال حاضر رايانه‌ي شخصي تاچ اسمارت كه داراي مونيتور صفحه لمسي است از سوي هيولت پاكارد عرضه شده و
لپ‌تاپ‌هاي جديد شركت اپل نيز داراي ترك پدهايي هستند كه از حركت دو، سه يا چهار انگشت دست پشتيباني مي‌كنند.

البته سازنده‌ي سوييسي موس و دستگاه‌هاي جانبي لاگي تك با اين عقيده موافق نيست و به گفته‌ي مدير بازاريابي محصول اين شركت، صفحه‌هاي لمسي به توسعه ادامه خواهند داد اما اين موجب ناديده گرفته شدن كارايي موس‌ها و كي بوردها نمي‌شود.