ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : خالی کردن قسمتی از یک طرح با لاین؟



shahrooz_wildboy
29-10-2008, 21:27
سلام.
در تلاش هستم هر طور شده این مدل مغز رو خودم در بیارم.
می خوام این حالتی از مغز که تو رفتگی داره، رو در بیارم.
یعنی قسمتی که روی مغز با لاین کشیدمو خالی کنم.
مثل این عکس:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
قصدم اینه که با خالی کردن قسمت های برجسته رو مشخص کنم.
با توجه به اینکه در این کار مبتدی هستم و برای همین لاین ها حداقل باید یه روز وقت بذارم، واقعاً لطف بزرگی میکنید اگه جوابتون کامل باشه.
ممنونم:11:

hadi665
29-10-2008, 22:35
سلام
من اگه بودم اینو با چندین لاینه درهم برهم و با استفاده از loft میساختم
طوری که مقطع لاین حجم دایره ای نامنظم داشته باشه


خوب شما از چه روشی میخوای بسازیش؟

shahrooz_wildboy
29-10-2008, 22:58
سلام.
:31::31::31::31::31::31:
از چه روشی؟!
من میخوام با لاین طرح مغز رو بکش بعدlathe رو از منوی modifiers بزنم...!
:11:

Farzad.wow
30-10-2008, 09:46
حاجی بهترین روش واسه این کارا Poly Modeling هستش ......

shahrooz_wildboy
30-10-2008, 10:19
حاجی بهترین روش واسه این کارا Poly Modeling هستش ......
من این روش ها رو بلد نیستم.
هر کاری که مناسبه یه توضیح مختصر در موردش بدید.
ممنون.:11:

Mostafa 3D
30-10-2008, 11:13
حاجی بهترین راه اینه که تیکه های مغز رو جدا جدا بسازی بعد با همین عکس هایی که داری یه تکس خوب بهش بدی و اگه جزئیات بشتری هم میخوای بهتره تو زیبراش بهش اضافه کنی

P30SERVER
31-10-2008, 09:12
دوست من امکان نداره که با lathe بشه همچین چیزی درست کرد. lathe برای چیزای گرد مثل لیوان ، کوزه و .. کارایی داره به نظر من شما اول باید نیم کره های مغز رو جدا جدا بسازی برای این کار هم باید یه box بیاری و روش کلیک راست کنی و convert too editable poly رو بزنی و از تو ادیت پلی به اون شکل درش بیاری. برای جاهایی مثل اون شکافهای روی مغز هم توی همون ادیت پلی میتونی polygon های اون منطقرو حذف کنی و لبه هاشو به طرف داخل بکشی. برای بصل انخاء(دکتری هستیم واسه خودمون:دی ) هم کافیه یه cylinder ایجاد کنی و اگر لازم بود تو ادیت پلی تغییرش بدی( در مورد ادیت پلی قبلا گفتم)
.حالا فقط میمونه پیچ پیچیا و بوجود آوردن سطح مغز. برای این کار هم بهترین راه اینه که از displacement استفاده کنی یعنی یه عکس سیاه و سفید شکل همین پیچ پیچی ها بوجود بیاری و با زدن دکمه ی M متریال ادیتور رو باز کنی حالا کافیه یکی از متریال ها رو انتخاب کنی و تو قسمت Maps و توی displacement اون عکستو بندازی بعدش جسمت رو انتخاب کنی و از modifier list (همونجایی که میخواستی lathe رو اعمال کنی) گزینه ی UVW maping رو انتخاب کنی و اونو روی box قرار بدی. حالا وقتی رندر میگیری (F9) میبینی که برآمدگی ها بوجود اومدن. در ضمن برای هر یک از قسمت هخا از مدیفایر لیست باید از Turbo smooth هم استفاده کنی.

روشی هم که هادی گفت منظورش این بود که یه لاین پیچ پیچی میاری + یه cyrcle درست نوشتم؟:دی دایره هم میاری حالا از لیست بالای box و ... میری تو compond object و loft رو میزنی و ....