PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : مشکل بعضی استفاده ی کنترل ها در ویستای 64 بیتی !



3Dmajid
29-10-2008, 20:07
من توی vb2008 وقتی choose item میکردم و یاز لیست یه آیتم جدید COM انتخاب میکردم با هیچ مشکلی برنمیخوردم و برنامه م راحت اجرا میشد ولی توی 64 بیتی مشکل داره.

مثلا من یه SLIDER واسه کارم نیاز دارم ولی به هیچ وجهی قبول نمیکنه ... وقتی رو پروژه م میزنم تا RUN بشه خطا میده ... چه کنم ؟

_H2_
30-10-2008, 02:07
سلام
VB9 مشکل خاصی با سیستم های 32 و 64 بیتی و ویستا ندارد و حتی با کمی دقت میتوانید فایل exe ای به شما تحویل دهد که مشترکاً در نسخه 32 بیتی و 64 بیتی قابل استفاده باشد (این تقریباً در اکثر زبانهای برنامه نویسی دیگر غیر ممکن است.)

میتوانید کامپایل مخصوص 32 و 64 بیتی هم ارائه دهد.
Project->Properties->Compile->(select Configuration->Debug|Release)->)Advanced Compile Option->TargetCPU
AnyCpu
x86
x64
Itanium

==============

ولی اشیای Com و ActiveX ها فقط تحت سیستم خاصی کار میکنند و برای سیستم های 64 بیتی شما حتماً باید نسخه های مخصوص 64 بیتی آنها را پیدا کنید.
در واقع همانطور که گفتم برعکس vb9 که به علت وجود هسته مرکزی زمان اجرای clr مشکل خاصی ندارد اکثر محصولات دیگر زبانهای برنامه نویسی فقط تحت یک سیستم خاص کار خواهند کرد.

==============

در آخر .... مگر کنترلر قوی TrackBar خود vb9 چه مشکلی دارد که از یک کنترلر com میخواهید استفاده کنید؟؟؟؟
در بخش ویندوزی و غیر wpf ، حدود 70 کنترلر و کامپونت قوی و حرفه ای در toolbar موجود هستند، که تازه 4-5 تا کنترلر و 4-5 تا کامپونت دیگر را هم میتوانید دستی اضافه کنید.
پیشنهاد میکنم قبل از تصمیم به استفاده از یک کنترلر و یا شی com قبلش یک سرچی در امکانات داخلی خود vb9 انجام دهید.

3Dmajid
30-10-2008, 16:48
خیلی ممنون ... من روحمم از TrackBar خبر نداشت ...

وقتی choose item رو میزنیم سه بخش برای انتخاب کنترل داره ... یکی WPFیکی COM و اون یکی .NET ...
میشه یه توضیح کلی در مورد این سه دسته بدید ؟

کنترل های استاندارد VB9 توی خود WPF هست ؟

_H2_
31-10-2008, 17:37
سلام
کنترلر استانداری که شما با آنها کار کرده اید در Net. هستند.(ویندوزی و وبی)

کنترلرهای WPF یک تکنولوژی جدید هستند که فعلاً بیشتر برای برنامه نویسی معمولی ویندوزی-دسکتاپی استفاده میشود ولی کم کم دارد صداهایی از ورود آنها به دنیای وب و asp.net هم شنیده میشود.

برای استفاده از این کنترلرهای باید پروژه WPF بسازید، امکانات خاصی دارند و از xml برای نمایه استفاده میکنند و قابلیت های روانتر سه بعدی هم دارند.

کنترلرهای بخش COM را هم بهتر است تا حد ممکن استفاده نکنید، چون بعضاً چندان با VB9 سازگار نیستند (مثل همین مورد که خودتان با آن مواجه شدید) و اصولاً مایکروسافت میخواهد دات نت را جایگزین com کند، پس طبیعی خواهد بود که استفاده از این کنترلرها تضمین خوبی برای آینده و نسخه های آتی ویندوز نخواهد بود، پیدا کردن یک جایگزین دات نتی و هماهنگ با vb9 میتواند ضمانت خوبی هم برای آینده داشته باشد.