مشاهده نسخه کامل
: آموزش ساخت رينگ ماشين
كسي ميتونه يه همچين رينگي رو ياده من بده كه چطوري ميسازن
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
کسی آموزش ساخت رینگ ماشینو نداره
سلام
لطفا اول سرچ کنید و بعد تاپیک
آموزش : ساخت رینگ و لاستیک در مکس
([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
<<آموزش ساخت رینگ ولاستیک در مایا >>
([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
ممنون [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ببخشید شما خودتون این آموزشو دانلود کردید؟
اگه نکردید برید بکنید و ببینید که توش آموزش ساخت لاستیک ماشینه نه رینگ ماشین
من خودم سرچ کردم و اینو پیدا کردم و دیدم که آموزش ساخت لاستیک ماشینه و هیچ مطلبی در مورد رینگ توش نگفته
لطفا قبل از لینک دادن به دیگران خودتون لینک رو چک کنید ببینید لینکی که به دیگران میدید درسته یا نه
ممنون
P30SERVER
25-10-2008, 22:14
تو خود سایت 3dm3.com هست.
بالاخره خودم پیداش کردم و از این سردرگمی در اومدم حالا گذاشتم تا بقیه استفاده کنند
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای دریافت فایل به آدرس زیر بروید:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
samadsam
12-09-2009, 14:05
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
دوست عزیز لینک بالا که error میده لطفا درستش کنید یا یه لینک بهتر بزارید
با سلام
یه آموزش ساخت رینگ از قبل داشتم که خیلی وقت پیش دانلود کرده بودم حجمش حدودا 24 MB بود
حجم رو به 14 MB کم کردم
اینم خدمت شما عزیزان
دانلود Video حجم 14 MB
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیداینم آموزش لینکی
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
موفق باشید
یونیسف:11:
samadsam
17-09-2009, 01:28
بفرما
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
This tutorial assumes that you have some general knowlege of 3DStudio Max and it's tools. Don't be scared off by this, it is still very simple.
First, reset MAX. Then in the create pannel select Tube[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] Go down to keyboard entry and enter the fallowing:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] you have done this check to see if the tube has 5 height segment 1 cap segment and 18 sides. These are MAX defaults but check anyway. Now select and rightclick on the tube and convert it to an editable mesh. Press F3 to turn on wireframe. Once you have done this go into the sub-object polygon[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] This is tricky for me to explain but the illustration should help. Select groups of 4 polygons that form a rectange 3 times. Each with 4 polygons(sides) between them skipping the top row. That seems really confusing so just look at the picture.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] cannot see the third one but you can see it's tranform gismo. Can you see the group of 4 with 4 sides between them skipping the top row? If you can's send we a commment in the contact section. Once you have done this, go down to extrude in the edit geometry tab of the modify panel. From here, while the polys are selected type in 20. Now select and right click on the Uniform scale tool to bring up the type in box. In the one box under offset world enter 50. Now, while the polys are still selected, go back to extrude and type in 65 this time.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] rim should look like this. If it does not try redoing the last few steps. Ok next step. Go to the create pannel, and select shapes. Then select the star and go down to the keyboard entry. Leave everything how it is unless I ask you to change it.Under the Z coordinate enter 50. For radius 1 enter 21 and for radius 2 enter 12.5. Good. Select and rotate the shape 29.5 degrees along the z axis.
Now go to the modify pannel and under modifyiers select extrude. Give extrude the following properties:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] the shape should fill the hole in the rim.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] deselect and select the tube. scroll down the modify pannel and select attack, then click on the extuded star. Good. First enter the sub-object edges and check ignore backfacing so yo udon't accidently delete something you can't see. Now another hard to explian part. Select all the diagonal edges on the end of the spokes and the sides of the star, the illustration should help:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] can see the selected diagonals. Then delete them. If it askys you if you want to remove isolated verticies say yes. The arrow is there to remind you to delete bothe the spoke ends and the sides of the star. One can only see either the spokes' or the star sides' diagonals at onece due to how the normals are aligned. If you don't understand send me a comment and i'll explain it more thoroughly and give bigger pictures. Now go to the sub-object vertecies. Select all the vertecies in that middle area.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] scroll down the modigy pannel until you see weld. Give it the fallowing properties and then press the button.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] Ok now select all the outer most vertecies on the top and the bottom of the tube. Then go select and right click on non-uniform scale. In the X and Y boxes enter 110 (either world).
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Ok, now on the create pannel go to shapes and select line. Make sure you are in a user or perspective viewport. Go to keyboard entry and enter the fallowing points. do not close it. Just finish it after you have finished entering these points.
x
y
z
1
0
106
77
2
0
111.5
96
3
0
128
88.5
4
0
128
11.5
5
0
109.5
4
6
0
105.5
17
Now right click on the spline and convert it to an editable spline. Then under the sub-object vertecies. Select all the vertecies. From here right click on one and select smooth from the popup menu.
The line should look like this
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Now go up to modefiers and select lathe. Click on sub-object for this modifier. The axis should show. make sure that it is pointing staight up. If not, just rotate it to be. Now select and right click on move. Make the x and y values 0 in the transform type in. In the modify pannel change the degrees to 360 and the segments to 30. Apply a meshsmooth to it and two interlations to the rim and we have a tire and rim
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.