PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : چشم کیهانی و ساختار کهکشانهای دور دست



farbod123
16-10-2008, 15:20
اخترشناسان با استفاده از عدسی های گرانشی می توانند شاهد کهکشانی دور دست با ستارگان جوان در 2 میلیارد سال پس از انفجار بزرگ باشند.
کهکشانی که به عنوان یک عدسی گرانشی مورد استفاده قرار می گیرد ، کهکشان چشم کیهانی است. علت این نام گذاری این است که در نتیجه ی تاثیر عدسی گرانشی، مانند یک چشم غولپیکر در فضای بیکران ظاهر می شود. محققان بر این باورند که این کهکشان می تواند اطلاعاتی از تکامل کهکشانهای کنونی به ویژه راه شیری ارائه کند.



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


اخترشناسان با استفاده از تلسکوپ 10 متری کک در هاوایی و بزرگنمایی ایجاد شده توسط عدسی گرانشی توانستند مجموعه های ستاره ای دور دست را مطالعه کنند که 11 میلیارد سال نوری با ما فاصله دارد.انحراف پرتوهای نور ، کهکشان دور دست را 8بار بزرگتر کرده است و این امکان را به دانشمندان می دهد تا آن را به دقت با مجموعه های ستاره ای چون راه شیری مقایسه کنند.این دقیق ترین مطالعه ای است که از یک کهکشان اولیه صورت گرفته است و ما به زمانی می نگریم که عالم در مراحل اولیه ی شکل گیری خود بوده است.

داده های به دست آمده از رصدخانه ی کک با مشاهدات میلی متری فرانسه که بر روی توزیع گاز سرد در ستارگان متمرکز است ، ادغام شده است.توزیع پذیری گاز مشاهده شده و نتایج شگفت انگیز به دست آمده از این مشاهدات به این نکته اشاره دارد که ما شاهد شکل گیری تدریجی یک صفحه ی مارپیچی با یک ترکیب هسته ای مرکزی هستیم.

منبع :
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید