Babak_King
31-12-2005, 12:34
اينتل اعلام کرد شعار قديمي و معروف Intel Inside را کنار ميگذارد و از اين پس شعار جديدي را بهکارخواهد گرفت.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سرويس خبر سايت ماهنامه شبکه ( شبکه آنلاين ) – شرکت اينتل اعلام کرد همزمان با برگزاري نمايشگاه CES شعار 37 ساله و مشهور Intel Inside را کنار ميگذارد و شعار جديد Leap Ahead (به معني پرش و جستن به سوي جلو) را در کنار نام و لوگوي خود قرار خواهد داد.
اينتل با اين اقدام قصد دارد تصوير خود در افکار عمومي به عنوان سازندهاي که عمدتا روي فناوريهاي بنيادي و ريزپردازنده کامپيوتر تمرکز دارد تغيير دهد و وارد بازار لوازم الکترونيکي خانگي شود.
تصميم اينتل بخشي از تلاشهاي Paul Otellini ، مديرعامل جديد اينتل، براي وارد کردن اين شرکت به بازار هنر و سرگرمي و لوازم خانگي است. اين غول صنعتي که تراشههاي ساخت آن در بيش از 80 درصد کامپيوترهاي دنيا بهکاررفته است پس از کند شدن رشد فروش تراشههاي PC قصد دارد وارد بازار لوازم خانگي شود، هرچند کسب وکار فعلي اينتل يعني توليد تراشههاي مهم کامپيوتر همچنان ادامه خواهد يافت.
تصميم اينتل بخشي از برنامه گسترده و جديد اين شرکت براي بازاريابي و معرفي محصولات اينتل در سراسر جهان است. مجله بيزنس ويک پيشتر گزارش داده بود که اينتل در نظر دارد يک برنامه جديد بازاريابي 2.5 ميليارد دلاري را به اجرا بگذارد، اما رقم اين برنامه هنوز از سوي اينتل تاييد نشده است.
پروژه تغيير لوگوي اينتل ابتدا از سوي اريک کيم در جلسه هيات مديره اين شرکت در ماه اکتبر گذشته مطرح شد. او اولين مديرکل بازاريابي اينتل در تاريخ فعاليتهاي اين شرکت محسوب ميشود. اريک کيم شهريور 1383 از شرکت سامسونگ الکترونيک به اينتل آمد. او توسط اوتليني به شرکت اينتل وارد شد تا تصوير جديدي از اينتل در اذهان عمومي بسازد.
پائول اوتليني بيشتر به عنوان يک بازارياب چيرهدست شناخته ميشود. او داراي مدرک MBA از دانشگاه برکلي کاليفرنيا و کارشناس اقتصاد و بازرگاني است. اوتليني از سال 1974 در اينتل مشغول به کار بوده است.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در محافل اقتصادي از اريک کيم به عنوان کسي که توانست تصوير سامسونگ را متحول کند ياد ميشود. تلاشهاي او موجب شد تلقي مردم از سامسونگ به عنوان شرکتي که سازنده وسايل ارزان قيمت خانگي است به شرکتي که نام تجاري آن حتي از سوني نيز با ارزشتر است تغيير يابد. گفته ميشود اوتليني از کيم خواسته تا نام تجاري اينتل را نيز به همين صورت متحول کند.
به اعتقاد تحليلگران، طرحهاي پائول اوتليني منعکس کننده تغييرات گستردهاي در هويت شرکت اينتل است. او که ماه مه سال 2005 جايگزين Craig Barret مدير پيشين اينتل شد، اولين مديرعامل در طول تاريخ اين شرکت است که فاقد پيشينه مهندسي است. Barret در حال حاضر رئيس هيات مديره اينتل است.
بخش محوري طرحهاي اوتليني را پروژهاي به نام "خانه ديجيتالي" تشکيل ميدهد که وي درنظر دارد با اجراي آن، PC را به اتاق نشيمن خانهها ببرد و آن را جايگزين ويدئو، ضبط صوت، گيرندههاي ماهواره و ساير لوازم خانگي مرتبط با هنر و سرگرمي کند.
طي 37 سال گذشته باقي ماندن در عرصه فناوريهاي پيشرفته و بنيادي و تمرکز بر روي ساختن تراشههاي کامپيوتري يکي از اصول مهمي بوده که اينتل تاحدود زيادي به آن وفادار بوده و اين شرکت را به غولي بيرقيب بدل کرده است.
بعضي تحليلگران معتقدند پروژه خانه ديجيتالي اوتليني شباهت زيادي به طرحهاي جاهطلبانه شرکت سوني در همين زمينه دارد و با توجه به پيشينه و مهارت سوني در اين زمينه، جابجا کردن محور کسب وکار اينتل از جايگاه استراتژيکي همچون ساختن تراشههاي کامپيوتر به يک توليدکننده لوازم خانگي، ريسک بزرگي محسوب ميشود و معلوم نيست اينتل با وجود رقباي متعدد در اين بازار، تا چه اندازه ميتواند در اين زمينه موفق شو
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سرويس خبر سايت ماهنامه شبکه ( شبکه آنلاين ) – شرکت اينتل اعلام کرد همزمان با برگزاري نمايشگاه CES شعار 37 ساله و مشهور Intel Inside را کنار ميگذارد و شعار جديد Leap Ahead (به معني پرش و جستن به سوي جلو) را در کنار نام و لوگوي خود قرار خواهد داد.
اينتل با اين اقدام قصد دارد تصوير خود در افکار عمومي به عنوان سازندهاي که عمدتا روي فناوريهاي بنيادي و ريزپردازنده کامپيوتر تمرکز دارد تغيير دهد و وارد بازار لوازم الکترونيکي خانگي شود.
تصميم اينتل بخشي از تلاشهاي Paul Otellini ، مديرعامل جديد اينتل، براي وارد کردن اين شرکت به بازار هنر و سرگرمي و لوازم خانگي است. اين غول صنعتي که تراشههاي ساخت آن در بيش از 80 درصد کامپيوترهاي دنيا بهکاررفته است پس از کند شدن رشد فروش تراشههاي PC قصد دارد وارد بازار لوازم خانگي شود، هرچند کسب وکار فعلي اينتل يعني توليد تراشههاي مهم کامپيوتر همچنان ادامه خواهد يافت.
تصميم اينتل بخشي از برنامه گسترده و جديد اين شرکت براي بازاريابي و معرفي محصولات اينتل در سراسر جهان است. مجله بيزنس ويک پيشتر گزارش داده بود که اينتل در نظر دارد يک برنامه جديد بازاريابي 2.5 ميليارد دلاري را به اجرا بگذارد، اما رقم اين برنامه هنوز از سوي اينتل تاييد نشده است.
پروژه تغيير لوگوي اينتل ابتدا از سوي اريک کيم در جلسه هيات مديره اين شرکت در ماه اکتبر گذشته مطرح شد. او اولين مديرکل بازاريابي اينتل در تاريخ فعاليتهاي اين شرکت محسوب ميشود. اريک کيم شهريور 1383 از شرکت سامسونگ الکترونيک به اينتل آمد. او توسط اوتليني به شرکت اينتل وارد شد تا تصوير جديدي از اينتل در اذهان عمومي بسازد.
پائول اوتليني بيشتر به عنوان يک بازارياب چيرهدست شناخته ميشود. او داراي مدرک MBA از دانشگاه برکلي کاليفرنيا و کارشناس اقتصاد و بازرگاني است. اوتليني از سال 1974 در اينتل مشغول به کار بوده است.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در محافل اقتصادي از اريک کيم به عنوان کسي که توانست تصوير سامسونگ را متحول کند ياد ميشود. تلاشهاي او موجب شد تلقي مردم از سامسونگ به عنوان شرکتي که سازنده وسايل ارزان قيمت خانگي است به شرکتي که نام تجاري آن حتي از سوني نيز با ارزشتر است تغيير يابد. گفته ميشود اوتليني از کيم خواسته تا نام تجاري اينتل را نيز به همين صورت متحول کند.
به اعتقاد تحليلگران، طرحهاي پائول اوتليني منعکس کننده تغييرات گستردهاي در هويت شرکت اينتل است. او که ماه مه سال 2005 جايگزين Craig Barret مدير پيشين اينتل شد، اولين مديرعامل در طول تاريخ اين شرکت است که فاقد پيشينه مهندسي است. Barret در حال حاضر رئيس هيات مديره اينتل است.
بخش محوري طرحهاي اوتليني را پروژهاي به نام "خانه ديجيتالي" تشکيل ميدهد که وي درنظر دارد با اجراي آن، PC را به اتاق نشيمن خانهها ببرد و آن را جايگزين ويدئو، ضبط صوت، گيرندههاي ماهواره و ساير لوازم خانگي مرتبط با هنر و سرگرمي کند.
طي 37 سال گذشته باقي ماندن در عرصه فناوريهاي پيشرفته و بنيادي و تمرکز بر روي ساختن تراشههاي کامپيوتري يکي از اصول مهمي بوده که اينتل تاحدود زيادي به آن وفادار بوده و اين شرکت را به غولي بيرقيب بدل کرده است.
بعضي تحليلگران معتقدند پروژه خانه ديجيتالي اوتليني شباهت زيادي به طرحهاي جاهطلبانه شرکت سوني در همين زمينه دارد و با توجه به پيشينه و مهارت سوني در اين زمينه، جابجا کردن محور کسب وکار اينتل از جايگاه استراتژيکي همچون ساختن تراشههاي کامپيوتر به يک توليدکننده لوازم خانگي، ريسک بزرگي محسوب ميشود و معلوم نيست اينتل با وجود رقباي متعدد در اين بازار، تا چه اندازه ميتواند در اين زمينه موفق شو