ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : تو رفتگی و برآمدگی های یک چوب در 3dmax



shahrooz_wildboy
29-09-2008, 14:15
با عرض سلام خدمت تمامی دوستان.
میخوام تو رفتگی و برآمدگی یک چوب رو در 3dmax نشون بدم.
اگه یه توضیحی هم در مورد اضافه کردن تکستچر به این چوب بدید ممنون میشم.
به خاطر ابتدایی بودن سوالات عذر میخوام.:41::11:

CG Art
29-09-2008, 14:42
سلام شهروز جون.[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ابتدایی کدومه اینجا هممنون میخوایم چیزی ازز هم یاد بگیریم.[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
منم مثه خودت هنوز مبتدیم.[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
خوب جواب سوالت :
راستش اینجور مواقع از مدیفایر Displace استفاده میشه :

اصلاحگر Displace
با اعمال این مادیفایر می تونید سطح یک جسم رو بر اساس یک نقش یا عکس تغییر بدین و با توجه به نقاط تیره و روشن در حجم فرورفتگی یا برآمدگی ایجاد کنید.

پارامترها
1.گروهDisplacement
Strength :مقدار شدت جابجایی را تعیین می کنه.
Decay:باعث تنوع و تغییر در شدت جابجایی میشه.
2.گروه Image
Bitmap:برای انتخاب عکس مورد نظر برای تغییر شکل استفاده میشه.
Remove Bitmap:با این گزینه عکسی رو که انتخاب کردین رو حذف می کنید.
Map: با کلیک بر روی این دکمه کتابخانه ی مواد و نقوش باز میشه و میتونید یکی رو انتخاب کنین.
Remove map:نقش انتخاب شده را حذف می کنه

بحث متریال دادن به چوب هم که اول Material Editor رو باز میکنی و بعد از Diffuce متریال یه تکسچر ( در اینجا چوب ) رو انتخاب میکنی.
همین.[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

hrgh2
29-09-2008, 14:48
رفیق شما باید از سک بامپ مپ استفاده کنید ( bump )
در بامپ مپ قسمتهای سفید رنگ به معنی بر آمدگی و مشکی به معنی فرو رفتگی است

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

RatAtouille
01-10-2008, 23:54
ميتوني از پلاگين نويز استفاده كني