ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : هر کس مکس اسکریپت بلده بیاد تو



khatarat
26-09-2008, 21:55
با سلام
می خواستم بدونم چطور می تونم بفهمم یه آبجکت مثلا یه مکعب نسبت به فریم قبل خودش چند درجه به صورت محلی حول سه محور چرخیده

Farzad.wow
26-09-2008, 23:06
مکس اسکریپت مبحث سختیه ...... من خودم خوب بلد نیستم اما یه چیزایی می دونم .... می خواستم بدونم چرا لازم داریش... ؟؟؟

اگه می شه با ابزارهای مکس این کار رو کرد لزوم نداره از اسکریپت استفاده کنی ....

3Dmajid
27-09-2008, 14:41
میشه یکی توضیح بده که اصلا این مکس اسکریپت به چه دردی میخوره ؟

یکی میگفت جاهای پیچیده که طراح نمیتونه بسازه رو با برنامه نویسی میسازه !

khatarat
27-09-2008, 20:37
این مکس اسکریپت چیزی است بسیار خفن که اگه نبود من خیلی کارایی که تا حالا کردم رو نمی تونستم انجام بدم
ببینید مطمئنا این کاری رو که من گفتم رو نمی شه بدون مکس اسکریپت نوشت

Farzad.wow
27-09-2008, 20:56
پسرم اگه اسکریپ زیادی یاد داری اینو برام بساز ................

یه اسکریپت بنویس که یه مجموعه ابجکت رو بصورت رندوم Rotate, move scale کنه ....... همین .. فک کنم از برات ساده باشه

hrgh2
27-09-2008, 21:29
مکس اسکریپت برای رفع نواقص و ساخت ابزارهای جدید یا حتی سرعت بخشیدن به کار طراحی شده
برای کار با اون باید برنامه نویسی یاد بگیرید ضمن اینکه هلپ مکس هم خیلی کامله

khatarat
27-09-2008, 22:16
چه شئی رو بسازه؟

Farzad.wow
28-09-2008, 09:20
چی شد آقای برنامه نویس ...... ندادیش .... اسکریپتو...!!!!!!1

alibitaraf
28-09-2008, 09:29
این مکس اسکریپت انقدر خفنه که خدا می دونه!!!
مثلا قسمت ریگینگ بد جوری با مکس اسکریپت کامل ویشه و خفنه و کسی نموتونه ادعای ریگ بکنه مگر اینکه مکس اسکریپت بلد نباشه!!!

فکر می کنم کلی پلاگین است که با مکس اسکریپت نوشته شده...
به هر حال هم خیلی خفنه و هم پیچیده!!!

khatarat
28-09-2008, 19:36
چی شد آقای برنامه نویس ...... ندادیش .... اسکریپتو...!!!!!!1

استاد پرسیدم چه چیزی رو می خواید به صورت رندم بسازید یکم بیشتر توضیح بدید تا بنویسم

البته قرار بود یه نفر دیگه برای من یه اسکریپت بنویسه اما خوشحال میشم کمک کنم

aliscan
28-09-2008, 19:49
سلام
والا من منظورتون رو نفهمیدم که چی گفتید شما می خواهید وقتی یه جسم رو روتیت یا موو یا اسکایل میکنه بدونید چقدر و در چه محوری حرکت کرده؟یا می خواهی یه اسکریپ بنویسی که بشه سه کار موو رتیت و اسکایل رو با هم انجام بده؟
باتشکر

Snap CG
28-09-2008, 20:09
خوب فکر کنم یه هم چین مدلی باشه:
آبجکت 1 به ابجکت 2 برخورد میکنه و باعث پرتاب شدن و چرخشه 2 میشه.

البته همه میدونن که این کار در سطوح بالای انیمیشن انجام میشه
ولی هر اوجی دارای یک نقطه شروع هست .
خوب فکر کنم اون دنباله راهنمایی و کمک برای شروع هست .اگه میتونی کمکش کن چون فکر کنم پشتکار داره بره دنبالش!

khatarat
28-09-2008, 20:13
ببینید مثلا یه باکس تو مکس می کشیم بعد سیستم چرخش رو محلی انتخاب می کنیم و همینطور مقداری حول سه محور اون رو روتیت می دیم و می چرخونیم حالا می خوایم یه اسکریپت بنویسیم که ببینیم چند درجه چرخیده

Farzad.wow
28-09-2008, 23:02
جیگر مثلا من 100 تا بکس کنار هم کپی کردم به صورت 10 * 10 اون وقت میخوام این 100 تا باکس عین هم نباشن...... یعنی هر کدو به صورت رندم حول یه محور محلی rotate شن ...:11:

SSS_HHH_OOO
28-09-2008, 23:34
اگه میخوای فقط خودت بدونی چقدر تغییر کرده که نیازی به مکس اسکریپت نیست...ولی اگه میخوای تو تابع خاصی ازش استفاده کنی یکی از properties های هز جسم همین موقعیت مکانیش هست...کافیه یه متغیر تعریف کنی و مساوی با اون properties قرار بدی..تو هلپ مکس نشون داده چطوری میتنی بهش دسترسی داشته باشی....

khatarat
29-09-2008, 10:02
اگه میخوای فقط خودت بدونی چقدر تغییر کرده که نیازی به مکس اسکریپت نیست...ولی اگه میخوای تو تابع خاصی ازش استفاده کنی یکی از properties های هز جسم همین موقعیت مکانیش هست...کافیه یه متغیر تعریف کنی و مساوی با اون properties قرار بدی..تو هلپ مکس نشون داده چطوری میتنی بهش دسترسی داشته باشی....

ببنید اولا که من دارم یه مکس اسکریپت می نویسم که تو اون برنامه به این موضوع احتیاج دارم
دوما اینکه چیزی که تو مشخصات یه جسم هست میزان چرخش جهانیه اون هست چرخش محلی فقط در حالتی که داره تغییر می کنه نشون داده می شه و بعد صفر می شه

ALI3DMAXAMATOR
29-09-2008, 10:19
خوب بايد بگم كه مكث اسكريپت در حالت كلي كارها رو ساده مي كنه و خيلي از كارهايي كه با دست خيلي وقت گيره و نمي شه به طور دقيق در اورد رو مي شه با اون انجام دارد...............و در مبحث ريگينگ هم خيلي كاربرد داره..........مي توني با استفاده از اون و اسپيلاينها و ماديفاير به راحتي كاراكتر رو كنترل كني.............حتي در نور پردازي هم كاربرد داره و به طور كلي يك مكمل خيلي قوي واسه مكثه..........ولي حتي بدون اون هم ميشه همه كارهايي رو كه عقلانيه انجام داد..................مگه اينكه يه چيزي به ذهن خودت برسه كه مثلا يك سري ابزارهاي خاص تعريف كني..............مثلا همينطور كه فرزاد جان گفت گسترش رندومي يك سري اجسام........كه با دست خيلي خيلي وقت گيره و دقيق هم نمي شه.............و در اخر هم بايد بگم خيلي خيلي خوفه....دي

khatarat
29-09-2008, 12:57
مثل اینکه اینجا کسی جواب سوال ما رو نمی دونه

Farzad.wow
29-09-2008, 15:15
بابا ما که ادعا اسکریپت نداریم........ شما چی می تونی جواب منو بدی..؟؟؟

khatarat
29-09-2008, 20:30
بابا ما که ادعا اسکریپت نداریم........ شما چی می تونی جواب منو بدی..؟؟؟

اینم اسکریپت

rollout randombox "randomboxes" width:198 height:87
(
label lbl1 "number of boxes:" pos:[7,13] width:85 height:15
edittext txt1 "" pos:[110,11] width:57 height:18
button btn1 "Button" pos:[43,47] width:104 height:28
on btn1 pressed do
(
for i=1 to txt1.text as integer do
(
x=random 1 100
y=random 1 100
z=random 1 100
Box lengthsegs:1 widthsegs:1 heightsegs:1 length:20 width:20 height:20 mapcoords:on pos:[x,y,z] isSelected:on
x=random 1 360
y=random 1 360
z=random 1 360
rotate $ (angleaxis x [1,0,0])
rotate $ (angleaxis y [0,1,0])
rotate $ (angleaxis z [0,0,1])
)
)

)
createDialog randombox 198 87 198 87
فکر کنم بلد باشی اجراش کنی مگه نه؟

SSS_HHH_OOO
29-09-2008, 21:26
خوب برای حرکتش یه راهی هست به اسم freez transform...دکمه alt رو نگه دار و روی جسمت کلیک راست کن....در این حالت ما دوتا چرخش داریم..یکیش که مبداش جهانیه..و دومی که مبداش هر جا که جسم باشه و به هر سمتی که باشه.........
حالا کافیه که تو مکس اسکریپت به دومی دسترسی پیدا کنی...فقط من نمیدونم چطوری میشه دسترسی پیدا کرد..فقط در حد ایده بهت گفتم..این کار رو برای ریگ کردن زیاد استفاده میکنم...چون اونجا هم مشکل چرخش بر اساس معیار جهانی مکس هست..ولی با این کار حل میشه.... بگرد از هلپ مکس احتمالا پیدا میکنی روش دسترسی بهش رو...

khatarat
29-09-2008, 22:06
خوب برای حرکتش یه راهی هست به اسم freez transform...دکمه alt رو نگه دار و روی جسمت کلیک راست کن....در این حالت ما دوتا چرخش داریم..یکیش که مبداش جهانیه..و دومی که مبداش هر جا که جسم باشه و به هر سمتی که باشه.........
حالا کافیه که تو مکس اسکریپت به دومی دسترسی پیدا کنی...فقط من نمیدونم چطوری میشه دسترسی پیدا کرد..فقط در حد ایده بهت گفتم..این کار رو برای ریگ کردن زیاد استفاده میکنم...چون اونجا هم مشکل چرخش بر اساس معیار جهانی مکس هست..ولی با این کار حل میشه.... بگرد از هلپ مکس احتمالا پیدا میکنی روش دسترسی بهش رو...

:31: یعنی با این حرفاتون می گید من می خوام برم تو مکس اسکریپت برای چرخش محلی برنامه بنویسم بعد نمی دونم چطور باید چطور سیستم چرخش یه شی رو تغییر بدم :41:

geo_vahid
01-10-2008, 21:53
age mikhay cordinate ro avaz koni mitoni az dastorate zir estefade koni

in coordsys grid about coordsys rotate $ 45 Z_axix
in coordsys Local about coordsys rotate $ 45 Z_axix

dastorate bala jesme entekhab shode ro hole mokhtasate gride ya local micharkhonan

age mikhay hole mehvare morede nazare khodet jesm ro becharkhoni aval mitoni az direction estefade koni ( masalan $.dir=[0,1,0]) OOOOOOOOOOOOO
vali donestane direction morede nazar vaghti dar do jahat bashe sakhte, behtarin rah dar in mavaghe estefade az yek ya do jesm baraye dashtane direction ast. masalan do point ijad konid ta yek jesm ra dar rastaye in 2 point becharchonim

dir=normalize ($point01.pos - $point02.pos)

rotate $ 20 dir

hala harbar point haro jabeja konid va jomle akhar ro dobare ejra konid va natije ro bebinid

khatarat
02-10-2008, 10:00
البته من می خواستم بدونم مثلا از فریم 40 تا 41 چند درجه چرخیده
از شما هم ممنونم بخاطر پاسختون
البته من خودم راهش رو پیدا کردم