Babak_King
29-12-2005, 18:56
نتايج يک نظرسنجي نشان ميدهد که مردان در اينترنت بيشتر دنبال اطلاعات هستند درحالي که زنان از اين وسيله براي گسترش ارتباطات اجتماعي خود استفاده ميکنند.
خبرگزاري رويترز – يک مطالعه پژوهشي جديد در آمريکا نشان ميدهد که با وجود اشتراکات فراوان ميان علايق کاربران اينترنت، مردان بيشتر خواهان دريافت اخبار روز، تحولات بازار سهام و رويدادهاي ورزشي هستند در حالي که زنان به دنبال گسترش ارتباطات اجتماعي و يافتن راهنماييهاي پيرامون بهداشت و سلامتي و اعتقادات مذهبي هستند.
اين مطالعه که توسط پروژه Pew Internet & American Life انجام شده نشان ميدهد که مردان در استفاده از اينترنت کمي جديترند زيرا به دفعات بيشتر وارد اينترنت ميشوند و زمانهاي طولانيتري را به صورت آنلاين سپري ميکنند و به خطوط پرسرعت اينترنت دسترسي بيشتري دارند.
دبورا فالوز، محقق و نويسنده اين گزارش ميگويد: اگر از اشتراکات صرفنظر کنيد، ميشود گفت مردان بيشتر به سوي آندسته از فعاليتهاي آنلاين گرايش دارند که توام با تحرک و عمل بيشتري است درحالي که زنان بيشتر به سمت فعاليتهايي تمايل دارند که دربرگيرنده ارتباطات انساني است.
اين مطالعه نشان ميدهد که مردان بيش از زنان از اينترنت براي تفريح و سرگرمي استفاده ميکنند. 70 درصد پرسششوندگان مرد تاييد کردهاند که از اينترنت براي گذران وقت خود استفاده ميکنند در حالي که اين نسبت براي زنان حدود 63 درصد بوده است. اين گزارش مويد آنست که مردان بيش از زنان به موسيقي آنلاين گوش ميدهند، از دوربين webcam استفاده ميکنند و براي دسترسي به محتواي ديجيتالي پول ميپردازند.
در مقابل، زنان همچنان در برخي حوزهها نسبت به مردان پيش هستند. بنا بر اين تحقيق، با وجود اينکه مردان بيش از زنان از ايميل براي به اشتراک گذاشتن اخبار، حل مشکلات و دستيابي به شبکه بزرگتري از دوستان و آشنايان استفاده ميکنند، اما ميزان استفاده آنان از ايميل با حجم استفاده زنان از اين وسيله ارتباطي قابل مقايسه نيست.
اين مطالعه تحقيقي حاکي از آنست که طي يک دهه گذشته، مردان بيش از زنان در موقعيتهاي توام با ريسک همچون ورود به چت رومهاي غريبه، شرکت در يک حراجي آنلاين و يا خريد آنلاين سهام شرکت داشتهاند. به عنوان مثال 30 درصد مردان از حراجي آنلاين استفاده کردهاند در حالي که اين ميزان براي زنان 18 درصد بوده است.
مطابق اين تحقيقات، زنان بيش از مردان خواهان دريافت اطلاعاتي در زمينه بهداشت و سلامتي از طريق اينترنت هستند. به طوري که 74 درصد زنان از اينترنت براي اين منظور استفاده ميکنند اما حداکثر 58 درصد مردان دنبال اطلاعاتي از اين دست هستند.
همچنين علاقه زنان به موضوعات ديني و مذهبي در اينترنت بيش از مردان است، چنانکه 34 درصد کاربران زن و 25 درصد کاربران مرد براي يافتن اطلاعاتي در زمينه مسائل اعتقادي و اخلاقي به اينترنت مراجعه ميکنند.
اين مطالعه پژوهشي که بر اساس نظرسنجي از 6400 نفر تدوين شده نشان ميدهد که ميان نسل هاي مختلف سني و جنسي در نحوه استفاده از اينترنت تفاوتهايي وجود دارد. به طوري که به عنوان مثال معلوم شده در شرايط مساوي، 86 درصد زنان 18 تا 29 ساله از وب استفاده ميکنند درحالي که حداکثر 80 درصد مردان در اين رده سني کاربر وب هستند. در عوض، 34 درصد مردان بالاي 65 سال و 21 درصد زنان همين گروه سني از اينترنت استفاده ميکنند
خبرگزاري رويترز – يک مطالعه پژوهشي جديد در آمريکا نشان ميدهد که با وجود اشتراکات فراوان ميان علايق کاربران اينترنت، مردان بيشتر خواهان دريافت اخبار روز، تحولات بازار سهام و رويدادهاي ورزشي هستند در حالي که زنان به دنبال گسترش ارتباطات اجتماعي و يافتن راهنماييهاي پيرامون بهداشت و سلامتي و اعتقادات مذهبي هستند.
اين مطالعه که توسط پروژه Pew Internet & American Life انجام شده نشان ميدهد که مردان در استفاده از اينترنت کمي جديترند زيرا به دفعات بيشتر وارد اينترنت ميشوند و زمانهاي طولانيتري را به صورت آنلاين سپري ميکنند و به خطوط پرسرعت اينترنت دسترسي بيشتري دارند.
دبورا فالوز، محقق و نويسنده اين گزارش ميگويد: اگر از اشتراکات صرفنظر کنيد، ميشود گفت مردان بيشتر به سوي آندسته از فعاليتهاي آنلاين گرايش دارند که توام با تحرک و عمل بيشتري است درحالي که زنان بيشتر به سمت فعاليتهايي تمايل دارند که دربرگيرنده ارتباطات انساني است.
اين مطالعه نشان ميدهد که مردان بيش از زنان از اينترنت براي تفريح و سرگرمي استفاده ميکنند. 70 درصد پرسششوندگان مرد تاييد کردهاند که از اينترنت براي گذران وقت خود استفاده ميکنند در حالي که اين نسبت براي زنان حدود 63 درصد بوده است. اين گزارش مويد آنست که مردان بيش از زنان به موسيقي آنلاين گوش ميدهند، از دوربين webcam استفاده ميکنند و براي دسترسي به محتواي ديجيتالي پول ميپردازند.
در مقابل، زنان همچنان در برخي حوزهها نسبت به مردان پيش هستند. بنا بر اين تحقيق، با وجود اينکه مردان بيش از زنان از ايميل براي به اشتراک گذاشتن اخبار، حل مشکلات و دستيابي به شبکه بزرگتري از دوستان و آشنايان استفاده ميکنند، اما ميزان استفاده آنان از ايميل با حجم استفاده زنان از اين وسيله ارتباطي قابل مقايسه نيست.
اين مطالعه تحقيقي حاکي از آنست که طي يک دهه گذشته، مردان بيش از زنان در موقعيتهاي توام با ريسک همچون ورود به چت رومهاي غريبه، شرکت در يک حراجي آنلاين و يا خريد آنلاين سهام شرکت داشتهاند. به عنوان مثال 30 درصد مردان از حراجي آنلاين استفاده کردهاند در حالي که اين ميزان براي زنان 18 درصد بوده است.
مطابق اين تحقيقات، زنان بيش از مردان خواهان دريافت اطلاعاتي در زمينه بهداشت و سلامتي از طريق اينترنت هستند. به طوري که 74 درصد زنان از اينترنت براي اين منظور استفاده ميکنند اما حداکثر 58 درصد مردان دنبال اطلاعاتي از اين دست هستند.
همچنين علاقه زنان به موضوعات ديني و مذهبي در اينترنت بيش از مردان است، چنانکه 34 درصد کاربران زن و 25 درصد کاربران مرد براي يافتن اطلاعاتي در زمينه مسائل اعتقادي و اخلاقي به اينترنت مراجعه ميکنند.
اين مطالعه پژوهشي که بر اساس نظرسنجي از 6400 نفر تدوين شده نشان ميدهد که ميان نسل هاي مختلف سني و جنسي در نحوه استفاده از اينترنت تفاوتهايي وجود دارد. به طوري که به عنوان مثال معلوم شده در شرايط مساوي، 86 درصد زنان 18 تا 29 ساله از وب استفاده ميکنند درحالي که حداکثر 80 درصد مردان در اين رده سني کاربر وب هستند. در عوض، 34 درصد مردان بالاي 65 سال و 21 درصد زنان همين گروه سني از اينترنت استفاده ميکنند