moein_nasa
22-09-2008, 06:23
دوستان عزیزم سلام
میدونم تاپیک های زیادی در زمینه ی winsock و ساخت server و client نوشته شده.
اما مشکل من سر اینه که من اگه برنامه ی مورد نظرمو با استفاده از tcp و بکار گیری server و client بسازم به راحتی میتونم با نوشتن کد در قسمت connect و close در winsock متوجه شوم که ارتباط بر قرار شده یا قطع شده است. اما چون برنامه ی من با استفاده از UDP نوشته شده و ارتباط بصورت peer-to-peer است پس من نمی توانم متوجه بر قراری ارتباط شوم. این در صورتیه که من نمی خوام از روال server و client در برنامه استفاده کنم. چون میدانم که server با listen کردن بر روی port این کار رو به راحتی انجام میده و اگه من از هر دو طرف برنامه رو localport و listen کنم با error مواجه میشم. در کل می خوام در تمام عملیات با خود UDP انجام بشه.
اگه کسی در این زمینه و مانور بیشتری بر روی UDP منو کمک کنه ممنون میشم.:46:
میدونم تاپیک های زیادی در زمینه ی winsock و ساخت server و client نوشته شده.
اما مشکل من سر اینه که من اگه برنامه ی مورد نظرمو با استفاده از tcp و بکار گیری server و client بسازم به راحتی میتونم با نوشتن کد در قسمت connect و close در winsock متوجه شوم که ارتباط بر قرار شده یا قطع شده است. اما چون برنامه ی من با استفاده از UDP نوشته شده و ارتباط بصورت peer-to-peer است پس من نمی توانم متوجه بر قراری ارتباط شوم. این در صورتیه که من نمی خوام از روال server و client در برنامه استفاده کنم. چون میدانم که server با listen کردن بر روی port این کار رو به راحتی انجام میده و اگه من از هر دو طرف برنامه رو localport و listen کنم با error مواجه میشم. در کل می خوام در تمام عملیات با خود UDP انجام بشه.
اگه کسی در این زمینه و مانور بیشتری بر روی UDP منو کمک کنه ممنون میشم.:46: