مشاهده نسخه کامل
: یک سوال خیلی مهم درباره نحوه نسبت دادن یک متریال
BLACK-BLACK
11-09-2008, 17:07
سلام دوستان
من یک مدل 3ds از اینترنت گرفتم واونو با یه نرم افزار Export کردم به پسوند LWO که مخصوص نرم افزار light wave هستش حالا با برنامه light wave بازش کردم
میخواستم بدونم چه جوری میشه سطحی رو که درست کردم بتونم تبدیلش کنم به چندتا سطح (surface) تا براش چند تا متریال تعریف کنم (مثل اینه،فلز و...)
ّببین دوست من چند تا راه داری. بهترین راه اینه که Poly های مورد نظرن رو انتخاب کنی واسه هر بخش و بعد گزینه Detach رو بزنی تا خودش رو بتونه از اون جسم جدا کنه. اینکارو واسه هر بخشی که میخوای انجام بده.
راه دومم استفاده از متریال Submod object هستش.
البته اینایی که گفتم واسه مکسه.
BLACK-BLACK
11-09-2008, 18:07
نه دوست من اصل فایل دانلودی 3DS هستش من به LWO تبدیل ولایه بندیش کردم(اگه همینطوری تبدیل کنی همه رو یه تیکه میکنه) یعنی قسمتهایی که احتیاج به متریالهای جدا دارن تو لایه های جدا (لایه های نرم افزار Light wave ) قرار دارن
من مجبورم که تو نرم افزار Light wave باهاش کار کنم واگه یه شی رو تو 3dmax هزار تا تکسچر ومتریال هم بهش بدی وقتی به LWO تبدیل میشه انگار یه حجم تازه ساخته شده بدون متریال وتکسچره.
ولی ممنون از اینکه به این سرعت جواب دادید
ببین رفیق تو باید واسش material ID تعریف کنی
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.