PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : اتحاديه اروپا به مايکروسافت اخطار داد!!!!!



Babak_King
23-12-2005, 17:47
اتحاديه اروپا به مايکروسافت هشدار داد که در صورت عدم تمکين از حکم کميسيون اروپا روزانه دو ميليون يورو جريمه خواهد شد.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


سرويس خبر سايت ماهنامه شبکه (شبکه آنلاين) – اتحاديه اروپا به شرکت مايکروسافت هشدار داد که ممکن است روزانه دو ميليون يورو (2.4 ميليون دلار) جريمه شود مگر اينکه اطلاعات کامل و دقيقي از جزئيات ساختار سيستم‌عامل ويندوز سرور را در اختيار رقبايش قراردهد.

اين هشدار پس از محکوميت مايکروسافت در کميسيون اروپا به اتهام نقض قانون ضد انحصار اين اتحاديه صادر مي‌شود. در بيانه کميسيون اروپا تاکيد شده که اين شرکت هنوز تا نقطه مطلوب اتحاديه اروپا فاصله زيادي دارد. مايکروسافت پنج هفته ديگر فرصت دارد که به درخواست کميسيون اروپا پاسخ مثبت دهد.

مايکروسافت اين حکم را ناعادلانه خوانده و معتقد است که اجراي خواسته کميسيون اروپا مساوي با نقض کپي رايت مايکروسافت است.

نيلي کروس (Neelie Kroes) يک مسوول کميسيون اروپا در بيانيه‌اي که به همين مناسبت منتشر شده اعلام کرد: من به مايکروسافت همه فرصتهاي ممکن را دادم تا وظايفش را برآورده سازد. هرچند که به جز پيشروي بر اساس روند قانوني و رسمي ديگر هيچ راهي باقي نمانده است.

در واکنش به اين تحولات مايکروسافت گفته است: متاسفانه هربار که شرکت به درخواست‌هاي اتحاديه اروپا پاسخ مي‌دهد، کميسيون اهدافش را جابجا مي‌کند و تغييرات ديگري را تقاضا مي‌کند.

بيانيه تهديد آميز کميسيون اروپا پس از آن منتشر شد که يک دانشمند طرف اعتماد اتحاديه اروپا به نام Neil Barrett در گزارش شديد الحني اطلاعات ارائه شده از سوي مايکروسافت براي برآورده ساختن تقاضاهاي اروپا را مخدوش و ناکافي دانست.

در گزارش او آمده است: روند کلي استفاده از سند ارائه شده از سوي مايکروسافت بسيار ناميد کننده و وقت‌گير است و مطالعه آن کاملا بيهوده است.

وي مي‌افزايد: اين سند قبل از اينکه در عمل قابل استفاده باشد نيازمند يک بازبيني اساسي است.

برد اسميت، مشاور حقوقي مايکروسافت درباره هشدار اخير اتحاديه اروپا گفت: ما سعي مي‌کنم در فرصت باقي مانده گام هاي ديگر براي تامين خواسته‌هاي جديد کميسيون اروپا برداريم اما همزمان از حداکثر گزينه‌هاي حقوقي موجود در قانون اتحاديه اروپا براي اعتراض به اين بيانيه استفاده خواهيم کرد.

اخطار کميسيون اروپا با استقبال اتحاديه صنعت اطلاعات و نرم‌افزار در اين اتحاديه روربرو شده است. اين اتحاديه بيش از 750 شرکت نرم‌افزاري از جمله شرکت Red Hat ، توزيع کننده مشهور لينوکس را نمايندگي مي‌کند.

برد اسميت در اين باره به خبرگزاري اسوشيتدپرس گفت: ما (براي برآورده کردن خواسته‌هاي اتحاديه اروپا) يک نسخه جديد از ويندوز ارائه کرديم. ما يک جريمه تاريخي به اين اتحاديه پرداخت کرديم و يک دسترسي بي‌سابقه به جزئيات فناوري مايکروسافت ايجاد کرديم تا همکاري با ديگر بازيگران اين عرصه را ترويج و تبليغ کنيم. اما اکنون در پاسخ به اين اقدامات بيش از صد تقاضاي جديد از کميسيون اروپا دريافت کرديم.

هم‌اکنون با فرونشستن دعواي حقوقي ميان مايکروسافت و RealNetworks تقريبا اکثر شاکيان خصوصي عمده اين شرکت در ارتباط با سيستم‌عامل دسکتاپ ويندوز رضايت خود را اعلام کرده‌اند. اين درحالي است که دعواي حقوقي ميان اين شرکت و دولت برخي از کشورها همچون کره جنوبي همچنان ادامه دارد.

برخي تحليل‌گران معتقدند اتخاذ مواضع سخت گيرانه از سوي اتحاديه اروپا دربرابر مايکروسافت، در فشارهايي ريشه دارد که از سوي جامعه اپن سورس براي باز کردن سورس کد ويندوز اعمال مي‌شود.

طي دو سال اخير مقامات دولتي بعضي از کشورهاي دنيا همچون چين و اتحاديه اروپا نسبت به قرارگرفتن زيرساخت‌هاي فناوري اطلاعات خود بر روي ويندوز که يک پلاتفرم نرم‌افزاري توسعه داده شده از سوي يک شرکت خصوصي آمريکايي است، ابزار نگراني کرده‌ و حتي در پاره‌اي از موارد مواضعي ملي‌گرايانه اتخاذ کرده‌اند.

اين مقامات مي‌کوشند همزمان با ميدان دادن بيشتر به آلترناتيوهاي ويندوز، مايکروسافت را براي باز کردن سورس کد ويندوز تحت فشار قراردهند.