PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : سریال روز حسرت



صفحه ها : 1 [2]

altair
07-10-2008, 08:59
سلام

قسمتهای جهنم برزخی آخرین قسمت سریال روز حسرت از تریلر Cg بازی God Of War 3 در نمایشگاه E3 08 برداشته شده بود نه ارباب حلقه ها البته من خودم ندیدم ولی این موضوع رو از جای موثق (بازی سنتر) شنیدم.
ممکنه ولی خیلی خیلی شبیه اون صحنه ی ارباب حلقه ها بود شاید اونجا که غباری از خاک در هوا پخش میشه رو با صحنه ی بازی خدای جنگ کنار هم گذاشتن اخرشم شد این.

mehdi_360
08-10-2008, 11:53
نه اقا اینتر درست میگه من اون تریلر رو هم دارم یه تیزر 30 ثانیه ای که فقط 5 ثانیه کریتوس در اون حضور داره و بقیه اش همو صحنه هایی که تو روز حسرت نشون دادن(دریا و موج آب و اینا)

FSC
08-10-2008, 14:39
صد رحمت به فیلم هندی

altair
08-10-2008, 15:46
نه اقا اینتر درست میگه من اون تریلر رو هم دارم یه تیزر 30 ثانیه ای که فقط 5 ثانیه کریتوس در اون حضور داره و بقیه اش همو صحنه هایی که تو روز حسرت نشون دادن(دریا و موج آب و اینا)
خب پس ما که ندیدیم ولی شما دیدین پس راسته قبول. بالاخره هر چی بود کار خودشون نبود.

bof
08-10-2008, 21:27
متوجه شدید که این جمله فریده"خیلی خوشحالم که نتایج آخرین آزمایشت مثبت بوده,تا یکی دو ماه دیگه از تخت میای پایین ,خدا رو شکر"بعدا صداگذاری شده بود و معلوم بود که جزو سکانس نبوده و در سکانس ضبط شده در اون لحظه سکوت بوده و در فیلنامه که مربوط به این سکانس بوده نبوده.چون وقتی این جمله رو فریده گفت صورتشو نشون نمیداد و صداشم به محیط نمیومد معلوم بود استودیویی هست.
به احتمال زیاد بعد از تموم شدن ضبط و اینها گفتن این جملرو رو این سکانس بذاریم تا سریال پایان خوشی داشته باشه و مسعود برای همیشه فلج نباشه.

دل تنگم
09-10-2008, 02:01
سيروس مقدم: خواستم آخرت را يادآوري كنم

كارگردان مجموعه تلويزيوني «روز حسرت» گفت: بايد بتوانيم آخرت آدم‌ها را ياد آوري كنيم. اگر اين معرفت به درون آدمها برگردد ساخت سريال‌هايي با اين مضامين، تاثيرات اجتماعي بيشتري را برجاي مي‌گذارد.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



در نشست خبري بازيگران و عوامل سريال «روز حسرت» كه توسط خبرگزاري فارس برگزار شد، سيروس مقدم درباره انتخاب موضوع «برزخ» براي اين سريال گفت:سوالي كه اين روزها خيلي از من پرسيده مي‌شود كه جاي تعجب دارد، اين است كه با توجه به شرايط فعلي جامعه، شما همه مسائل را رها كرده و به موضوع برزخ چسبيده‌ايد؟ در پاسخ بايد بگويم كه اگر كمي ريشه‌يابي كرده و عميق‌تر به اطراف خود نگاه كنيم،‌متوجه توجه به ماوراء در كنار بخش عمده‌اي از ناهنجاري‌ها، سوء تفاهمات، رفتارها، بي‌احترامي به حقوق ديگران، تصاحب كردن اموال هم، خيانت در امانت، طلاق، اعتياد و ... مي شويم و خيلي به هم مربوط هستند.

وي افزود: جايي ناهنجاري رشد مي‌كند كه اخلاق نزول كرده باشد و معنويت كمرنگ شده باشد.به همين دليل نه تنها ساخت چنين سريال‌هايي با اين مضمون ضروري است و وقفه و تلنگري بر آدمهاست كه ببينند واقعا چه كرده‌‌اند و در كجا ايستاده‌اند و مي‌خواهند در آينده به كجا بروند؟ به خود آوردن اين افراد،‌ برگشتن به لحظاتي كه فكر مي‌كردند عين ثواب را انجام مي‌دهند ولي عده‌اي را كباب مي‌كردند و ... است. همه اينها دست به دست هم مي‌دهند كه اتفاقا نياز جامعه را به چنين آثاري بيشتر حس كنيم.بايد بتوانيم آخرت آدم‌ها را ياد آوري كنيم. نگوييم دنيا همين جاست و توبه را نگذاريم براي دقايقي كه پلك‌هايمان بسته مي‌شود و بگويم خدايا ما را ببخش. اگر اين معرفت به درون آدمها برگردد ساخت سريال‌هايي با اين مضامين، تاثيرات اجتماعي بيشتري را برجاي مي‌گذارد تا اينكه صرفا به شيوه قصه‌گويي بخواهيم اين مسائل را مطرح كنيم.

تفكرات فانتزي را در ساخت سريال لحاظ نمي‌كنيم

كارگردان سريال «روز حسرت» درباره اختياراتي كه از سوي سازمان صدا و سيما براي به تصوير كشيدن برزخ در اختيار داست نيز اظهار داشت: من برداشت‌هاي ذهني خود را به عنوان نماينده فكري پروژه ارائه نمي‌دهم و به همراه گروه به دنبال درست‌ترين راه مي‌گرديم.در زمان شروع كار هم گفتيم چقدر مدرك، اطلاعات و ذهنيت نسبت به اين مقوله وجود دارد؟ از كمدي الهي دانته درباره برزخ منبع وجود دارد تا معادشناسي آقاي تهراني به همراه برداشت‌هاي شخصي بسياري از علما و برداشت شفافي از قضيه وجود ندارد.

وي تصريح كرد: ما در راه ساخت عمومي‌ترين برداشت‌ و طرز فكر را استريليزه مي‌كنيم، بار زيبايي شناسي مي‌دهيم و تمثيل گرايانه استفاده مي‌كنيم. به دور از اينكه به فانتزي نزديك شويم و براي اينكه او را دچار پيچش و سردرگمي نكنيم،‌مستقيم‌ترين راه را انتخاب مي‌كنيم. يعني برزخي كه در ذهنيت مردم شكل گرفته در طي سالها ساخته شده و ما به سراغ نمادهايي مانند بيابان و برهوت و جنگل و آبشار مي‌رويم. اين به اين دليل است كه مي‌خواهيم بگوييم ما سريع‌ترين و صريح‌‌ترين راه را انتخاب مي‌كنيم كه زود از آن بگذريم و به قصه‌هاي اجتماعي‌مان برسيم.

وي گفت: اين چيزي كه درباره روز حسرت در سريال مي‌بينيد، طرز فكر سيروس مقدم نيست. شايد تصور خود من از عالم برزخ خيلي شخصي، فانتزي و رويارويي باشد كه حتي ديگران را هم بخنداند.

نگذاشته‌ايم به «اغماء» نزديك شويم

كارگردان مجموعه «اغماء» در ادامه گفت‌وگو با فارس درباره شباهت‌هاي «روز حسرت» با «اغماء» و كمك‌هايي كه اين مجموعه به ساخت «روز حسرت» كرد، اظهار داشت:اغماء و روز حسرت دو دنياي كاملا متفاوت هستند.به همين خاطر از روز اول توافقي كه بين ما اتفاق افتاده بود، اين بود كه از هر چيزي كه ايجاد تشابه و تكرار موضوع مي‌كند در روز حسرت پرهيز كنيم. از اغماء تنها چيزي كه باقي مانده بود، بنده و آقاي افخمي نويسنده متن بوديم.

وي ادامه داد: در بخش تصويري كار نيز از بازيگر مشترك، فضاسازي مشترك، استفاده از ترفندهايي براي ايجاد وهم، نورهاي آنچناني و.... پرهيز كرديم و تلاش كردم كه اين اتفاق بيافتد.

مقدم گفت:البته اين بدان معنا نيست كه اغماء مسير اشتباهي را طي كرده است. به اين معني است كه مسير اغماء آن جنس كار را مي‌طلبيده و مسير روز حسرت اين جنس كار را مي‌طلبد.اغماء از نقطه ديد يك نگاه شيطاني است و من آن داستان را از ديد يك شيطان مي‌ديدم و در روز حسرت از ديد افراد فرشته وار داستان را روايت مي‌كردم.در نهايت در روز حسرت به سراغ روشي كه در اغماء داشتم، نرفتم و چشم ا‌ندازهاي تازه‌اي را انتخاب كردم.

يك گروه بازيگران سريال را انتخاب مي‌كنند

كارگردان مجموعه تلويزيوني «نرگس» درباره انتخاب بازيگران سريال «روز حسرت» نيز گفت: شيوه انتخاب بازيگران تمام پروژه‌هايي كه من كارگرداني مي‌كنم به اين صورت است كه اعتقاد به انتخاب تنهايي ندارم. معتقد به دخالت يك گروه در انتخاب بازيگران هستم كه حق دارند صاحب نظر باشند.

وي تصريح كرد: مانند نويسنده كار كه وقتي متني را مي‌نويسد، تصورات ذهني راجع به تك تك شخصيت‌هايي دارد كه در حال خلق آنهاست و اين افراد را در كنار خود مي‌بيند. شبكه‌اي كه كار را سفارش داده نيز حق طبيعي دارد كه اعمال نظر كند. به دليل اينكه ويترين شبكه خود را به ما مي‌دهد. ناظر كيفي و تهيه‌كننده كار نيز داراي نظر هستند و در كنار آنها گروه دستيارهاي من.

مقدم افزود: ما هميشه با اين تركيب انتخاب بازيگر مي‌كنيم و براي نمونه مثال بزنم كه برخي از نقش‌هاي ما اولين انتخاب‌هاي ما بود ولي بعضي از آنها بعد از كليد خوردن كار نيز انتخاب نشده بودند. به دليل اينكه نمي‌توانستيم نظراتمان را يكي كنيم و جاهايي هم كه به اجماع مي رسيديم آن بازيگر براي ايفاي نقش نبود و يا نمي‌توانست در اختيار پروژه باشد. مثل نقشي كه خانم كياني (معصومه) بازي كرد. در مقابل ما درباره نقش خانم شريفي‌نيا (فريده) سريع به انتخاب قطعي رسيديم. ولي در مورد خانم كياني اينگونه نبود.

شيوه ساخت از توليد به مصرف كار دشواري است

سيروس مقدم درباره شيوه از توليد به مصرفي كه در كارهاي مناسبتي باب شده است نيز گفت: من مشكلي با اين شيوه كار ندارم به اين دليل اينكه به لحاظ كارگرداني و هنري به من كمك بسياري مي‌كند. من با تمام وجود درگير يك قصه،آدم‌ها، ديالوگ‌ها و... هستم و احساس مي‌كنم اين قصه را زندگي مي‌كنم و جزئي از زندگي‌ام مي‌شود كه بسيار برايم لذت‌بخش است.

وي تصريح كرد: يكي از نكاتي كه رسالت ما محسوب مي‌شود، اين است كه در زماني كه كارمان را نمايش مي‌دهيم ،آن چنان مخاطبمان را جذب كنيم كه احساس كند در آن قالب قرار گرفته و جزيي از قصه است.من خودم روزهايي حاج رضا مي‌شوم، لحظاتي نرجس، دقايقي مسعود و .... و با آنها زندگي مي كنم.
وي با بيان اينكه نكته بعدي اين است كه رج نمي‌زنم، عنوان داشت: در اين روش مجبور نيستم سكانس يك از قسمت اول را بگيرم، بعد به هنرپيشه بگويم حالا اين مسائل را در ذهن خود بازي كن كه در قسمت سي‌ام قرار است يك چاقو به شكمت بخورد و تو بايد در اين حس باشي.قصه‌ام را به ترتيب مي‌‌گيرم و بازيگر من قصه‌اش را به ترتيب بازي مي‌كند و امتياز هنري بزرگي است.

مقدم ادامه داد: براي بازيگر هم در اين ريتم تند، توليد راحت‌تر است. در اين كارها رياضتي است كه من آن را از جواني هم دوست داشتم. فكر مي‌كنم خدا مرا امتحان مي‌كند. مي‌خواهد ببيند از توان و صبوري و انرژي من و در واقع استعدادهايي كه به من داده چگونه استفاده مي‌كنم.به همين دليل خويشتن داري جزء لاينفك كار است.

كارگردان مجموعه تلويزيوني«روز حسرت» ادامه داد: اما به لحاظ توليدي اعتراف مي‌كنم كه كار سختي است. لوكيشن‌ها بايد تمام وقت در اختيارم باشد. بارها بايد به لوكيشن‌ها برويم و بياييم و بازيگرها تا حدودي نمي‌دانند در قسمت بعدي بايدچكار كنند.با توجه به اين سرعت خواه ناخواه درصدي از كيفيت افت مي‌كند و سرعت كمي با بي‌دقتي همراه است. ولي احساس مي‌كنم فوايدش خيلي بيشتر از مضراتش است.

بي‌گناهي چهره بازيگر نقش «معصومه» اهميت بسياري داشت

وي درباره شخصيت «نرگس» و رفتارهاي دوگانه او در مقابل فرزندش و همچنين انتخاب «ليندا كياني» براي بازي نقش معصومه نيز گفت: ما براي اينكه شخصيت نرگس خيلي آسماني و دست نيافتني به نظر نرسد، نقطه ضعف‌هايي در او قرار داديم. مثلا در ارتباط با پسرش، مي‌تواند رفتار ديگري هم داشته باشد ولي اين ارتباط جدي است و او مسبب روي تخت خوابيدن عروس خود را پسرش مي‌داند. از آن طرف خرده مي‌گرفتند مگر مي‌شود اين شخصيت اشتباه داشته باشد؟ من خودم نفهميدم كه بالاخره شخصيت را بايد بدون عيب گذاشت يا اينكه اگر عيب دارد، خوب است!

وي ادامه داد: نقش معصومه نيز يكي از كم حجم‌ترين نقش‌هاي قصه ما بود ولي يكي از سخت‌ترين نقش‌هاي فيلمنامه بود. اين كه ما دختري را در عين شادابي با لباس عروسي مي‌بينيم و در ادامه داستان او همسر خود را مي بخشد و بخشش و عفو را در او مي‌بينيم.

ضمن اينكه بعد ظاهري و فيزيكي ليندا كياني براي اين نقش مناسب بود.

مقدم گفت: سن ليندا كياني كاملا سن فيلمنامه بود و يك بي‌گناهي و معصوميت در نگاهش بود كه ما براي قصه‌مان خيلي به آن نياز داشتيم. بخش دوم كه بخش اجرايي و به شدت سخت بود، اين بود كه ما در يك قسمت يك انسان را از شادابي به مرحله‌اي برسانيم كه ديگر حركت ندارد و اين قضيه را كاملا حس كرده و با آن ارتباط برقرار كند.

اگر زمان داشتم برخي سكانس‌ها را دوباره مي‌گرفتم

مقدم درباره ناهماهنگي بازي پوريا پورسرخ و وجود حركات اضافه در بازي اين بازيگر گفت: برخي از دوستان در ساير كارهاي خود اين شانس را دارند كه ماه‌هاي پيش توليدشان طولاني است و متن كامل و زمان خوبي دارند. حتي در مورد پيش توليد صحنه‌ها را با حضور بازيگران و با هندي كم مي‌گيرند و بر اساس آن تغيير دكوپاژ و تصحيح ديالوگ مي‌كنند و مجددا در برنامه‌ريزي كار را مي‌سازند.

وي افزود: من تا به حال اين فرصت را در كارهاي خود نداشته‌ام و به همين خاطر ما با تيم بازيگري رو به رو هستيم كه اندوخته‌هاي قبلي خود را با خود وارد كار مي‌كنند. بازيگرها به هر حال در نقش‌هاي مختلف چيزهايي را كسب كرده‌اند و انواع و اقسام ريزه‌ كاري‌هاي حسي را دارند. طبيعتا در چنين پروژه‌هايي براي انطباق بازيگر با شرايط و نقش جديد در فيلمنامه‌اي كه قرار است بازي كند يك پروسه‌اي طي مي‌شود.

مقدم تصريح كرد:بعضي از بازيگران اين ويژگي و توانايي را دارند كه اين انطباق را به سرعت انجام مي‌دهند و خود را به سرعت با نقش جديد خود هماهنگ مي‌كنند و خود را در اختيار تيم سازنده قرار مي‌دهند ولي برخي ديگر تجارب و شكست‌هاي و موفقيت‌هاي قبلي خود را به عنوان پشتوانه به همراه مي‌آورند.مثلا در مورد نقش معصومه، براي اينكه خانم كياني خود را از مهتاب ساعت شني دور كند و به معصومه برساند زمان به زمان احتياج داريم. به همين دليل شما مي‌بيند كه سكانس آخر سريال آن بياني است كه من تأييد مي‌كنم و بيان قسمت اول به شيوه‌اي بود كه اگر من فرصت داشتم دوباره آن را تصحيح مي‌كردم.

مقدم ادامه داد: يا در مورد شخصيت پورسرخ، او به دليل ناكامي‌هايش در سريال سال قبل به شدت وحشت داشت و اسم ريش كه مي‌آمد، احساس مي‌كرد به شخصيتي تبديل مي‌شود كه پارسال بازي كرده و مردم آن را نپذيرفته‌اند. اما بعضي مسائل به خودي خود بد نيست و شكل استفاده آن است كه خوب يا بد مي‌شود.اين پروسه در طول كار اتفاق افتاد و در قسمت‌هاي بعدي مي‌بينيد كه آقاي پورسرخ كاملا در اختيار نقش قرار گرفته است.

حضور بازيگردان تاثير مثبتي بر كار مي‌گذارد
سيروس مقدم درباره استفاده از بازيگردان در مجموعه روز حسرت نيز گفت: بازيگرداني را در كارهاي قبلي من آقاي سنگ چاپ انجام مي داد ولي بازيگردان در اين كار ضرورتش از جايي حس شد كه همگي به اين نتيجه رسيديم كه اگر قرار باشد به دليل حجم بالاي كار، دو گروه شويم بايد بازي‌هاي گروه 2كنترل شده و همخوان با گروه يكي باشد به همين دليل به بازيگردان احتياج داشتيم.

وي افزود: مثلا خانم كياني خيلي دير به گروه پيوست و نياز بود كه يك فرد متمركز با خانم كياني كار كند. بازيگرداني‌ها هم با همفكري بود و به اين گونه نبود كه خانم نصيرپور برداشت شخصي خود را از نقش به بازيگر بدهد. همفكري ها انجام مي‌شد و نتيجه به بازيگر مي‌رسيد كه فكر مي‌كنم اتفاق بسيار خوبي بود.

اگر پايان سريال كليشه‌اي بود آن را نمي‌ساختم

كارگردان مجموعه تلويزيوني «روز حسرت» درباره پايان شتاب زده و كليشه‌اي سريال نيز گفت:اگر فكر مي‌كردم پايان سريال كليشه‌اي است شما يك پايان ديگر مي‌ديديد. من پلان به پلان فيلمنامه را در شرايط سخت و با باور و ايمان گرفته‌ام و اگر غير از اين بود شور و حال ابتداي كار را در انتها نمي‌ديديد.

وي افزود: با اين تفاوت كه ما در ابتدا زمان بيشتري داشتيم و يك پلان از فيلمنامه دور از واقعيات ذهني من ساخته نشده و حتي در قسمت پاياني سريال ما شاهد دو سكانس درخشان بوديم كه يكي خواب ديدن نرجس درباره مادر فريده بود و ديگري زماني بود كه مسعود مي‌خواست بچه‌اش را ببوسد اما قدرت اين كار را نداشت. من در اين سكانس هرچه توانايي ذهني داشتم به كار بردم تا اين سكانس به شكلي كه شما ديديد دربيايد.

مقدم در پايان گفت: ذائقه مخاطب ما به شدت تغيير كرده است و نمي‌توان با كارهاي دم دستي سر او را گرم كرد. اگر سريال «روز حسرت» توانست موفقيتي به دست آورد نتيجه زحمت يك گروه است. اگر همراهي و همدلي يك تيم نبود اين اتفاق نمي‌افتاد. من سوپرمن يا اسپايدرمن نيستم. من يك آدم هستم كه اگر ابزار درست در اختيار داشته باشم مي‌توانم اثر درخوري را توليد كنم.

گفتگو از مريم فيروزفر

دل تنگم
09-10-2008, 02:03
بايگان: جاي سريال‌هايي نظير «روز حسرت» خالي بود

افسانه بايگان معتقد است در كشوري نظير ايران كه داعيه دار فرهنگ معنوي و مذهب است جاي سريال‌هايي نظير «روز حسرت» خالي بود.



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


در نشست خبري بازيگران و عوامل سريال «روز حسرت» كه توسط خبرگزاري فارس برگزار شد،افسانه بايگان درباره دليل حضورش در اين سريال و پذيرفتن اين نقش گفت: من به موضوع جهاني كه پس از اين جهان ظاهر براي ما وجود دارد علاقه دارم و اين مساله‌اي است كه حداقل ما بخش مرگ آن را به چشم خود مي‌بينيم، هرچند كه به خيلي از زواياي آن دسترسي نداريم.

وي با بيان اينكه وعده مرگ از تولد شروع شده ولي ما زياد به آن توجه نكرده و فكر مي‌كنيم متعلق به همسايه است، افزود: براي من هميشه اين جذابيت وجود داشته كه آنجا و وراي دنياي مادي چه چيز وجود دارد؟ شايد از كودكي و اوايل نوجواني با شعرهاي حافظ و تصاوير زيبايي كه حافظ در اشعار خود بسيار مشخص ترسيم كرده است،به اين موضوع علاقه‌مند شدم. با تحقيقاتي كه داشتم نيز متوجه شدم اين جريانات فقط نمي‌تواند در قيامت اتفاق بيافتد و آن بهشت و سراي برزخي و جهان سرتاسر دلهره و نگراني به دلايل متفاوت تا قبل از قيامت اتفاق مي‌افتد.

بايگان تصريح كرد: در ادامه آرام آرام جلو رفتم و با توجه به اطلاعاتي كه جسته و گريخته داشتم رسيدم به اينكه جهاني برزخي وجود دارد. ضمن اينكه من سال گذشته نيز سريال اغما را ديده بودم و با آن ارتباط برقرار كرده و تمام قسمت‌هايش را ديده بودم و حال خاصي در من ايجاد كرده بود.در نتيجه با خواندن يك سيناپس و خلاصه داستان با حضور آقاي مقدم و تجربه كار قبلي‌ام با ايشان و تجربه‌هاي خوب آقاي افخمي، حضور در اين كار را پذيرفتم و با اعتماد كامل جلو آمده و نتيجه آن را هم گرفتم.

رفتار نرجس با پسرش مبتني بر دل بود

افسانه بايگان بازيگر نقش «نرجس» در مجموعه «روز حسرت» در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار راديو و تلويزون فارس درباره تناقضات رفتاري نرجس در برخورد با فرزندش به عنوان يك زن تحصيل كرده كه در جامعه نيز حضور فعالي دارد،گفت: در اين زمينه دو مقوله عقل و دل وجود دارد. در كنار انديشه باز و تحصيل كردگي اين شخصيت، ما يك بخش دل هم داريم كه عقل آنجا راه پيدا نمي‌كند و اين مناسبات اصلا آنجا بي‌معني است. اتفاقاتي كه براي نرجس در رابطه با پسرش مي‌افتد، به نظر من در بخش دل بود و احساساتي صرفا متعلق به يك مادر و يك زن بود كه يك زن ديگر را به خوبي مي‌تواند بشناسد و درگير آن شود.

وي تصريح كرد: تربيت خانوادگي كه نرجس در آن بزرگ شده بود و آن را به عنوان يك سنت در بقيه خانواده هم منتقل مي‌كرد، با طرز تفكر و برخوردها و روابطي كه مسعود ايجاد مي‌كرد، خيلي جاها در تضاد قرار مي‌گرفت ولي با شخصيت معصومه خيلي هماهنگ و همسو بود. شايد دليل اين تضادها و درگيري‌هايي كه بين مادر و پسر اتفاق مي‌افتاد بخشي به خاطر ذات فرزند بود كه از اين خانواده نبود و داراي اين طرز فكر نبوده و بسيار داراي ناهنجاري‌ بود.

بايگان ادامه داد: شخصا فكر مي‌كنم كه يك مادر بهتر است كه به تربيت فرزندش با چيزهايي كه فكر مي‌كند درست است بپردازد تا اينكه بخواهد بر اساس يكسري عواطف كور كورانه عمل كند و به همين دليل فكر مي‌كنم برخوردهاي نرجس در بسياري جاها درست بود.

وي درباره ارتباط خوب زوج حاج رضا و نرجس نيز گفت: اين كمال انساني است. كمال انسان در وفاي به عهد، عشق، محبت، صفا و وفاست. و چون ما اين آدمها را كامل ديده بوديم، جايي براي اينكه يك سري رفتارهاي غلط و سخيف ببينيم نداشتيم.يعني نگاه، نگاه آرمانگرايانه‌اي است كه وعده آن به هر انساني در قرآن داده شده است. اگر ما در زندگي روزمره خود به اين نقطه مطلوب نمي‌رسيم و دچار ناهنجاري‌ مي‌شويم. مشكل خودمان است.

وي اظهار داشت: وجوه ارتباطي اين زن و شوهر بسيار عميق است و با يكديگر باليده بودند، در يكسري از لحظات با گفتن و ديدن به اين مسئله مي‌رسيديم كه اين زوج چه پيشينه‌اي با يكديگر داشتند، حتي تحصيل نرجس به خاطر كمك‌هاي همسرش بوده است و روابط بسيار عميق و صميمي در اين زوج ديدم كه براي اولين بار است با آن برخورد كرده‌ام و از طريق دل با هم ارتباط محكمي دارند.

از ابتدا در مواجهه با مخاطب انبوه بوده‌ام

افسانه بايگان درباره كار در تلويزيون نيز گفت: من كارم را با تلويزيون شروع كردم و از ابتدا در مواجهه با مخاطب انبوه بوده‌ام كه بسيار هم در آينده حرفه‌اي من تاثيرگذار بوده است و جسته و گريخته در سال‌هايي كه در سينما كار مي‌كردم سعي داشتم كارهاي خوب تلويزيوني را هم بپذيرم و حتي از كارهايي كه ارتباط خوبم را با مخاطب به هم مي‌ريخته پرهيز كرده‌ام.

وي تصريح كرد: اين اتفاق در كارهاي اخيرم هم افتاد چون من ارتباط با مردم را دوست دارم و اعتقاد دارم هر انساني در هر جايي قرار گرفته مأموريت الهي بر عهده دارد و بخش عمده‌اي از اين مأموريت براي من در ارتباط با مردم بوده است تا بتوانم برايشان لحظه‌هايي را بسازم و نكاتي را به آنها يادآور مي‌كنم كه تلويزيون اين امكان را به صورت گسترده‌اي به من داده است.

وي با بيان اينكه سطح توليدات از نظر كيفي ارتقاء پيدا كرده و در سطح كمي هم رشد كرده و تعداد كارهاي خوب تلويزيون بيشتر شده، ادامه داد: يكجور سهل انديشي در نگاه به كار تلويزيوني وجود داشت كه فكر مي‌كنم در تفكر فعلي كه حاكم بر صدا و سيماست بسيار ارتقا پيدا كرده و ما هنرپيشگان سعي مي‌كنيم در كارهاي خوب تلويزيون حاضر شويم.فكر مي‌كنم هر بازيگري دوست دارد كار خوب،نقش خوب و جايگاه خوبي را داشته باشد.

بايگان اظهار داشت: بازيگران سينما معمولا دچار اين تفكر هستند كه با حضور سركاري كه قرار است از تلويزيون پخش شود، كجا قرار مي‌گيرند و چه ‌خواهد شد؟ اين نگراني وجود دارد. چون مردم در تلويزيون آسان بازيگر را مي‌بينند و اگر سطح خوبي نداشته باشد در آينده شغلي آنها هم تاثير مي‌گذارد.

سعه صدر مسولان صدا و سيما تاثير بسياري در موفقيت سريال داشت

بايگان در ادامه درباره دلايل موفقيت سريال «روز حسرت» گفت:به نظر بسياري از بزرگان شناخت و عرفان، آغاز قرن 21 علي‌رغم همه جنگ‌ها، آغاز قرن معنويت است و ما در بسياري از كشورهاي جهان شاهد رشد اين معنويت در عرصه‌هاي مختلف و آثار هنري هستيم و سينماي جهان هم به اين مسير رفته و بسياري از فيلم‌هاي مطرح دنيا به سينماي معناگرا اختصاص دارد.

بايگان گفت: جاي اين موضوعات در كشوري مثل كشور ما كه داعيه فرهنگ معنوي و مذهب دارد به شدت خالي بود و خوشحالم كه ما هم در اين مسير كارهاي خوبي را انجام مي‌دهيم. ضمن اينكه تشكر ويژه‌اي از مسئولان صدا و سيما دارم كه در طول اين كار با سعه صدر و اعتماد و اطمينان بيشتري كه قبلا كمرنگ بود و باعث فشارهايي مي‌شد كه ما به نتيجه دلخواهمان نرسيم، مؤثر بود.

دل تنگم
09-10-2008, 02:05
ليندا كياني: نقش «معصومه» را من انتخاب نكردم

بازيگر نقش معصومه در مجموعه تلويزيوني «روز حسرت» گفت: من خلاف ساير دوستان كه نقش خود را انتخاب كردند، براي اين نقش انتخاب شدم.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

در نشست خبري كه با حضور بازيگران و عوامل سريال «روز حسرت» توسط خبرگزاري فارس برگزار شد، ليندا كياني گفت: من خلاف ساير دوستان كه نقش خود را انتخاب كردند، براي بازي در اين نقش انتخاب شدم و كمك آقاي مقدم بسيار تأثير داشت تا شخصيت معصومه را بشناسم و آن را بازي كنم.

وي درباره نحوه ارتباط با نقش فردي كه يك شبه معلول شده و از حركت و زندگي معمولي خود باز مي‌ماند، اظهار داشت: قبل از شروع بازي در اين سريال يك فيلم سينمايي از طريق آقاي مقدم در اختيارم قرار گرفت كه به من كمك زيادي در ارتباط گيري با اين نقش كرد.

وي تصريح كرد:صحبت‌هايي كه با كارگردان داشتم، همراهي‌هاي خانم نصيرپور به عنوان بازيگردان و اينكه من انساني را كه در اين شرايط زندگي مي‌كند، ديده بودم و از نزديك با آن آشنا بودم، همه اين موارد مرا به نقطه و بازي رساند كه شما در مجموعه روز حسرت ديديد.

كياني در ادامه درباره نقش‌هاي خود در سريال روز حسرت و سريال ساعت شني(مهتاب) گفت: مشكل آقاي بهراميان در ساخت سريال ساعت شني اين بود كه هر روز به من مي‌گفت چهره تو به قدري مظلوم است كه باور اينكه تو يك دختر فراري هستي را غير قابل باور مي‌كند.در كنار آن معصوميت و مظلوميت چهره براي آقاي مقدم اهميت بسياري داشت و در نهايت فكر مي‌كنم كه به شخصيت معصومه نزديك‌تر بوده‌ام.

كياني در ادامه درباره حضور مجدد خود در تلويزيون گفت: حضور دوباره‌ام در تلويزيون منوط به بودن فيلمنامه‌اي قوي است و انتخاب نقش‌هايم در سينما و تلويزيون برايم بسيار مهم است و سعي مي‌كنم نقش‌هاي مختلفي را تجربه كنم. ساعت شني اولين حضور من جلوي دوربين بود و شرايط كاملا فرق مي‌كرد.

وي در پايان گفت‌وگوي خود گفت: من از آقاي مقدم تشكر مي‌كنم كه اجازه داد يك معصومه جديد بسازم آن هم بعد از اينكه به من اولتيماتوم داد و من كارم بهتر شد. دوست دارم دوباره با او كار كنم و دفعه بعد توان خودد را صد برابر خواهم كرد نه اينكه روز به روز و در طي كار اين اتفاق بيافتد.

دل تنگم
09-10-2008, 02:07
مهراوه شريفي‌نيا: «روز حسرت» نقطه عطف بازي من بود

مهرآوه شريفي‌نيا با بيان اينكه «روز حسرت» نقطه عطف بازي من بود، گفت: من دو مشاور خوب (پدر و مادرم) در كنارم دارم كه اجازه اشتباه به من نمي‌دهند.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

در نشست خبري كه با حضور بازيگران و عوامل سريال «روز حسرت» توسط خبرگزاري فارس برگزار شد، مهرآوه شريفي‌نيا بازيگر نقش فريده گفت: من همكاري خوبي در تله‌فيلم «كابوس» با آقاي مقدم داشتم كه نتيجه خوبي داشت و دوست داشتم اگر سريال كار مي‌كنم مناسبتي باشد و اگر مناسبتي است با آقاي مقدم باشد، چون فكر مي‌كنم هم سليقه مخاطب را خوب مي‌شناسد و هم مدل كارش دلچسب است.

وي ادامه داد: نقش هم خيلي خوب بود و آن قدر جاي كار داشت كه فكر مي‌كنم يك بازيگر در آن مي‌توانست تجلي پيدا كند و آنچه كه در توانش هست ارايه دهد. نقشي هم كه براي ساير شخصيت‌ها نوشته شده بود، آنقدر متفاوت با ساير نقش‌ها بود كه اگر آن را قبول نمي‌كردم بد شانسي يا اشتباه من بود.

«روز حسرت» نقطه عطف پرونده كاري من محسوب مي‌شود

شريفي‌نيا ادامه داد: من بيشتر به خاطر تحصيل كم كار بودم و تا قبل از پايان تحصيلات حتي به بازيگري هم فكر نمي‌كردم و دوست داشتم كارهاي كوتاهي با كارگردان‌هاي بزرگ داشته باشم و تجربه‌ خوبي هم در اين زمينه به دست آوردم. «ساعت شني» فرصت بسيار خوبي بود، بعد از آن پيشنهاد‌هاي بسياري براي كار داشتم اما پدرم مرا به كار با آقاي مقدم تشويق كرد.

وي تصريح كرد: براي من حضور در نقش اول يك فيلم سينمايي با حضور در يك تله فيلم خيلي متفاوت بود، اما پدرم مرا به اين سمت هدايت كرد و باز هم سعي كردم يك نقش سينمايي معمولي كه در آن نتواني بدرخشي و فقط صرفا هستي و حضور داري را نپذيرم و منتظر يك كار خوب باشم و «روز حسرت» واقعا اين‌گونه بود. فكر مي‌كنم نقطه عطف كارنامه‌ كاري من اگر ساعت شني يك معرفي بود، روز حسرت به شمار مي‌رفت.

شريفي‌نيا با بيان اينكه گزينه كاري در انتخاب نقش‌ها واجب است، ادامه داد: تا جايي كه بازيگر قدرت انتخاب داشته باشد و پيشنهادهاي مختلف وجود داشته باشد، بايد گزينه‌اي نقش‌هاي خود را انتخاب كند. من در كنار خود دو مشاور خوب(پدر و مادرم) دارم كه اجازه نمي‌دهند اشتباه كنم و خوشحالم كه نتيجه كارهايي كه انتخاب كردم خيلي خوب بوده است.

وي با بيان اينكه هميشه سعي كرده‌ام هرچه ياد گرفته‌ام در من دروني شود، تصريح كرد:تلاشم اين است تا مدام به اندوخته‌هاي خود اضافه كرده و از آنها استفاده كنم و در جريان ساخت «روز حسرت» نيز لحظات زندگي فريده را كاملا حس و لمس كرده‌ام و همچنان به همين شيوه ادامه خواهم داد. دلم مي‌خواهد هم از خود كار لذت ببرم و هم از نتيجه كار.

فريده به شدت عاشق و محتاج بود

بازيگر نقش فريده در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار راديو و تلويزيون فارس درباره شباهت نقش‌هايش در روز حسرت و ساعت شني گفت:اگر من ده بار هم نقش يك زن باردار را بازي كنم، تكراري نخواهد شد. يك زن خاصيتش اين است كه باردار شود و يا يك دختر ازدواج مي‌كند. من اگر در چند فيلم هم عروس بشوم، كسي نمي‌تواند بگويد كه تكرار مي‌كني. اينها موقعيت‌هايي است كه براي جنس مؤنث اتفاق مي‌افتد و من دوست دارم آن را در موقعيت‌هاي گوناگون تجربه كنم.

وي افزود: جنس بارداري من در ساعت شني تفاوت بسياري با روز حسرت داشت. من نقش مهشيد را از روز اول يك نقش پاك و مستحكم مي‌ديدم كه موقعيت بدي پيدا مي‌كند، اما فريده فرد متزلزي است. به شدت عاشق و محتاج است و در همه چيز دچار سردرگمي خاصي است و بسيار دلي رفتار مي‌كند.در صورتيكه مهشيد اينگونه نبود. او كاملا خود ساخته و بسيار متفاوت بود.

شريفي‌نيا گفت: صحبت با بچه‌ نيز مسئله‌اي بود كه در هر دو فيلمنامه وجود داشت. متاسفانه حداقل بيش از 10 سكانس از صحبت‌هاي من با بچه‌ام را شما در ساعت شني نديديد و بسيار متفاوت بود. براي مهشيد فرزند او مرد زندگي‌اش بود اما براي فريده دليلي براي زندگي كردنش بود و اكثر صحبت‌هايم با فرزندم ذهني بود.تا جايي كه توانستم فريده را وادار به حرف زدن با بچه‌اش كردم.

فريده شرايط شخصيتي و خاصي دارد و فضايي خاص داشت و تنها چيزي كه در دنيا دارد فرزندش است. اما متزلزل است و با بروز مشكل سريع به اعتياد روي مي‌آورد.

بازيگر نقش فريده در مجموعه تلويزيوني «روز حسرت» در پايان گفت وگوي خود با فارس درباره كليشه‌اي بودن پايان سريال نيز گفت:من سكانس پاياني را دوست داشتم و اگر فرصت بود، بهتر مي‌شد روي آن كار كرد و دوست داشتم از ترك اعتياد فريده تا رسيدنش به جايگاه بهشت، كمي طولاني‌تر باشد تا مخاطب نيز بهتر بتواند با آن ارتباط برقرار كند. من اين بخش قصه را خيلي دوست داشتم كه فريده تطهير شده و سابقه خوبي داشته باشد.

دل تنگم
09-10-2008, 02:09
سجاد ابوالحسني: پايان سريال «روز حسرت» تغيير نكرد

يكي از نويسندگان مجموعه تلويزيوني «روز حسرت» گفت: پايان بندي اين سريال به هيچ عنوان تغيير نكرده و از روز اول كاملا مشخص بود.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

در نشست خبري بازيگران و عوامل سريال «روز حسرت» كه توسط خبرگزاري فارس برگزار شد،سجاد ابوالحسني درباره شايعاتي مبني بر تغيير پايان سريال در گفت‌وگو با خبرنگار راديو و تلويزيون فارس گفت: پايان قصه به هيچ عنوان عوض نشده است، ما از همان روز اول درباره همين پاياني كه ديديد توافق كرده بوديم و خيلي زود به اين نتيجه رسيديم.

وي درباره روابط ساده‌اي كه ميان شخصيت‌هاي سريال به ويژه حاج رضا و نرجس برقرار بود نيز گفت: روابط بين حاج رضا و نرجس كاملا معمولي و در زندگي جاري بود. همه زوج‌ها در چنين موقعيتي به شيوه‌اي كه در سريال به نمايش درآمد زندگي مي‌كنند. با هم سركار مي‌روند با هم بيرون مي‌روند و كاملا زندگي يكنواختي دارند و اگر اين‌گونه نباشد غيرطبيعي است.

ابولحسني درباره ارتباط بسيار خوب نرجس و معصومه به عنوان عروس و مادر شوهر نيز گفت: اين دو شخصيت تنها شخصيت‌هاي اين سريال بودند كه از ابتدا قرار نبود هيچ تحولي در آنها رخ بدهد. در مورد روابط خوب آنها هم بايد بگويم كه مثلا يك روز يك ماشين جلوي لوكيشن توقف كرده و راننده آن داد زده بود كه كدام مادر شوهري با عروس خود اين شكلي رفتار مي‌كند بعد هم رفته بود. در جواب بايد بگويم اگر مادر شوهري به اين شكل و با اين رفتار وجود داشته باشد كه او هم با عالم برزخ ارتباط برقرار مي‌كند. ما به طور استثناء شخصيت نرجس را اين‌گونه تعريف كرديم كه اينقدر خوب باشد كه بتواند برزخ را ببيند. برزخ رفتن حتما يك لطف الهي است كه به خاطر اخلاق نيكوي نرجس به او عطا شده تا از اين طريق برود و احوال شوهر خود را ببيند.

دل تنگم
09-10-2008, 02:13
افخمي: شيطان از «روز حسرت» حذف شد

نويسنده مجموعه تلويزيوني «روز حسرت» گفت: يكي از دلايلي كه باعث شد ما در «روز حسرت» مثل سريال‌هاي قبلي رمضان، به سمت شيطان و تصوير مثالي آن نرويم، اين بود كه طرح اين مقوله در قصه‌هاي ماورايي با توجه با زمان و ساعت پخش اين كارها، جنس ترسناكي پيدا مي‌كند.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

در نشست خبري بازيگران و عوامل سريال «روز حسرت» كه توسط خبرگزاري فارس برگزار شد، عليرضا افخمي درباره نگارش مجموعه تلويزيوني «روز حسرت» گفت: سال گذشته بعد از سريال «اغماء»، آقاي ميرباقري خيلي اصرار داشت كه بخش ماورايي در تلويزيون حفظ شود و حداقل دوست داشت در ماه رمضان اين بخش دائمي باشد. از همين جهت بعد از پايان ماه رمضان به من سفارش داد كه دوباره روي يك سوژه ماورايي ديگر فكر كنم.

وي افزود: البته ما در ابتدا دوباره كمي روي بحث شيطان فكر كرديم ولي خود من بعد از دو ماه فكر كردن احساس كردم ما هم در سريال «او يك فرشته بود» و هم در سريال «اغماء» بحث شيطان را مطرح كرديم و خوب است بحث‌هاي ماورايي محدود به شيطان نشود. بعد پيشنهاد كار در مورد برزخ را دادم كه مورد استقبال قرار گرفت.

افخمي ادامه داد: چند طرح اوليه زده شد كه از چندتاي آنها خوشم نيامد و ديدم بضاعت كافي داستاني ندارد. چند طرح هم كه من دوست داشتم اشكالاتي از سوي دكتر ميرباقري بر آنها وارد شد تا نهايتا اين طرح تصويب و وارد مرحله ساخت و اجرا شد.

براي ساخت سريال‌هاي ماورائي در رمضان دچار پارادوكس مي‌شويم

افخمي در ادامه درباره حضور نمادهاي غير انساني و ماورائي در سريال‌هاي اين چنيني نيز گفت: البته نماد خير و شر در اين سريال نيز وجود داشت و روايت عالم برزخ توسط نرجس بخش ماورايي قصه بود و اينكه شخصيتي داشته باشيم كه ماورايي و غيرانساني باشد، اقتضاي اين طرح نبود.

وي تصريح كرد: در سال‌هاي گذشته بحث شيطان انتقاداتي را به همراه داشت. يكي از اشكالات سريال‌هاي رمضاني اين است كه بايد در ساعات اوليه شب پخش شود و حتي آخرين سريال هم به يك معنا در اول شب پخش مي‌شود. چون مردم روزه دار هستند و نمي‌توان سريالي را در ماه رمضان ساعت 12 شب پخش كرد تا ضريب اطمينان بالايي داشته باشيم كه كودكان آن را نمي‌بينند.

كارگردان مجموعه تلويزيوني «او يك فرشته بود» ادامه داد: شايد يكي از دلايلي كه باعث شد ما ديگر به سمت شيطان و تصوير مثالي آن نرويم، همين بود. طرح مقوله شيطان در قصه‌هاي ماورايي خود به خود جنس ترسناكي پيدا مي‌كند. اين جنس هم طبعا كودكان را مي‌ترساند و چون در ماه رمضان نمي‌شود ديروقت پخش كرد، دچار اين تضاد و پارادوكس مي‌شويم و يكي از دلايل كنار گذاشتن شيطان همين بود. البته در اين سريال بازخورد وحشت‌زا بين بينندگان به وجود نيامد و هدف سريال هم ترساندن نبود.
وي افزود: يكي از خصوصيات ديگري كه علاقه‌مند بودم در اين اثر حفظ شود، بحث اجتماعي قصه بود. يعني اين داستان سمت و سوي اجتماعي داشت كه خيلي از نظر جذابيت و طرح موضوع نيازي به بخش ماورايي قصه وجود نداشت.

ترس در ساخت آثار ماورايي هميشه وجود دارد

افخمي درباره ترس از ساخت سريال‌هاي ماورايي و ايجاد بازخوردهاي گوناگون پيرامون آنها گفت: ما يك ديالوگ در قصه داشتيم كه مي‌گفت موفقيت آن طرف ترس است. اين ترس هميشه در وارد شدن به اين مقولات وجود دارد. البته امسال سعي كرديم كاري كه انجام مي‌دهيم مبتني بر تحقيق باشد. من بخش عمده‌اي از وقتم را صرف تحقيقات كردم. كتاب‌هاي زيادي از جمله ملاصدرا تا الميزان، چهل حديث و.... خوانديم و آنچه ساخته شد بسيار مبتني بر تحقيق بود.

وي با بيان اينكه فيلمنامه امسال خالي از نقص بود، اظهار داشت: از نظر مذهبي يا مسائل تحقيقي آنقدر قوي بود كه كمتر كسي بتواند به آن اشكال وارد كند.

وي درباره به روز نوشتن متن‌هاي سريال و مشكلات آن نيز گفت: نمي‌توان گفت اين رويه اشكال ايجاد نمي‌كند. طبعا اشكالات بسياري ايجاد مي‌كند و تحمل بخش عمده‌اي از اين مشكلات بر دوش گروه توليد بود. متن‌ها دقيقه نود مي‌رسيد و گروه قبل از اينكه بتوانند خوب تعمق كنند بايد تصاوير را ضبط مي‌كردند.

افخمي ادامه داد: البته من خود را محدود نكردم كه اگر فردا قرار است متن بدهم حتما متن بدهم و ديگر هرچه شد بنويسم و بروم نه، من تمام تعمق‌هاي لازم را انجام دادم حتي به قيمت اينكه فشار بسياري بر گروه توليد وارد شود. استرس جزيي از كار ماست و هرچه استرس بيشتر باشد، مزه‌اش بيشتر است.

اعتياد معضل جدي جامعه است و بايد به آن بپردازيم

افخمي درباره به تصوير كشيده شدن مقوله اعتياد در 3 سريال ماه رمضان امسال و انتقاداتي كه بر آنها وارد آمد نيز گفت: اين انتقادات هيچ تأثيري روي ما نگذاشت. انتقاداتي هم كه روي كارهاي ديگر سازمان شد، فكر مي‌كنم نه از جهت اينكه به مقوله اعتياد پرداخته‌اند حساسيت ايجاد شد به دليل اينكه مقوله اعتياد كمي قبح شكني شد و شخصيت‌هاي جذابي مانند آقاي عطاران معتاد بود.

وي افزود: اگر در سه سريال به مقوله اعتياد پرداخته شده اصلا مسئله بدي نيست. براي اينكه اعتياد معضل جدي در ايران است و بنابر آماري كه در حال حاضر از سوي نيروي انتظامي ارائه مي‌شود، ما درگير جدي اين مسئله هستيم و اگر ده‌ها سريال هم همزمان راجع به اعتياد ساخته و پخش شود، اصلا اشكالي به آن وارد نيست و كار خوبي هم هست. واكنش خاصي هم از سوي مسئولان به خاطر نشان دادن خانم معتاد در سريال ما نشد و فكر مي‌كنم حركت درستي بود چون ما در قشر زنان هم همانقدر درگير اعتياد هستيم كه در قشر مردان هستيم.

پرداختن زياد به برزخ ما را به سمت فانتزي سوق مي داد

وي در ادامه درباره موضوع سريال و شيوه پرداخت به آن نيز گفت: توضيحات كارشناسانه‌اي در مورد برزخ در اين سريال داده شد كه شايد خيلي از مردم بر آن مسلط نبودند. اينكه برزخ سه بخش دارد يا اينكه در برزخ دوزخي وجود دارد و مردم قبل از برپايي قيامت در آن مجازات مي‌شوند يا بخش متوسط و ... و مسائلي اين چنيني كه مردم را با اعتقادات اسلامي آشنا كند.

افخمي ادامه داد: اين يكي از محاسن سريال بود كه قبل از شروع سريال مركز سنجش سازمان صدا و سيما از ما خواست تا يكسري سوالات طرح كنيم براي اينكه بتواند بينندگان سريال را قبل و بعد از پخش سريال ارزيابي كند. بسياري از سوالاتي هم كه ارائه كردم همين بود كه ببينم قبل از پخش سريال تصورات درباره سريال چيست و ديدگاهشان بعد از سريال چه شد؟ كه در حال حاضر منتظر رسيدن جواب‌ها هستم.
وي همچنين درباره ميزان پرداخت به عالم برزخ نيز گفت: اين مسئله‌اي نبود كه در مرحله نوشتن از كنترل ما خارج باشد. بيش از اين پرداختن به مقوله برزخ با حجم زيادتر، كار را به سمت فانتزي سوق مي‌داد و از جنبه‌هاي اجتماعي عاري مي‌كرد و احتمالا استقبال فعلي از سريال نمي‌شد.

وي ادامه داد: البته تا رسيدن به آن مرحله‌اي كه يك كار سرتاپا ماورايي بخواهيم درباره هر موضوعي بسازيم فاصله داريم و هنوز تماشاچي ايراني بايد با همين جور كارها كه ما اسم آن را شتك مي‌گذاريم يواش يواش با آن مقوله آشنا بشود تا بتوانيم به آن مرحله برسيم كه سريال صددرصد ماورايي بسازيم.

از ساخت سريالي سرتاسر ماورائي نا اميد نيستم

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا با شرايط موجود و ديدگاه‌هاي مختلفي كه در مورد ماوراء وجود دارد، مي‌توان سريالي سرتاسر ماورائي ساخت، تصريح كرد: من نا اميد نيستم و فكر مي‌كنم بايد روي نقاط اشتراك دست بگذاريم. بالاخره همه علما و محققين اين عرصه نظر دارند. گاهي نظراتشان با هم متضاد و مغاير است. اين مغايريت نبايد ما را به آن سمت ببرد كه در اين مقولات سكوت كنيم.

وي افزود: در جمهوري اسلامي خيلي بد است كه راجع به مقولاتي مانند برزخ، قيامت، بهشت و ...در عرصه فرهنگي سكوت كند و هيچ چيز درباره آنها نگويد كما اينكه تا قبل از او يك فرشته بود، قضيه همين طور بود.

افخمي در ادامه گفت: ما مدعي جمهوري اسلامي هستيم، ولي درباره بنيادي‌ترين مسائل اسلامي جرأت حرف زدن نداريم آن هم به دليل وجود آراء‌ متفاوت است. ناملايمات بسياري در اين راه كشيديم و سرزنش شديم ولي همچنان توانستيم با حمايت‌هاي سازمان صدا و سيما به اين راه ادامه بدهيم و به مراحل بهتري هم برسيم. راهش هم تأكيد روي اشتراكات است. بالاخره همه علما اختلاف نظر دارند اما اشتراكات هم دارند. اگر بتوانيم اين اشتراكات را پيدا كرده و روي آنها در فيلمنامه تأكيد كنيم فكر نمي‌كنم بازخورد ناجوري پيدا كند.

وي درباره داستان سريال روز حسرت نيز گفت: قصه مجموعا در10روز مي‌گذشت و روزهاي آن وسط بدنه اصلي داستان را تشكيل مي‌داد.آنچه هم كه مربوط به شخصيت‌ها بود، خيلي دقيق، ريز به ريز و مو به مو گفته مي‌شد و جلو مي‌رفت.ضمن اينكه من تا قسمتي به جايي نرسد كه احساس كنم ماجرا در آن وجود دارد،‌آن را تحويل نمي‌دهم.خيلي اوقات يك قسمت را مي‌نوشتم و چيزي حدود 35 صفحه مي‌شد و اين يعني 45دقيقه و يك قسمت. وقتي نگاه مي‌كردم مي‌ديدم ماجرا و قصه در آن جلو نمي‌رود پس آن را به هم مي‌ريختم و اين را قبول ندارم كه برخي از قسمت‌هاي ما ماجرا ندارد و بازخورد تماشاگر هم حاكي از همين مساله است.تا جايي كه نوعي بلاتكليفي لازم بود و اينكه تماشاگر نداند كه حق را به فريده بايد بدهد يا مسعود جان مطلب بود.

در تلويزيون ضعف بازيگر و كارگردان خوب داريم

افخمي با بيان اينكه افراد متخصص و با ذوق مي‌توانند كارهاي خوب بسازنند، گفت: اما بازيگر نيز خيلي موثر است كه ما در اين زمينه در تلويزيون ضعف داريم، آن هم به همان اندازه كه در مورد متن ضعف داريم. در مورد كارگردان خوب هم ضعف داريم و اين از آنجايي ناشي شده كه تلويزيون تبديل شده به چند شبكه‌اي كه خوراك بسيار مي‌خواهد و به همين دليل آدم‌هايي كه شايد صلاحيت حرفه‌اي ورود به مشاغل مختلف را نداشته باشند، امكان ورود را پيدا مي‌كنند و طبعا وقتي وارد بشوند، محصولات بدي توليد مي‌شود.

وي ادامه داد: البته تلويزيون هم چاره‌اي ندارد و بايد آنتن خود را پر كند و اگر شما هم جاي مديريت تلويزيون باشيد، به سرعت بازار ايجاد مي‌كنيد كه همه بيايند و شانس خود را امتحان كنند و عموما از 10نفر 9 نفر صلاحيت ندارند.اين توقع كه بايستي در شبكه‌هاي تلويزيوني همواره با كارهاي قوي روبرو شويم كمي زياد است و در تلويزيون هم كارهاي خوب، متوسط و بد وجوددارد و اينكه شبكه‌ها همواره سريال‌‌هاي قابل توجه پخش كند، امكان‌پذير نيست.

افخمي در پايان گفت‌وگوي خود با فارس با بيان اينكه در حال حاضر 4 سال پياپي است كه درگير كارهاي مناسبتي هستم و اميدوارم كه سال پنجمي وجود نداشته باشد، گفت: از مديران سازمان صدا و سيما تشكر مي‌كنم كه كمك كردند كه ما سريال‌هايي با مضامين ماورايي داشته باشيم و مقاومت كرده و از ما پشتيباني كردند تا اين ژانر كه در تلويزيون ما به شدت جايش خالي بود باشد. آنها در مقابل حمله‌ها مقاومت كردند و اميدوارم افراد ديگري به جز ما وارد اين عرصه بشوند و جاي ما را بگيرند تا ما هم در عرصه‌هاي ديگر فعاليت خود را ادامه بدهيم.

دل تنگم
09-10-2008, 02:14
رحيم نوروزي: قرار نبود شخصيت «حامد» اينقدر سياه باشد

بازيگر نقش «حامد» در مجموعه تلويزيوني «روز حسرت» با اشاره به تمايلش براي پرهيز از بازي در نقش‌هاي منفي، گفت: از ابتدا فكر نمي‌كردم نقش حامد اين‌قدر سياه باشد و در حقيقت اين نقش در طول كار سريال، دستخوش تغيير شد.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

در نشست خبري بازيگران و عوامل سريال «روز حسرت» كه توسط خبرگزاري فارس برگزار شد، رحيم نوروزي بازيگر نقش حامد در گفت‌وگو با خبرنگار راديو و تلويزيون فارس گفت: حامد شخصيتي بود كه از ابتدا خيلي مشخص نبود كه قرار است اين مسير را طي كرده و به اين شكل درآيد.

وي افزود: اين شخصيت به گونه ديگري تعريف شده بود و در ادامه به اين شكل درآمد.
نوروزي درباره نقش خود كه به صورت كامل منفي بود نيز گفت:طبق همه قصه‌ها حضور شخصيت منفي ضرورت دارد براي اين كه موتور قصه است و كنش‌ها را رقم مي‌زند، وضعيت موجود را به خطر مي‌اندازد و اين خراب شدن باعث مي‌شود ديگران كه معمولا شخصيت‌هاي مثبت هستند هم واكنش نشان بدهند.

وي ادامه داد: سعي مي‌كنم از بازي در نقش‌هاي منفي پرهيز كنم چون احساس مي‌كنم خيلي در اين نقش جا افتاده‌ام. از ابتدا هم فكر نمي‌كردم نقش حامد آن قدر سياه باشد.از ابتدا قرار نبود حامد اين گونه باشد.او فقط فردي بدهكار بود كه مشكلات چك و سفته داشت و اينكه بخواهد طرح قتل بكشد و وارد ماجراهايي اين گونه بشود از قبل مشخص نبود و فكر نمي‌كردم تا اين حد پيش برود، ولي به نظرم با اين وجود، اين شخصيت غيرمنطقي به نظر نمي‌رسد.

نوروزي با بيان اين كه اين شانس را داشته‌ام كه در تلويزيون با كارگردان‌هاي درجه يك كار كنم، تصريح كرد: بازيگري هميشه براي من كار سختي بوده است و سختي‌اش از همان لحظه كه كارگردان انتخابت مي‌كند آغاز مي‌شود. وقتي از من به عنوان بازيگر دعوت مي‌كند يعني اين توانايي را در من حس كرده و به من اعتماد دارد.

وي گفت: قبول نقش خيلي خيلي مسئوليت دارد و هميشه تن مرا مي‌لرزاند. اميدوارم توانسته باشم به اعتماد آقاي مقدم پاسخ داده باشم.

دل تنگم
09-10-2008, 02:15
مهران رسام: فيلمنامه قوي منجر به موفقيت «روز حسرت» شد

تهيه كننده مجموعه تلويزيوني «روز حسرت» گفت: متن خوب تاثير بسيار زياد و مستقيمي در موفقيت يك اثر تلويزيوني دارد و همين عامل منجر به كسب موفقيت اين سريال شد.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

در نشست خبري بازيگران و عوامل سريال «روز حسرت» كه توسط خبرگزاري فارس برگزار شد، مهران رسام در گفت‌وگو با خبرنگار راديو و تلويزيون فارس گفت: ساخت سريال مناسبتي كار بسيار سختي است و براي كاري خود را آماده مي‌كني كه نمي‌داني ادامه آن چيست.

وي افزود: هماهنگي‌ها خيلي سخت است و به دليل آماده نبودن متن‌ها و زمان كم اين مشكلات بيشتر مي‌شود. ساخت سريال مناسبتي كار بسيار سختي است و جلوتر كه مي‌رويم و به پخش مي‌رسيم اين مشكلات بيشتر مي‌شود.

رسام تصريح كرد:من در اين سالها سريال‌هاي مناسبتي زيادي ساخته‌ام و به نظرم چون در اين كارها رج زده نمي‌شود و زنده روي آنتن مي‌رود ما مي‌توانيم خودمان را اصلاح كنيم و اين قابليت را داريم كه خود را تغيير دهيم. و به نظرم تلويزيون جاي اين نوع برنامه‌سازي است. آن نوع برنامه‌سازي متعلق به كارهاي تاريخي و ... است. اين شيوه كار بسيار بهتر از ساخت زمان‌بر سريال هاست. هم بازخورد بهتري دارد و هم به روز عمل مي‌كنيم.اگر هم جايي نقطه ضعف داشتيم مسير خود را عوض مي‌كنيم.

مهران رسام در ادامه گفت:اگر انتخاب عوامل اين نوع آثار با تفكر و درايت و باشد، كار روي روال مي‌افتد. وقتي تيمي متشكل از افراد حرفه‌اي داشته باشيم، با آرامش خاطر كار پي‌گيري مي‌شود. با توجه به اينكه پخش سريال هر شب و استرس‌زا بود ما نه يك شب تكرار رفتيم و نه خلاصه قسمت‌هاي قبل. از همه گروه‌ها هم ديرتر كارمان را شروع كرده بوديم و به نظرم كارمان از همه گروه‌ها با كيفيت‌تر بود و مخاطب هيچ تعجيلي در كار نمي‌ديد.

وي با بيان اينكه براي قسمت آخر گروه 48 ساعت نخوابيدند و تصويربرداري روز آخر ساعت 3 بعد از ظهر تازه تمام شد، تصريح كرد: قصه و متن خوب اهميت بسياري در موفقيت يك كار دارد. در «روز حسرت» وقتي متن‌ها به دستمان مي‌رسيد، واقعا ذوق مي‌كرديم به خاطر خوب بودنش و انگيزه‌ ما بيشتر مي‌شد.

تهيه كننده سريال روز حسرت درباره جلوه‌هاي ويژه استفاده شده در سريال نيز گفت: تروكاژهاي استفاده شده در سريال با نظارت كامل آقاي افخمي و مقدم ساخته شده و اگر مخاطب احساس كرده كه شايد شبيه جلوه‌هاي ويژه سريال آخرين گناه از آب در آمده به خاطر اين است كه يك سري از زوايا و نكات مشترك هستند و ما تحقيق بسياري براي به تصوير كشيدن آنها انجام داده بوديم. البته ما براي ساخت آنها ذهنيتي از قبل نداشتيم و بنابر تحقيق‌ها و مشورت‌هاي بسيار به اين تصاوير رسيديم. مردم هم از آن استقبال كردند و باز خورد آن بسيار بيشتر از آخرين گناه بود و روي مردم نيز تاثير بسيار زيادي گذاشت.

Alireza Taji
09-10-2008, 03:59
یکی از بی کیفیت ترین و ضعیف ترین سریالهای بود که تا حالا به اسم سریال ماورائی در تلویزیون ایران دیده بودم!

اخرش هم که همه به نون و نوایی رسیدند!


مهران رسام: فيلمنامه قوي منجر به موفقيت «روز حسرت» شد

.
چه خودشون را هم تحویل میگیرند!
مگه این سریال موفق بود؟

Mahdi_P30
09-10-2008, 10:07
یکی از بی کیفیت ترین و ضعیف ترین سریالهای بود که تا حالا به اسم سریال ماورائی در تلویزیون ایران دیده بودم!

اخرش هم که همه به نون و نوایی رسیدند!


چه خودشون را هم تحویل میگیرند!
مگه این سریال موفق بود؟
از نظر بیننده شاید ، ولی از نظر بقیه فاکتورها به نظر من ،خیر!!:27:

miss_ava7
09-10-2008, 21:38
خوب مثل همیشه یه سریالی رو حول حولکی ساختن و بعدشم تعریف کردن
خیلی هم ضعیف نبود چون امسال سریال قوی نداشتیم انقدر روی روز حسرت حساس شدیم.
اگه روی بهترین سریالا هم خیلی بحث شه همه ایراداش در میاد و میشه یه کار معمولی.

InDepEndEnCe
10-10-2008, 00:21
خيلي باحاله! فقط تو ايرانه كه مي گن فلان طرح يا شخص از مجموعه حذف شد! نشان از كشكي بودن فيلمنامه و .... هستش!

ميگه شيطان رو حذف كرديم !!!!!!

sayrex
10-10-2008, 00:48
خيلي باحاله! فقط تو ايرانه كه مي گن فلان طرح يا شخص از مجموعه حذف شد! نشان از كشكي بودن فيلمنامه و .... هستش!

ميگه شيطان رو حذف كرديم !!!!!!

مهران رسام: فيلمنامه قوي منجر به موفقيت «روز حسرت» شد

چه جالب!

سریال موفق بود به نظر شما؟
به نظرم حتی از نظر تعداد بیننده هم زیاد موفق نبود

Mahdi_P30
10-10-2008, 01:10
خيلي باحاله! فقط تو ايرانه كه مي گن فلان طرح يا شخص از مجموعه حذف شد! نشان از كشكي بودن فيلمنامه و .... هستش!

ميگه شيطان رو حذف كرديم !!!!!!
به نظر من اگه شیطان میذاشت ، خیلی دیگه تکراری میشد ، مگه اینکه ابتکاری میزد
پارسال که الیاسش افتضاح به بار آورد ، نه از نظر بازی

InDepEndEnCe
10-10-2008, 23:03
به نظر من اگه شیطان میذاشت ، خیلی دیگه تکراری میشد ، مگه اینکه ابتکاری میزد
پارسال که الیاسش افتضاح به بار آورد ، نه از نظر بازی

آخه معمولا فقط شيطونه كه مي خواد الكي پدر يكي رو تو اين فيلمها در بياره! دوست مسعود يه جوري عين ديوونه ها بود. مسعود كه هر چي پول دلش مي خواست به اون مي داد. ديگه اون چه كاري بود كه گفت بعدا دوباره سركيسه اش مي كنيم به اون پسره.

Ali Pacino
10-10-2008, 23:08
آخرش خیلی تخیلی بود ایرای ها خوراکشون فیلم به بدترین شکل ممکن تموم کردنه انوقت هندی ها رو هم مصخره می کنن او آخرش خیلی افتضاح بود یه تیکشم از دموی Gow 3 گرفته بودن

mahsa1469
11-10-2008, 17:45
آخی تموم شد

elham_007
11-10-2008, 22:15
افتضاح بود ..... یک ماه مردمو گذاشتن سر کار ... البته من که از اول پیش بینی می کردم آخرشو خراب کنه .... سیروس مقدم دیگه :13:

mahsa1469
12-10-2008, 15:30
کاره سیروس همینه دیگه خوب شروع می کنه اما آخرش:2:

دل تنگم
13-10-2008, 03:23
فرهنگسرای رسانه جشن مردمی "صیام و سیما" را با حضور بازیگران و عوامل مجموعه تلویزیونی "روز حسرت" برگزار می‌کند.

در این جشن مردمی سیروس مقدم کارگردان، سجاد ابوالحسنی و علیرضا افخمی نویسندگان، حجت‌الاسلام گلی مشاور مذهبی فیلمنامه، افسانه بایگان، مهراوه شریفی‌نیا، فرامرز قریبیان، لیندا کیانی، پوریا پورسرخ بازیگران، مهران رسام تهیه‌کننده و علیرضا برازش مدیر شبکه یک حضور دارد.

جشن مردمی صیام و سیما ساعت 17:30 روز سه‌شنبه 24 مهرماه در مجتمع ورشو واقع در خیابان استاد نجات‌اللهی، نبش خیابان ورشو برگزار می‌شود.

Alireza Taji
13-10-2008, 22:00
کاره سیروس همینه دیگه خوب شروع می کنه اما آخرش:2:
اینبار از همون اول افتضاح بود اخرش دیگر یک چیزی هم به افتضاح بدهکار شد!

mahsa1469
14-10-2008, 15:57
انصافا قسمت اولش خوب بود دیگه!!!!!!!!!!!!!!!!

دل تنگم
15-10-2008, 01:28
در جشن «صيام و سيما» كه عصر امروز با حضور «عليرضا برازش» مدير شبكه اول سيما برپا شد، از سازندگان پريننده‌ترين سريال ماه رمضان تجليل به عمل آمد.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

در اين مراسم كه به همت سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران و فرهنگسراي رسانه در خانه شهرياران جوان و با يك ساعت تأخير از ساعت 18:30 آغاز شده است، از سريال «روز حسرت» محصول شبكه اول سيما كه از سوي مردم به عنوان پربيننده‌ترين سريال تلويزيوني پخش شده در ماه رمضان برگزيده شد، تجليل به عمل آمد.

بنا بر اين گزارش، در اين مراسم پس از تلاوت آياتي از كلام‌الله مجيد و پخش سرود جمهوري اسلامي ايران، بخش‌هايي از سريال «روز حسرت» پخش شد و سپس «محمدهادي ايازي» رييس شوراي اطلاع‌رساني شهرداري تهران و رئيس گروه مشاوران شهردار تهران با خيرمقدم به حاضران درباره برگزاري اين مراسم به ايراد سخن پرداخت.

«عليرضا برازش» مدير شبكه اول سيما نيز در اين برنامه حضور داشت كه از وي نيز تجليل به عمل آمد.

در ادامه اين مراسم، تني‌چند از برگزيدگان و عوامل سريال «روز حسرت» شامل:
حجت‌الاسلام گلي(مشاور مذهبي فيلمنامه «روز حسرت»)،
عليرضا افخمي (نويسنده و ناظر كيفي)،
مهران رسام (تهيه كننده)،
سجاد ابوالحسني (نويسنده)،
سيروس مقدم(كارگردان)،
اسماعيل خلج، ليندا كياني و مهراوه شريفي‌نيا (بازيگران)
به روي صحنه رفتند و درباره حضور خود در اين مجموعه تلويزيوني به ايراد سخن پرداختند و به سؤالات رسيده از طرف مردم پاسخ گفتند.

در بخش‌هاي ديگري از اين مراسم مردمي، گروه هم‌نوازان عرفان به اجراي برنامه پرداخت.

BIZIMT
16-10-2008, 00:02
راستش من 5 دقیقه اول قسمت اول رو که دیدم والسلامم شد.
3 تا قسمت اخر رو فقط دیدم .
من خوشم نیومد. یه جوری بود فیلم مخصوصا اخرش که دیگه نگو. اخه یعنی چی چه فیلمیه ؟ من شب همش اون چهره های روز قیامتبوداخرت بود . از زندگی افتادم. خیلی بدم اومد اززندگی.
تو کجا خونده بودممطلب یا چیزی که باعث بشه از زندگی مرتد یا پشیمون بشی شرک یا گناه و... هست.
نتیجه کلی فیلمی بدتر از بد.