ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : لوازم مورد نياز



AK1
29-08-2008, 14:04
با سلام

در اين تاپيك يكسري برنامه و فايلهاي مورد نياز كه براي اجرا و يا نصب و يا اجراي بهتر برخي از نرم‌افزار‌ها كمك مي كنند قرار داده ميشه

ليست :


DLL & OCX ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

DirectX ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
Farsi Language ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
Java Runtime Environment ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
RunTime Pack ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
Visual Basic RunTime ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
Microsoft Windows Installer ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
Microsoft.NET Framework ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
Adobe Flash Player ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
Microsoft Core XML Services ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])


نكته: تمامي برنامه هاي پيوست شده توسط خودم تست و استفاده شده!

AK1
29-08-2008, 14:20
DLL و OCX چيست:


تمام روالهای API ویندوز (به معنای واسط برنامه نویسی کاربردی) در فایهای خاصی با نام DLL ذخیره می شوند. چند هزار روال API وجود دارد که می توانید آنها را به کار ببرید. این روالهای API درون فایلهایی وجود دارند که در پوشه های Windows و Windows/system ذخیره شده اند. هنگام نصب ویندوز، فایلهای DLL هم نصب می شوند پس بطور اتوماتیک به کتابخانه دسترسی دارید.
DLL مخفف Dynamic Link Library به معنای کتابخانه پیوند دینامیکی است یک مجموعه از روالهای بر مبنای API می باشد. فایلهای DLL در دسترس برنامه هایی که به زبان ویژال بیسیک و زبانهای دیگر نوشته شده اند می باشد.
اما به زبان ساده تر : تمام دستورات برنامه نویسی را نمی توان درون یک فایل EXE قرار داد زیرا بسیار از کدهای مشابه را می توان در یک فایل قرار داد و همه برنامه ها به راحتی از آن یک فایل استفاده کنند برای همین دستورات و کد ها درون اینگونه فایل ها قرار می گیرند.
تکنولوژی مایکروسافت برای استفاده امکانات برنامه‌ای در برنامه دیگر . فایلهای اکتیواکس غالباً بصورت «ocx.*»
ذخیره می‌شود


ليست DLLها

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
ليست OCX ها
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

پيوست شد!

AK1
29-08-2008, 14:27
DirectX چیست؟


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



Microsoft DirectX مجموعه اي از رابط هاي برنامه نویسی کاربردي (Application Programming Interfaces (API است که براي اداره كردن وظايف مربوط به برنامه هاي چند رسانه اي، به ويژه برنامه ريزي بازي و ويدئو، در پايگاه مايکروسافت ارائه شده است. در اصل، نام های موجود در این مجموعه تماما با Direct شروع مي شوند، از قبيل Direct3D DirectDraw، DirectMusic، DirectPlay و DirectSound که کاراکتر X جایگزینی برای هر بخش به شمار می رود. پس از معرفي Xbox، شرکت مايکرسافت رابط هاي برنامه نویسی کاربردي براي طراحي بازي چند پايگاهي را که براي مکمل کردن و يا جايگزين کردن اجزای منفرد DirectX طراحي شده اند، منتشر کرد که از جمله آن ها می توان XInput را نام برد.Direct3D (API گرافيک سه بعدي ارائه شده توسط DirectX) در گسترش بازي هاي کامپيوتري براي ويندوز مايکروسافت، Xbox مايکروسافت و Xbox 360 مايکروسافت استفاده مي شود. علاوه بر این Direct3D در پیاده سازی وظایف گرافیکی و تصویری توسط ديگر نرم افزارهاي کاربردي مورد استفاده قرار می گیرد که در این میان می توان برنامه های بخش مهندسی براي CAD/CAM را نام برد.

تاريخچه

اواخر سال 1994 شرکت مایکروسافت در آستانه انتشار سیستم عامل جدید خود Windows 95 قرار داشت. در آن زمان ارزیابی کارشناسان نشان می داد که گرایش طراحان و برنامه نویسان بازی به سمت سیستم عامل جدید ممکن است با مشکل بزرگی مواجه شود. دلیل این امر این بود که سیستم عامل قبلی شرکت مایکروسافت یعنی MS-DOS اجازه دسترسي مستقيم به كارت ويدئو، صفحه کليد، موس، وسايل صدا و ديگر قسمت هاي سيستم را مي داد. در حالي که Windows 95، با نمونه حافظه حفاظت شده اش، دستيابي به سخت افزار را محدود مي کرد. ازین رو مایکروسافت نیازمند راه حلی سریع برای رفع این محدودیت بود تا موانع موجود را از سر راه توسعه دهندگان و برنامه نویسان بازی بردارد. در آن زمان سه نفر از اعضای شرکت مایکروسافت Craig Eisler،Alex St. John و Eric Engstrom با همکاری یکدیگر و پس از چند ماه کار راه حل این مشکل را ارائه کردند. این راه حل و حاصل کار DirextX بود.

اجزاء تشکيل دهنده DirectX

DirectDraw: براي کشيدن تصاوير دو بعدي به کار می رود که هنوز در تعدادي از بازي ها مورد استفاده قرار می گیرد.

(Direct3D (D3D: کشيدن تصاوير سه بعدي را امکان پذیر می سازد.

DXGI: براي شمارش آداپتورها و نظارت و مديريت زنجيره هاي مبادله اي در Direct3D 10 و بالاتر استفاده می شود.

DirectInput: براي واسطه قرار دادن سخت افزار ورودي شامل صفحه کليد، موس، دسته هاي بازي و ديگر کنترل گرهاي بازي به کار می رود.

DirectPlay: براي برقراري ارتباط در يك شبكه محلي يا گسترده استفاده می شود.

DirectSound: براي پخش و ركورد كردن صداهاي موجي شكل به کار می رود.

DirectSound3D: براي پخش صداهاي سه بعدي مورد استفاده قرار می گیرد.

DirectMusic: براي پخش آرم هاي برنامه ساخته شده در DirectMusic Producer به کار می رود.

DirectX Media: شامل DirectAnimation براي فيلم هاي انيميشن دو بعدي شبكه، DirectShow براي پخش صوت، تصوير، فيلم و صداي زنده بر روي مرورگر (streaming media)، DirectX Transform براي برنامه هاي دو سويه شبکه (بين برنامه و کاربر) و Direct3D Retained Mode براي گرافيک هاي سه بعدي سطح بالاتر. DirectShow داراي DirectX plugins براي پردازش سيگنال صوتي مي باشد و DirectX Video Acceleration براي پخش ويدئو شتاب داده شده مورد استفاده قرار می گیرد.

DirectShow: از تاريخ آوریل 2005 DirectShow به عنوان بخش مستقل و جدا از DirectX معرفی شد. اين بخش در SDK موجود مي باشد.

SDK) Software Development Kit): برنامه اي است که برنامه نويسان از آن براي ساخت پروژه هايشان استفاده مي کنند.

DirectX Media Objects: پشتيباني آبجکت های جرياني مثل رمزگذارها، رمزگشاها و جلوه ها را به عهده دارد.

DirectSetup: براي نصب اجزاء DirectX مورد استفاده قرار می گیرد.

DirectX 10

آخرین نسخه ارائه شده از DirextX، نسخه 10 آن می باشد که همراه ویندوز ویستا ارائه شده است. نسخه هاي قبلي ويندوز قادر به اجراي برنامه هاي انحصاري DirectX 10 نيستند. تغييرات عمده ای در DirectX 10 دیده می شوند. ازجمله آن ها اینکه DPLAY.DLL در DirectPlay حذف و dplayx.dll جایگزین آن شده است. بازي هاي که بر اين فايل تکيه مي کنند باید نسخه ای از آن را به dplay.dll تغيير نام دهند.


تاپيك برنامه:
Microsoft DirectX/ تمامی ورژن ها در این تاپیک ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] 1 ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) 2 ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) 3 ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) 4 ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]))

ليننك دانولد به صورت مستقيم ورژن ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] 2F1993%2F62d579823d7a4d4699441be2019ef69a%2Fdirect x_aug2008_redist.exe)DirectX 9.0c Aug 08

به صورت مستقيم ! ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] 2F1993%2F62d579823d7a4d4699441be2019ef69a%2Fdirect x_aug2008_redist.exe)

AK1
29-08-2008, 14:33
براي اضافه كردن كي برد فارسي صحيح براي ويندوز فايل kbdfa.dll اصلاح شده در مسير


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

جايگزين شود!!

براي راحتي كار مي توانيد از برنامه زير استفاده كنيد كه علاوه بر جايگزيني اين فايل و فيكس كردن كي برد زبان فارسي رو به سيستم اضافه مي كنه

پيوست شد!

AK1
29-08-2008, 14:40
براي اجراي فايلهاي و برنامه هاي كه از Java استفاده مي كنن نصب مي شه!!

تاپيك برنامه:
Sun Java 2 SE Runtime Environment / تمام ورژنها در این تاپیک ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] 1 ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) 2 ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]))

پيوست شد! در 4 قسمت:31:

AK1
29-08-2008, 14:46
اين هم يك پك ديگر براي فايلهاي مورد نياز سيستم طبق ليست زير

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


پيوست شد!

AK1
29-08-2008, 14:49
برنامه ای مکمل برای ویندوز و بهتر اجرا شدن نرم افزارها كه با اين زبان نوشته شدن!!


پيوست شد!

AK1
29-08-2008, 14:57
پشتیبانی لازم را برای مالتی پکیج های تراکنشی ( بسته های چند تراکنشی ) فراهم می آورد . به عبارتی دیگر ظاهر کاربری ای که بسته Installer کوچک‌تری در اختیار دارد . در Installer ، سیستم ارشد تری پیاده و جاسازی می شود و فقط با توجه به محتوی Installer سیستم ارشد تر است که بسته Installer کوچک‌تر امکان ایجاد می یابد

براي نصب بعضي برنامه هاي و بازي ها الزاميست ( اتوكد 2007 و ..)


پيوست شد!

AK1
29-08-2008, 15:01
Microsoft .Net Framework چیست ؟
Microsoft .Net Framework چیست و چرا برای اینستال بعضی نرم افزارها لازم است ابتدا آن را نصب کنیم؟

نرم افزارهایی که کمپانی ها تولید می کنند توسط Compiler کدهای Net. (دات نت) ساخته می شود و همانطور که می دانید برای اجرای برنامه ها نیاز به یک سری فایل های اجرا کننده است که به آن ها فایل های Runtime گفته می شود. در Microsoft .Net Framework تمام فایل های Runtime و Managed DLL های مورد نیاز برای اجرا شدن تمام برنامه های Compile شده توسط Compiler کدهای Net. گردهم آورده شده است که با نصب آن امکان اجرای همه گونه نرم افزار فراهم می شود.

در نسخه های پیش از Windows XP مثلا در Windows 98 و Windows Me اگر ورژن های مختلفی از این برنامه بر روی سیستم نصب می بود هنگام اجرای برنامه ها ، DLL های Runtime تداخل می کردند و برنامه اجرا نمی شد. اما در پروژه های جدید Net. که Windows XP یکی از آن هاست این مشکل برطرف شده و شما می توانید ورژن های 1.1 و 2.0 و 3.0 را به طور همزمان بر روی سیستم خود داشته باشید. که جدیداً ورژن های جدیدتری نیز در حال ارائه می باشد.

تاپيك برنامه
Microsoft .NET Framework / تمام ورژنها در این تاپیک ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] 1 ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) 2 ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) 3 ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) 4 ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) 5 ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]))


لينك دانلود نسخه Microsoft .NET Compact Framework 2.0 SP 2 حجم37.5 MB


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

AK1
29-08-2008, 15:04
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

رم افزار فلاش پلیر (Flash Player) این امکان را فراهم می آورد تا برنامه نویسان و توسعه دهندگان صفحات فلاش با افزودن تصاویر ویدیویی، متن، صدا و دیگر افکتهای گرافیکی به فایل های خود، برنامه هایی جذاب تر را آماده نمایند.

ويژگي هاي استراتژيكي اين نسخه از نرم افزار :
ActionScript 3.0 : نسخه ي 3.0 از اكشن اسكريپت
New virtual machine : مجهز به Virtual Machine يا ماشين مجازي جديد .
Increased performance : افزايش كارايي و بازده نرم افزار
Enhanced security : افزايش ميزان امنيت .
ويژگي هاي ابداعي اين نسخه از نرم افزار :
Display API : نمايش توابع API
File upload/download : آپلود و دانلود فايلها
Enhanced expressiveness : بيانگري بيشتر اين نسخه
External API : توابع API خروجي
Asynchronous communication model : مدل ارتباطي ناهمگام
ساير ويژگي هاي اين نسخه :
نصب راحت تر و فراگير تر
پشتيباني Input Method Editor يا IME .
و .......


پيوست شد!

AK1
10-09-2008, 16:52
XML چيست؟

دنياي XML مملو از تکنولوژي هاي ديگر، نظير XLink,Namespace,DTD,Schema,CSS,XSL,XHTML و ... است .افراديکه قصد آشنائي با XML را دارند، همواره با اين سوال مشکل مواجه هستند که از کجا مي بايست آغاز نمايند. در اين مقاله به بررسي ده نکته مهم بمنظور آشنائي با XML پرداخته تا از اين رهگذر مسيري مناسب براي علاقه مندان به فراگيري اين تکنولوژي مهم ، مشخص گردد.

نکته اول : XML گزينه اي براي ارائه ساختار داده ها

داده هاي ساختيافته شامل مواردي نظير صفحات گسترده ، دفترچه هاي آدرس ، پارامترهاي قابل پيکربندي و ... مي باشند . XML ، مجموعه اي از قوانين بمنظور طراحي ساختار داده هاي مورد نظر است . XML ، بعنوان يک زبان برنامه نويسي تلقي نشده و براي استفاده از آن اجباري به داشتن تجربه لازم برنامه نويسي نخواهد بود . با استفاده از XML ، کامپيوترها بسادگي قادر به توليد و خواندن اطلاعات و اطمينان از عدم مبهم بودن ساختمان داده ها مي باشند . XML ، بسط پذير ، مستقل از پلات فورم و مورد حمايت هاي بين المللي و محلي است . XML ، بطور کامل Unicode را حمايت مي نمايد .

نکته دوم : XML شباهت زيادي به HTML دارد

XML ، همانند HTML از تگ ها و خصلت ها استفاده مي نمايد.در HTML ، هر تگ و يا خصلت داراي عملکرد و معني از قبل مشخص شده اي بوده وبا بکارگيري هر تگ ، نحوه نمايش اطلاعات ( بين تگ ها ي استفاده شده) براي مرورگر تبين مي گردد. XML ، با استفاده از تگ ها ، محدوده مشخصي براي داده ها را تعيين و عملا" مسئوليتي در رابطه با تفسير تگ ها و داده هاي همراه آنها را نداشته و اين عمليات را به برنامه هائي که يک فايل XML را مي خوانند، واگذار مي نمايد . مثلا" در صورتيکه از تگ
در يک سند XML استفاده شده باشد ، نمي توان اين ادعا را داشت که تگ فوق نشاندهنده يک پاراگراف است . ممکن است تگ فوق، نشاندهنده price ، parameter و يا يک person باشد .

نکته سوم : XML بصورت متن است .

برنامه هائي که داده هاي ساختيافته توليد مي نمايند، اغلب داده هاي خود را برروي ديسک ذخيره مي نمايند . فرمت ذخيره سازي اطلاعات ممکن است بصورت متن و يا باينري باشد . مهمترين مزيت ذخيره سازي داده ها بصورت متن ، امکان مشاهده داده ها بدون نياز به برنامه اي است که اطلاعات را توليد کرده است . حتي مي توان اطلاعات فوق را با استفاده از يک ويرايشگر متني تغيير داد . فرمت هاي اطلاعاتي مبتني بر متن، به پياده کنندگان نرم افزار قابليت هاي بيشتري را در خصوص اشکال زدائي برنامه ها نيز مي دهد. فايل هاي XML ، مشابه HTML بصورت متن مي باشند . قوانين موجود در XML ، با صراحت و شفافيت بيشتري ارائه شده است . فراموش کردن يک تگ و يا عدم قرار دادن خصلت بين علامت "" باعث مي گردد که يک فايل XML غيرقابل استفاده گردد . در صورتيکه در فايل هاي HTML مسائل فوق تحمل و اغلب مجاز خواهد بود . اگر يک فايل XML داراي مشکل باشد ، برنامه استفاده کننده پس از مواجه شدن با مشکل ، عمليات خود را در محل بروز خطاء متوقف و يک پيام خطاء را ارائه خواهد داد .

نکته چهارم : ظرفيت فايل هاي XML زياد است .

با توجه به اينکه فرمت فايل هاي XML ، بصورت متني بوده و از تگ ها بمنظور مرزبندي داده ها استفاده مي شود ، اين نوع فايل ها معمولا" داراي حجم بيشتري نسبت به فايل هائي با فرمت باينري مي باشند . همانگونه که در نکته سوم اشاره گرديد، مهمترين مزيت يک فرمت مبتني بر متن ، قابليت مشاهده آن و مهمترين اشکال ، اشغال حجم بيشتري از فضاي ذخيره سازي است . از طرف ديگر با توجه به وجود برنامه هاي فشرده سازي نظير Zip ، امکان فشرده سازي فايل ها بخوبي و با سرعت بالا فراهم مي گردد . پروتکل هاي ارتباطي نظير پروتکل هاي مربوط به مودم و يا [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ( پروتکل اصلي در وب ) قادر به فشرده سازي داده ها و صرفه جوئي در پهناي باند استفاده شده مي باشند .

نکته پنجم : XML خانواده اي از تکنولوژي ها است

XML 1.0 ، مشخصات ، ماهيت و قوانين موجود در رابطه با تگ ها و خصلت ها را تعريف مي نمايد . خانواده XML ، شامل مجموعه اي در حال رشد از ساير ماژول هائي است که سرويس هاي مفيدي را در خصوص انجام عمليات و خواسته هاي مهم بر عهده دارند . XLink ، روشي استاندارد براي افزدون ابر لينک ها به يک فايل XML را مشخص مي نمايد . XPointer ، گرامري مناسب براي اشاره به بخش هاي متفاوت يک سند XML است . يک XPointer ، شباهت زيادي به يک URL داشته ، با اين تفاوت که در مقابل اشاره به سندهائي بر روي وب ، به بخش هاي متفاوت در يک سند XML اشاره مي نمايد . CSS ، زبان style sheet قابل استفاده براي XML و HTML است . XSL ، يک زبان پيشرفته براي ارائه style sheet است . تکنولوژي فوق بر اساس XSLT است . XSLT ، يک زبان تبديل بمنظور سازماندهي مجدد ، افزودن و يا حذف تگ ها و خصلت ها است . DOM ، استانداردي با مجموعه اي از توابع براي انجام عمليات برروي يک سند XML ( يا HTML) از طريق يک زبان برنامه نويسي است . XML Schema ، به پياده کنندگان ، امکان تعريف دقيق ساختار اطلاعات را ارائه مي نمايد . در اين رابطه ماژول هاي متعدد ديگري نيز وجود داشته که در خانواده بزرگ XML داراي جايگاه خاص خود مي باشند .

نکته ششم : XML جديد است اما نه خيلي جديد

پياده سازي XML از سال 1996 آغاز و در فوريه سال 1998 توسط کنسرسيوم وب عرضه گرديد . ممکن است ابهامي در خصوص جوان بودن تکنولوژي فوق در ذهن ايجاد گردد . در پاسخ مي بايست به اين نکته اشاره گردد که تکنولوژي فوق ، خيلي هم جديد نيست . قبل از XML ، تکنولوژي SGML وجود داشت . پياده کنندگاه در اوايل دهه 80 در مقياس وسيعي از آن براي پروژه هاي بزرگ مستند سازي استفاده مي نمودند . پياده سازي HTML از سال 1990 آغاز گرديد. طراحان XML ، بهترين بخش هاي SGML را بهمراه تجارب موجود در رابطه با HTML ، ترکيب و محصولي را توليد نموده اند که قدرتي کمتر از SGML ندارد . SGML اغلب براي مستند سازي فني استفاده شده و از آن براي ساير موارد مربوط به داده ها بندرت استفاده مي گردد . XML دقيقا" برخلاف وضعيت فوق است .

نکته هفتم : XML باعث هدايت HTML بسمت XHTML مي گردد .

يکي از موارد مهم کاربرد XML ، تکنولوژي XHTML است . XHTML ، گزينه بعدي نسبت به HTML است . XHTML داراي المان هاي مشابه المان هاي استفاده شده در HTML است . گرامر استفاده شده در XHTML ، بگونه اي تغيير پيدا کرده که منطبق بر قوانين مربوط به XML باشد . سندهاي مبتني بر XML ، گرامر خود را از XML به ارث برده و آن را با روش هاي خاصي محدود مي نمايد . ( مثلا" XHTML امکان استفاده از

را داده ولي امکان استفاده از را نخواهد داد ) در XHTML به گرامر موجود ، مفهوم نيز اضافه شده است . ( مثلا" XHTML از تگ

براي يک پاراگراف استفاده مي نمايد نه براي price و يا person )

نکته هشتم : XML ماژولار است .

XML ، امکان تعريف يک فرمت جديد سند را با ترکيب و استفاده مجدد از ساير فرمت ها فراهم مي نمايد . با توجه به اينکه دو فرمت بصورت مستقل از يکديگر طراحي و پياده سازي مي گردند، ولي ممکن است از المان ها و يا خصلت هائي با اسامي مشابه ، استفاده شده باشد . در زمان ترکيب فرمت هاي فوق، مي بايست تدابير لازم پيش بيني گردد . ( مثلا" ممکن است تگ

در يک فرمت، مفهوم پاراگراف را داشته در صورتيکه در فرمت ديگر، داراي مفهوم person باشد ) . بمنظور حل مشکل فوق ( وجود اسامي مشابه با مفهوم متفاوت ) ، namespace ارائه شده است . XSL و RDF نمونه هاي مناسبي از فرمت هاي مبتني بر XML بوده که از namespace استفاده مي نمايند .

نکته نهم : XML پايه و اساس RDF و سمنتيک وب است .

RDF)Resource Description FrameWork ) يک فرمت متني مبتني بر XML بوده که تشريح منابع و برنامه هاي متاديتا ( نظير يک برنامه موزيک playlist و يا آلبوم عکس ) را حمايت مي نمايد . مثلا" RDF مي تواند اين امکان را فراهم آورد که يک آلبوم عکس وب را با استفاده از اطلاعات مربوط به ليست تماس شخصي ، ايجاد و در ادامه برنامه سرويس گيرنده پست الکترونيکي قادر به ارسال يک پيام بصورت خودکار براي افراد موجود در آلبوم باشد . همانگونه که HTML باعث ترکيب سندها و برنامه هاي مبتني بر فرم ها در وب مي گردد ، RDF با يکپارچگي برنامه ها و آژانس ها ، يک وب سمنتيک ( وبي که تعامل اطلاعاتي بين اجزاي آن کاملا" مشهود و مدون است ) ايجاد مي نمايد.

نکته دهم : حق استفاده از XML رايگان بوده ، مستقل از پلات فورم است و بخوبي حمايت مي گردد.

با انتخاب XML ، براي پياده سازي يک پروژه از امکانات حمايتي متنوع و گسترده اي در رابطه با ابزارها و مهندسين با تجربه بهره مند خواهيد شد . انتخاب XML ، مشابه انتخاب SQL براي بانک اطلاعاتي است . در اين حالت همچنان نياز به ايجاد بانک اطلاعاتي ، نوشتن برنامه ها و روتين هاي لازم بمنظور انجام عمليات دلخواه خواهد بود . با توجه به اينکه حق استفاده از XML رايگان بوده مي توان نرم افزار خود را با استفاده از آن ، بدون پرداخت هزينه اي طراحي نمود .
منبع :
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید


Overview


The Microsoft Core XML Services (MSXML) 6.0 release provides standards-conformant implementations of:



XML 1.0 (DOM & SAX2 APIs)
XML Schema (XSD) 1.0
XPath 1.0
XSLT 1.0
DSOControl
XML Data Islands
XML[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] DOMDocument10, FreeThreadedDOMDocument10
XDR Schemas


پيوست شد!