PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : بازي ساختن با C++



shayan_p30
24-08-2008, 22:44
مي خواستم بدونم بازي ساختن با C++ چه جوريه خيلي سخته؟
يه توضيح كوچولو بدين لطفا!!
:14:
:11:

sajadmg
25-08-2008, 01:17
سلام
برای ساختن بازی باید یه انجین بنویسی که تقریبا میشه گفت وظیفش رندر کردن کاراکترها و کنترل سرعت رندر شدن وخیلی چیزهای دیگس اما نکته مهمتر اینکه شما برای ساخت یه بازی 3d خوب نمیتونی مستقیما با سخت افزار ارتباط برقرار کنی چون اصلا به نتیجه مطلوب نمیرسی چون سخت افزار و مخصوصا کارت گرافیک خیلی به درخواست شما محل نمیزاره. آخه سرش شلوغه بابا باید یه پارتی داشته باشی. این پارتی که ما بهش میگیم جهاز گردان میتونه Direct3dx یا OpenGL باشه. حتما اسماشونو شنیدی.

Ho$∑∫N
25-08-2008, 07:02
بزار توضیح بدم :

برای برنامه نویسی بازی با هر زبانی برای این که کارت ساده تر شه و نتیجه ی مطلوب تری داشته باشی می بایست از کتابخانه های OpenGL و Directx استفاده کنی که دومی برای ویندوز هستش ولی اولی روی اکثر پلتفورم ها کار می کنه. برای یادگیری به منابع جامع تری مراجعه کنید. من برای مثال یک کد OpenGL رو که در سی پلاس پلاس ساخته شده رو بری قرار می دم :



برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

shayan_p30
25-08-2008, 12:51
سلام
برای ساختن بازی باید یه انجین بنویسی که تقریبا میشه گفت وظیفش رندر کردن کاراکترها و کنترل سرعت رندر شدن وخیلی چیزهای دیگس اما نکته مهمتر اینکه شما برای ساخت یه بازی 3d خوب نمیتونی مستقیما با سخت افزار ارتباط برقرار کنی چون اصلا به نتیجه مطلوب نمیرسی چون سخت افزار و مخصوصا کارت گرافیک خیلی به درخواست شما محل نمیزاره. آخه سرش شلوغه بابا باید یه پارتی داشته باشی. این پارتی که ما بهش میگیم جهاز گردان میتونه Direct3dx یا OpenGL باشه. حتما اسماشونو شنیدی.


بزار توضیح بدم :

برای برنامه نویسی بازی با هر زبانی برای این که کارت ساده تر شه و نتیجه ی مطلوب تری داشته باشی می بایست از کتابخانه های OpenGL و Directx استفاده کنی که دومی برای ویندوز هستش ولی اولی روی اکثر پلتفورم ها کار می کنه. برای یادگیری به منابع جامع تری مراجعه کنید. من برای مثال یک کد OpenGL رو که در سی پلاس پلاس ساخته شده رو بری قرار می دم :
...

ممنون از كمكتون دوستان :11:
اين يعني اين كه بايد داخل C++ از OpenGl يا Directx استفاده كنم!:question:

mic_makarti
25-08-2008, 13:48
بله دقیقا اما مسله مهم تر .....
شاید شما بخوای با اصول برنامه نویسیش آشنا بشی ولی مهمترین اصل یک بازی داستانش هست و طراحی گرافیکش البته سرعت و هوش مصنوعی را نباید فراموش کرد .....
اصول ریاضی هم خیلی مهمه !
در کل باید بگم در دانشگاه های خارج کشور رشته ای به عنوان بازی های کامپیوتری درست کردن !
پس میشه نتیجه گرفت فرایند تولید بازی خیلی پیچیده است و از دست یک نفر بر نمیاد !!!
این سوال شما مثل اینه که من بپرسم چطوری مهندس نرم افزار بشم !!! :31:
خوب برای اطلاعات بیشتر :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
و .....

shayan_p30
25-08-2008, 15:57
بله دقیقا اما مسله مهم تر .....
شاید شما بخوای با اصول برنامه نویسیش آشنا بشی ولی مهمترین اصل یک بازی داستانش هست و طراحی گرافیکش البته سرعت و هوش مصنوعی را نباید فراموش کرد .....
اصول ریاضی هم خیلی مهمه !
در کل باید بگم در دانشگاه های خارج کشور رشته ای به عنوان بازی های کامپیوتری درست کردن !
پس میشه نتیجه گرفت فرایند تولید بازی خیلی پیچیده است و از دست یک نفر بر نمیاد !!!
این سوال شما مثل اینه که من بپرسم چطوری مهندس نرم افزار بشم !!! :31:
خوب برای اطلاعات بیشتر :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
و .....
با تشكر فراوان :11:

Ho$∑∫N
26-08-2008, 07:31
مسئله ی اصلی همینه که تو شرکت بزرگی مثل ubi soft و capcom یک تیم چندین نفره دور هم جمع میشن تا یک بازی با کیفیت بالا رو به بازار ارائه کنن و پولی خوبی هم از این راه به جیب می زنن

Smafias
02-09-2008, 03:35
سلام!

فرموده همه دوستان تایید میشه -- اما...

حرفاتون کمی نا امید کننده بود برای ایشون!! :41:

تا حالا از خودتون پرسیدین که چرا اغلب بازیسازان سراغ ابزارهای بازی سازی ضعیف میرن -- مثل Game Maker و 3d game studio و FPS Creator و DarkBasic و ... :13:

البته ضعیف از این لحاظ که ساختار کلی بازی توی دست برنامه هست نه توی دست شما (اگه توضیح بدم طوماری میشه :دی)

خوب جواب اینه که -> بخاطر حرفا و جوابهای نا امید کننده ای که بازی سازها بعد از این سوالات میشنون!!...

چرا !! واقعا چرا!! -- چرا خارجی ها میرن با ++C بازی های سه بعدی و دو بعدی شون رو میسازن ولی ایرانی ها میرن دنبال این ابزارهای بازی سازی ضعیف؟؟! -- جوابشو که گفتم... :20:

نمونه بارز بازی مستقلی به نام Crayon Physics که با زبان ++C نوشته شده بود و اتفاقا جایزه اول مسابقه ی Independent Games Festival در فوریه 2008 رو هم برد!
حتما میگید چجوری؟ -- منم میگم به سادگی! :دی -- سازنده بازی به خودش سختی نداد همین! -- برای بازیش نیومد یه Graphic Engine و یه Physic Engine و یه Audio Engine و ... بسازه!! حتی موزیکش هم کار خودش نبود!
پس چطور موفق شد -- معلومه همه چی رو از نوع آماده ش استفاده کرد -- به این صورت:

- برای Interface و موتور گرافیکی از (SDL (Simple DirectMedia Layer استفاده کرد.
- برای موتور فیزیک (Physic Engine) از Box2D استفاده کرد.
- و...

خلاصه کار خودشو راحت کرد بهترین روش رو انتخاب کرد...
جالبه بدونید که توی GDC (Game Developers Conference) 2008 درباره Crayon Physics Deluxe بیشتر از Gears of War 2 صحبت شد!!! :18:

فکرشو بکنید...

باور کنید کسی که کتابخانه ی اوپن سورس SDL رو نوشته قصدش فقط راحتی شما بوده -- برای اینکه براحتی بتونید کلیدهای کیبورد رو تشخیص بدید - کلیدهای جوی استیک - پخش فایهای صوتی - استفاده از توابع گرافیکی bitblit - پخش فایلهای ویدئویی - و ... به راحتی نوشیدن یک فنجان چای :دی

و کسی هم که Physic Engine ی اوپن سورس به نام Box2D و با رابط دوبعدی رو طراحی کرده - اون هم فقط قصدش راحتی شما بوده -- فکرشو بکنید اگر بخواید یه همچین موتوری طراحی کنید چندتا کتاب درباره فیزیک باید مطالعه کنید و مفاهیمش رو درک کنید؟ -- حال آنکه به سادگی میتونید به جای این از موتور آماده و قدرتمند Box2D برای بازیهای دو بعدی تون استفاده کنید!
و...

برای بازیهای سه بعدی هم همین موضوع هست. مثلا برای موتور گرافیکی میتونید از موتور قدرتمند و حرفه ای و اوپن سورس OGRE 3D استفاده کنید!!
و برای موتور فیزیک هم از موتور قدرتمند و اوپن سورس (ODE (Open Dynamics Engine استفاده کنید!!
برای Audio Engine هم از OpenAL و ...

به امید روزی که همه ما از این لجبازیِ از نو ساختن دست برداریم و از منابع آماده استفاده کنیم -- نترسید اگر از منابع آماده استفاده کنید چیزی ازتون کم نیشه -- بهتر از اینه که وقتتون رو پای ابزارهای ضعیف بیهوده تلف کنید...

البته شاید بگید ابزارهای آماده هم همین هست -- نه این نیست -- شما تو ابزارهای آماده دسترسی تون به هیچ وجه به گستردگی ++C نیست -- ولی منابع آماده ای که توسط ++C استفاده میکنید هیچ وقت محدودتون نمیکنه -- فرقش این بود! :21:

ببخشید که سرتون رو درد آوردم! :20:

با آرزوی موفقیت برای همتون :11: موفق موید باشین!

hamed valizadeh
02-09-2008, 04:58
سلام!

فرموده همه دوستان تایید میشه -- اما...

حرفاتون کمی نا امید کننده بود برای ایشون!! :41:

تا حالا از خودتون پرسیدین که چرا اغلب بازیسازان سراغ ابزارهای بازی سازی ضعیف میرن -- مثل Game Maker و 3d game studio و FPS Creator و DarkBasic و ... :13:

البته ضعیف از این لحاظ که ساختار کلی بازی توی دست برنامه هست نه توی دست شما (اگه توضیح بدم طوماری میشه :دی)

خوب جواب اینه که -> بخاطر حرفا و جوابهای نا امید کننده ای که بازی سازها بعد از این سوالات میشنون!!...

چرا !! واقعا چرا!! -- چرا خارجی ها میرن با ++C بازی های سه بعدی و دو بعدی شون رو میسازن ولی ایرانی ها میرن دنبال این ابزارهای بازی سازی ضعیف؟؟! -- جوابشو که گفتم... :20:

نمونه بارز بازی مستقلی به نام Crayon Physics که با زبان ++C نوشته شده بود و اتفاقا جایزه اول مسابقه ی Independent Games Festival در فوریه 2008 رو هم برد!
حتما میگید چجوری؟ -- منم میگم به سادگی! :دی -- سازنده بازی به خودش سختی نداد همین! -- برای بازیش نیومد یه Graphic Engine و یه Physic Engine و یه Audio Engine و ... بسازه!! حتی موزیکش هم کار خودش نبود!
پس چطور موفق شد -- معلومه همه چی رو از نوع آماده ش استفاده کرد -- به این صورت:

- برای Interface و موتور گرافیکی از (SDL (Simple DirectMedia Layer استفاده کرد.
- برای موتور فیزیک (Physic Engine) از Box2D استفاده کرد.
- و...

خلاصه کار خودشو راحت کرد بهترین روش رو انتخاب کرد...
جالبه بدونید که توی GDC (Game Developers Conference) 2008 درباره Crayon Physics Deluxe بیشتر از Gears of War 2 صحبت شد!!! :18:

فکرشو بکنید...

باور کنید کسی که کتابخانه ی اوپن سورس SDL رو نوشته قصدش فقط راحتی شما بوده -- برای اینکه براحتی بتونید کلیدهای کیبورد رو تشخیص بدید - کلیدهای جوی استیک - پخش فایهای صوتی - استفاده از توابع گرافیکی bitblit - پخش فایلهای ویدئویی - و ... به راحتی نوشیدن یک فنجان چای :دی

و کسی هم که Physic Engine ی اوپن سورس به نام Box2D و با رابط دوبعدی رو طراحی کرده - اون هم فقط قصدش راحتی شما بوده -- فکرشو بکنید اگر بخواید یه همچین موتوری طراحی کنید چندتا کتاب درباره فیزیک باید مطالعه کنید و مفاهیمش رو درک کنید؟ -- حال آنکه به سادگی میتونید به جای این از موتور آماده و قدرتمند Box2D برای بازیهای دو بعدی تون استفاده کنید!
و...

برای بازیهای سه بعدی هم همین موضوع هست. مثلا برای موتور گرافیکی میتونید از موتور قدرتمند و حرفه ای و اوپن سورس OGRE 3D استفاده کنید!!
و برای موتور فیزیک هم از موتور قدرتمند و اوپن سورس (ODE (Open Dynamics Engine استفاده کنید!!
برای Audio Engine هم از OpenAL و ...

به امید روزی که همه ما از این لجبازیِ از نو ساختن دست برداریم و از منابع آماده استفاده کنیم -- نترسید اگر از منابع آماده استفاده کنید چیزی ازتون کم نیشه -- بهتر از اینه که وقتتون رو پای ابزارهای ضعیف بیهوده تلف کنید...

البته شاید بگید ابزارهای آماده هم همین هست -- نه این نیست -- شما تو ابزارهای آماده دسترسی تون به هیچ وجه به گستردگی ++C نیست -- ولی منابع آماده ای که توسط ++C استفاده میکنید هیچ وقت محدودتون نمیکنه -- فرقش این بود! :21:

ببخشید که سرتون رو درد آوردم! :20:

با آرزوی موفقیت برای همتون :11: موفق موید باشین!
تایید می شود.

Ho$∑∫N
02-09-2008, 05:52
سلام!

فرموده همه دوستان تایید میشه -- اما...

حرفاتون کمی نا امید کننده بود برای ایشون!! :41:

تا حالا از خودتون پرسیدین که چرا اغلب بازیسازان سراغ ابزارهای بازی سازی ضعیف میرن -- مثل Game Maker و 3d game studio و FPS Creator و DarkBasic و ... :13:

البته ضعیف از این لحاظ که ساختار کلی بازی توی دست برنامه هست نه توی دست شما (اگه توضیح بدم طوماری میشه :دی)

خوب جواب اینه که -> بخاطر حرفا و جوابهای نا امید کننده ای که بازی سازها بعد از این سوالات میشنون!!...

چرا !! واقعا چرا!! -- چرا خارجی ها میرن با ++C بازی های سه بعدی و دو بعدی شون رو میسازن ولی ایرانی ها میرن دنبال این ابزارهای بازی سازی ضعیف؟؟! -- جوابشو که گفتم... :20:

نمونه بارز بازی مستقلی به نام Crayon Physics که با زبان ++C نوشته شده بود و اتفاقا جایزه اول مسابقه ی Independent Games Festival در فوریه 2008 رو هم برد!
حتما میگید چجوری؟ -- منم میگم به سادگی! :دی -- سازنده بازی به خودش سختی نداد همین! -- برای بازیش نیومد یه Graphic Engine و یه Physic Engine و یه Audio Engine و ... بسازه!! حتی موزیکش هم کار خودش نبود!
پس چطور موفق شد -- معلومه همه چی رو از نوع آماده ش استفاده کرد -- به این صورت:

- برای Interface و موتور گرافیکی از (SDL (Simple DirectMedia Layer استفاده کرد.
- برای موتور فیزیک (Physic Engine) از Box2D استفاده کرد.
- و...

خلاصه کار خودشو راحت کرد بهترین روش رو انتخاب کرد...
جالبه بدونید که توی GDC (Game Developers Conference) 2008 درباره Crayon Physics Deluxe بیشتر از Gears of War 2 صحبت شد!!! :18:

فکرشو بکنید...

باور کنید کسی که کتابخانه ی اوپن سورس SDL رو نوشته قصدش فقط راحتی شما بوده -- برای اینکه براحتی بتونید کلیدهای کیبورد رو تشخیص بدید - کلیدهای جوی استیک - پخش فایهای صوتی - استفاده از توابع گرافیکی bitblit - پخش فایلهای ویدئویی - و ... به راحتی نوشیدن یک فنجان چای :دی

و کسی هم که Physic Engine ی اوپن سورس به نام Box2D و با رابط دوبعدی رو طراحی کرده - اون هم فقط قصدش راحتی شما بوده -- فکرشو بکنید اگر بخواید یه همچین موتوری طراحی کنید چندتا کتاب درباره فیزیک باید مطالعه کنید و مفاهیمش رو درک کنید؟ -- حال آنکه به سادگی میتونید به جای این از موتور آماده و قدرتمند Box2D برای بازیهای دو بعدی تون استفاده کنید!
و...

برای بازیهای سه بعدی هم همین موضوع هست. مثلا برای موتور گرافیکی میتونید از موتور قدرتمند و حرفه ای و اوپن سورس OGRE 3D استفاده کنید!!
و برای موتور فیزیک هم از موتور قدرتمند و اوپن سورس (ODE (Open Dynamics Engine استفاده کنید!!
برای Audio Engine هم از OpenAL و ...

به امید روزی که همه ما از این لجبازیِ از نو ساختن دست برداریم و از منابع آماده استفاده کنیم -- نترسید اگر از منابع آماده استفاده کنید چیزی ازتون کم نیشه -- بهتر از اینه که وقتتون رو پای ابزارهای ضعیف بیهوده تلف کنید...

البته شاید بگید ابزارهای آماده هم همین هست -- نه این نیست -- شما تو ابزارهای آماده دسترسی تون به هیچ وجه به گستردگی ++C نیست -- ولی منابع آماده ای که توسط ++C استفاده میکنید هیچ وقت محدودتون نمیکنه -- فرقش این بود! :21:

ببخشید که سرتون رو درد آوردم! :20:

با آرزوی موفقیت برای همتون :11: موفق موید باشین!

مخالفم :

اگر روشی که شما گفتید بهترین روش بود استدیو های بزرگ زودتر از شما از این روش استفاده می کردند. در ضمن ماشالله تو ایران که کپی رایت رعایت نمیشه دیگه هر موتور گیمی که دلشون بخواد رو می تونن نهایتا با 10 هزار تومن تهیه کنن. همین ubi soft الان در بیشتر بازیهاش داره از unreal engine استفاده می کنه و نتیجه هم میشه غول بازیهای کامپیوتری یعنی بازی اساسین کرید.

تازه ما که نگفتیم ایرانیا بیان با unreal engine کار کنن همین quest 3d یک موتور فوق العادست. از اون استفاده کنن.

hamed valizadeh
02-09-2008, 06:09
مشکل اینه که تو ایران کسی نمی یاد وقتشو برای ساخت بازی صرف کنه، جون براش سودسی نداره.

Ho$∑∫N
02-09-2008, 09:33
توی ایران هیچ کار نرم افزاری سود نداره . چون چون در مورد حق نشر قوانین جدی نداریم.

gigamax
02-09-2008, 10:27
در ضمن خرید لایسنس یه موتور بازی هم یه مشکل دیگه است . وقتی بخوای بازی بسازی به صورت شرکتی و ازش کسب درآمد کنی باید لایسنس اون موتور رندرو بخری و الا شرکت سازنده دماز از روزگارت درمیاره . درضمن موتور آپگرید میشه و یه سری کارای دیگه هم میشه باهاش کرد .

اما به هرحال موتورهای ساخت بازی رو نمیشه کنار گذاشت . حالا بعضی ها قوین بعضی ها ضعیف اما مثلا ما میشینیم unreal engine کار می کنیم . نهایت چی می تونیم بسازیم ؟!! بخاطر اینکه اولا آموزش ندیدمش و ثانیا قدرشو نمی دونیم چون براش پول ندادیم
اما بقیه با unreal engine میان gears of war یا assissanc creed یا خیلی چیرای دیگه میسازن

Ho$∑∫N
03-09-2008, 07:21
در ضمن خرید لایسنس یه موتور بازی هم یه مشکل دیگه است . وقتی بخوای بازی بسازی به صورت شرکتی و ازش کسب درآمد کنی باید لایسنس اون موتور رندرو بخری و الا شرکت سازنده دماز از روزگارت درمیاره . درضمن موتور آپگرید میشه و یه سری کارای دیگه هم میشه باهاش کرد .

اما به هرحال موتورهای ساخت بازی رو نمیشه کنار گذاشت . حالا بعضی ها قوین بعضی ها ضعیف اما مثلا ما میشینیم unreal engine کار می کنیم . نهایت چی می تونیم بسازیم ؟!! بخاطر اینکه اولا آموزش ندیدمش و ثانیا قدرشو نمی دونیم چون براش پول ندادیم
اما بقیه با unreal engine میان gears of war یا assissanc creed یا خیلی چیرای دیگه میسازن

تایید میشود.

Smafias
03-09-2008, 16:38
مشکل اینه که تو ایران کسی نمی یاد وقتشو برای ساخت بازی صرف کنه، جون براش سودسی نداره.

کی میگه سود نداره :20: -- خیلی هم داره -- اما نه به اندازه خارج...


توی ایران هیچ کار نرم افزاری سود نداره . چون چون در مورد حق نشر قوانین جدی نداریم.

کی میگه نیست -- خیلی هم جدیه -- بهتره یه نگاهی به بازیهای لعفعلی خان زند و رانندگی در تهران و بازی ها تبیان (نجات بندرو مامور ویژهو :31: مقاومتو والفجر 8 ) و ... بندازی(2 سال طول میکشه :31:) -- - بعد متوجه میشی که حق نشر هست یا نیست؟!


در ضمن خرید لایسنس یه موتور بازی هم یه مشکل دیگه است .
--
اما بقیه با unreal engine میان gears of war یا assissanc creed یا خیلی چیرای دیگه میسازن

ما هم نگفتیم از انجین های پولی استفاده کنید -- از انجین رایگان و اوپن سورس مثل OGRE 3D و ...

حالا چرا رایگان؟ برای اینکه در مورد کپی رایتش مشکلی پیش نیاد...
و چرا اوپن سورس؟ برای اینکه بتونیم گسترشش بدیم و به اون چیزی که بازی مون میطلبه نزدیکترش کنیم...

بقیه اولن مایه دارن -- دوما تیم دارن اوووووووه بیا و ببین همه از دم متخصص -- ولی اینجا توی ایران برای شروع کار همین انجین های رایگان و اوپن سورس کفایت میکنه -- کیفیت خوبی هم داره -- تا انشاالله بعدا unreal engine بگیریم...

ناگفته نماند ساختن غولی مثل Assassin's Creed بیشتر بخاطر خلاقیت سازنده هاش هست نه استفاده از آنریِل انجین -- همونطور که خودتم گفتی ما اگه بشینیم با آنریل انجین بسازیم میشه چی... ولی خارجی ها با همون انجین میان چه غولی میسازن...!
پس قبول داری که کیفیت تیم سازنده از کیفیت انجین مهم تره - نه؟!
بازی LOST رو دیدی؟ محصول Ubisoft هست با همین Unreal Engine (فکر کنم) و فیزیک انجین قدرتمند PhysX ساخته شده -- پس چرا حتی 1 دقیقه هم نمیشه تحملش کرد؟! :2:

بهتره یه نگاهی به سایت OGRE 3D بندازی تا ببینی که هم بازیهای در پیتی میشه باهاش ساخت هم بازیهای با کیفیت!!
مهم خلاقیته -- یک نمونه بارز همین بازی ایرانی "سرزمین رویا" -- فکرشو بکن -- با ابزار ضعیف Game Maker ساخته شده اما خلاقیت رو ببین -- عُرضه میخواد! :21:

بحث من اینه که چرا این استعداد و خلاقیت فوق العاده نیاد در یه سطح گسترده تر و بالاتری قرار بگیره و متقابلا از کیفیت و گستردگی بالاتری برخوردار بشه -- یعنی به جای این که با ابزار ضعیف Game Maker ساخته بشه - بیاد با ++C ساخته شه...

برای انتشار هم میتونید بدید به تبیان براتون منتشر کنه. کپی رایت هم داره :31:

موفق باشین :11:

Ho$∑∫N
04-09-2008, 07:07
کی میگه نیست -- خیلی هم جدیه -- بهتره یه نگاهی به بازیهای لعفعلی خان زند و رانندگی در تهران و بازی ها تبیان (نجات بندرو مامور ویژهو [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] مقاومتو والفجر 8 ) و ... بندازی(2 سال طول میکشه [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) -- - بعد متوجه میشی که حق نشر هست یا نیست؟!

منظورم سود های بالا هستش. چطوری بگم ؟ ببینید تو کشور هایی که کپی رایت رسما رعایت میشه قیمت نرم افزار های ها خیلی بالاتر از این حرف هاست. مثلا شما برای زخرید یک بازی جاوا از gameloft باید 5 دلار پول پرداخت کنید در حالی که تو ایران بازی مامور ویپره و مقاوت و .... نهایتا 6 هزار تومان باشند در حالی که بازیهایی مثل Prince of persia t2t و Splinter cell حد اقل 50 دلار قیمت دارن. حالا شما بگید کدوم کار سود داره؟

hamed valizadeh
04-09-2008, 08:21
به نظر من بریم مغازه بزنیم (یا به صورت دست فروشی) Cd رایت شده بفروشیم سودش بیشتره.

Ho$∑∫N
04-09-2008, 08:26
به نظر من بریم مغازه بزنیم (یا به صورت دست فروشی) Cd رایت شده بفروشیم سودش بیشتره.

صد درصد موافقم :31:

Smafias
04-09-2008, 16:21
منظورم سود های بالا هستش. چطوری بگم ؟ ببینید تو کشور هایی که کپی رایت رسما رعایت میشه قیمت نرم افزار های ها خیلی بالاتر از این حرف هاست. مثلا شما برای زخرید یک بازی جاوا از gameloft باید 5 دلار پول پرداخت کنید در حالی که تو ایران بازی مامور ویپره و مقاوت و .... نهایتا 6 هزار تومان باشند در حالی که بازیهایی مثل Prince of persia t2t و Splinter cell حد اقل 50 دلار قیمت دارن. حالا شما بگید کدوم کار سود داره؟

عزیزم چرا فکر نکرده میفرمایی :21:

ببینم حقوقت اینجا فکر کن 300 تومنه -- خیلی حال میکنی که اندازه خریدن 6 تا بازی حقوق بگیری نه؟! :27:
خارجی ها هم 300$ حقوق میگیرن؟!! :13:
(نکته: فرض اینکه هر دلار هزار تومن باشه)

50$ توی اینجا پول کمی نیست -- میشه کلی کار باهاش کرد -> میدونی چند کیلو شیرینی میشه؟ :31:

خود تو دلت میاد 50 هزار تومن پول بازی بدی بعدشم بندازی گوشه خونه خاک بخوره؟ -- چرا اگر حقوقت میلیونی باشه - بله اونجوری حال میده! :20:

ولی اینجوری با همین قیمت 3 هزار تومن هم بعضیها (یکیش خود من!) دلشون نمیاد بازی رو بخرن -- حتی اگه قرعه کشی سکه طلا هم داشته باشه! :31: -- چه برسه به بازی موبایل... (سه تا 100 تومن با ارسال رایگان هم بدی کسی نمیخره! :27:)

همین شماهایید که باعث گرونی میشید دیگه! :31:

wgolzar
03-02-2011, 10:24
اگر میشه اموزش کار با موتور فیزیکی box2D را برام بزارید . مثلا چه جوری میشه یه ادمک با فلش ساخت که وقتی راه میرود اگر جلو پایش چاله بود بیافتد تو چاله و نسبت به محیط اطراف هم وا کنش نشان بدهد.

Guts
05-02-2011, 22:51
باید کار کردن با کتابخونه های Directx و OpenGl رو بلد باشی Directx رو میشه با زبون های CLI کد زد میشه برای راحتی و شروع از #C استفاده کرد بعد به سمت مراحل سطح پائین و استفاده از ++C رفت. اتفاقاً برخلاف تصور دوستان اصلاً کار سختی نیست من خودم یکمی Directx کد زدم. البته اینکه بتونی کد بزنی دلیل بر این نمیشه که بتونی بازی بسازی ولی خوب پایه کار اینه هر کاری که بخوای بکنی بعد میشه از کتابخونه های دیگه و APIهای دیگه بر پایه Directx هم نوشته شدن استفاده کرد یا هر کار دیگه.