PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : اجراي طرح كاهش قيمت اينترنت پرسرعت با همكاري شركتهاي اينترنتي



reza2pars
24-08-2008, 15:12
رئيس هيات مديره شركت سهامي مخابرات ايران از برنامه‌ريزي و اجراي طرح مشترك براي كاهش بهاي اينترنت پرسرعت و بهبود كيفيت عرضه آن در كشور با همكاري شركتهاي ارائه دهنده اينترنت پر سرعت خبر داد.
وفا غفاريان در گفت و گو با خبرنگار فناوري اطلاعات خبرگزاري فارس، به مقوله توسعه اينترنت پرسرعت در كشور اشاره و اظهار داشت: هم اكنون بعنوان مثال در تمامي محلات تهران با وجود سرمايه‌گذاري دولتي و خصوصي، اينترنت پرسرعت كافي وجود ندارد كه عرضه شود و پوشش كامل نيست.
وي در ادامه وجود مشتري در مقابل نبود عرضه در برخي مناطق كشور حتي مناطق مركزي براي اينترنت پرسرعت را يادآور شد و گفت: اولين نكته در بحث اينترنت پرسرعت، بهاي آن است كه بايد با متوسط درآمد خانوار همخواني داشته باشد تا سرمايه‌گذاري در اين زمينه توجيه‌پذير شود.
غفاريان تاكيد كرد: دومين نكته در زمينه اينترنت پرسرعت، افزايش سطح پوشش اينترنت پرسرعت در كشور و توسعه امكان واگذاري در مناطق مختلف كشور است.
وي به تشكيل جلساتي براي بررسي موضوعاتي چون قيمت و پهناي باند اينترنت پرسرعت در ستادي با حضور وزير ارتباطات اشاره و عنوان كرد: در اين ستاد كه شركتهاي ارائه دهنده اينترنت پرسرعت نيز حضور دارند، با رفع بحث قيمت و پوشش اينترنت پرسرعت جهش مناسبي در اين زمينه در كشور شاهد خواهيم بود.
رئيس هيات مديره شركت مخابرايت ايران به برگزاري جلساتي با شركتهاي pap ( ارائه دهنده اينترنت پر سرعت) اشاره و تاكيد كرد:در اين جلسات شركتهاي pap اعلام كرده‌اند كه مي‌توانند پهناي باند اينترنت را در مبادي مرزهاي كشور با بهاي مناسب فراهم كنند.
وي گفت:منتظريم تا شركتهاي pap طرح خود در خصوص تامين پهناي باند ارزان قيمت را به مخابرات ايران ارائه كنند.
غفاريان تصريح كرد: در اين طرح شركتهاي pap با منابعي كه دارند پهناي باند ارزان قيمت را به مبادي مرزها آورده و آن را به پهناي اصلي كشور و شركت زير ساخت انتقال مي‌دهند.
معاون وزير ارتباطات تاكيد كرد: با انتقال پهناي باند ارزان قيمت توسط شركتهاي ارائه دهنده اينترنت پر سرعت (pap) به شبكه زير ساخت و همكاري شركتهاي مخابرات در استانها و pap ها، در آينده شاهد كاهش قيمت اينترنت پر سرعت و بهبود كيفيت اين سرويس در كشور خواهيم بود.