PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : بيل گيتس انقلاب نرم‌افزاري را پيش‌بيني كرد !



mobin
18-08-2008, 18:51
بيل گيتس، يكي از بنيانگذاران و رييس سابق مايكروسافت پيش‌بيني كرد: توسعه مداوم سرويس‌هاي اينترنتي انقلابي در توسعه نرم‌افزار به‌پا خواهد كرد.


به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بيل گيتس در جريان سفري به هنگ كنگ، در كنفرانسي به منظور گراميداشت دهمين سالگرد تاسيس لابراتوار پژوهش مايكروسافت در آسيا كه در سال 1998 در پكن تاسيس و براي بيش از دو هزار نفر از دانشگاه‌هاي اين منطقه آموزش فراهم كرد، شركت كرد.
اين نخستين سخنراني گيتس در يك اجتماع عمومي پس از كناره‌گيري از مقام مدير اجرايي مايكروسافت در ژوئيه سال جاري و پرداختن به امور بشردوستانه در بنياد بيل و مليندا گيتس است.


گيتس خطاب به دانشگاهيان،‌ نمايندگان IT و دانشجويان اظهار كرد: پيشرفت‌هاي نرم‌افزاري سريع‌تر از آنچه تصور كنند نزديك مي‌شوند.


به گفته وي،‌ يكي از نوآوري‌هاي قابل توجه رابط كاربري طبيعي (NUI) خواهد بود كه دست كم گرفته شده و در آينده شامل تمامي تكنيك‌هاي تعاملي جديد مانند لمس و گفتار خواهد بود.


بنا بر پيش بيني گيتس، كاربردهاي وسيع براي NUI در حوزه هاي رباتيك وجود خواهد داشت در نتيجه رباتهاي آينده مي‌توانند خودرو رانده، اشيا را برداشته و صحنه هاي بصري را درك كنند.


گيتس اظهار داشت: پيشرفت در سخت‌افزار قطعا اتفاق خواهد افتاد همانگونه كه پيشرفت در نرم‌افزار وجود دارد.


رييس سابق مايكروسافت تاكيد كرد: با يكي شدن تلويزيون و اينترنت، برنامه‌ها تمامي بخش‌هاي زندگي بشري را هدايت خواهند كرد. تلويزيون‌هاي آينده همگي مي‌توانند به اينترنت متصل شده و قابليت‌هايي مانند جست و جو و يافتن ويديو با استفاده از فن آوري تشخيص صدا را انجام دهند.


به گفته گيتس،‌ دستگاه‌هايي كه با نرم افزار هدايت مي‌شوند به رايانه‌هاي شخصي، ‌دستگاه‌هاي صفحه بزرگ يا دستگاه‌هاي كوچك تلفن محدود نخواهند بود بلكه كاملا فراگير خواهند بود.


مركز Microsoft Research Asia در حال حاضر در حال انجام پژوهش‌هايي بر روي چنين تلويزيون‌هايي بوده است كه در آنها با استفاده از كنترل از راه دور، كليد واژه‌ها جست و جو شده و تلويزيون با استفاده از فن‌آوري تشخيص گفتار ويديوهاي مربوط را جست و جو خواهد كرد؛ كاربران مي‌توانند كانال‌ها را با استفاده از قابليت جست و جو سفارشي كنند.


گيتس تاكيد داشت: اينترنت تلويزيوني تنها بخشي از تغيير عظيمي خواهد بود كه فن آوري نرم افزاري ظرف دهه ي آينده به ارمغان مي آورد.