PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : کمک منتال ری



allan_mckay
14-08-2008, 04:32
سلام
من عضو جدید هستم
من مکس کار میکنم
1 ماه که شروع کردم مدلینگ خوب بلدم ولی مونده رندرینگ و متریال

میخواستم بدون شما دوستان چطوری رندر میگیرین منظورم اینه که برای enviroment از چه چیزی استفاده میکنید آیا از ماپ و همین گراد. یا ....... و از کدام نورها باید استفاده کنم که کارم طبیعی بشه ؟
و یا شما دوستان چه پیشنهاد دارید ؟ بگید که من از چی استفاده کنیم :31:

و باز هم سوال دارم اگه لطف کنید اینارو جواب بدید اونا رو هم میپرسم:20: خیلی ممنون

2d-maya
14-08-2008, 07:57
یک ماه هنوز خیلی کمه
استفاده از نورها قواعد خاصی نداره تو باید انقدر با مکس کار کرده باشی که به طور خودکار بتونی از نورها استفاده بکنی
گفتم که یک ماه خیلی کمه

hadi665
14-08-2008, 10:05
خوب معمولا برای رندر اول یه موتور رندر انتخاب میکنند
مثلا شما میتونید منتال ری رو انتخاب کنید
بعد برای محیط اطرافش معمولا از یک استادیو استفاده میکنند مثلا یه plane میکشید و لبه های اونو میارید بالا تا یه محیطه تقریبا بسته ای درست بشه
بعد مدلتونو مکیزارید اونجا هو رندر البته نور ها رو باید خودتون به دلخواه قرار بدیدو تنظیماتشو انجام بدید

اگه آموزشی میخواید تو قسمت مباحث آموزشی بگردید کلی هست
ممنون

SSS_HHH_OOO
14-08-2008, 11:44
همینایی که هادی گفت انجام بده و برای نور از نورهای Photometric استفاده کن....

P30SERVER
14-08-2008, 13:18
خوب دوست عزیز بزار برم سر اصل مطلب.
شما اول باید موتور قدرتمند منتال ری رو انتخاب کنی.برای این کار دکمه ی F10 میزنی بعدش:...
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

حالا منتال ری فعال شد.
تنظیمات منتال ری رو فعلا تا همینجا یاد بگیری کافیه و کارتو راه میندازه:.....

دو قسمت مشخص شده در عکس رو بزن اولی باعث فعال شدن FG و دومی باعث فعال شدن GI میشه.دقت کن که اولی رو همیشه فعال کنی و دومی رو هم واسه نما های داخلی حتما باید فعال کنی البته الان دقتشون رو زیاد نمیکنیم با همین تنظیمات پیش میریم.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

تو این قسمت فعلا کاری نکن فقط همینطوری بگم که بدونی واسه با زیاد کردن این مقادیر کیفیت رندر بهتر میشه.دقت کن که کیفیت رندر زیاد ربطی به real شدن رندر نداره بلکه نتیجه ی نهایی بهتر میشه.البته تاثیر داره ها ولی واقعی شدن بیشتر دست نورپردازیه. فعلا میتونی این مقادیر رو تغییر ندی.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

خوب فک کنم واسه شروع همینقدر کافی باشه تا گیج نشی.
خوب حالا بریم سر وقت environment.
یکی از بهترین و راحت ترین کارها استفاده از hdr هست.hdr یه اسکن 360 درجه از کل محیط واقعیه که ما اون عکس رو توی مکس میتونیم به عنوان محیط قرار بدیم.خوب حالا خودت میفهمی.فایل های hdr داخل پوشه ی maps برنامه ی مکس هست.حالا کاری که باید بکنی اینه که دکمه ی 8 رو از رو کیبورد بزنی(دکمه *) بهد از باز شدن پنجره روی none کلیک منی و bitmap رو انتخاب کنی و به پوشه ی hrd بری که گفتم بعدش یکیشو انتخاب کنی و ok کنی.بعد از این کار پنجره ی زیر باز میشه:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
تنظیمات رو بزن و ok کن.
حالا متریال ادیتور رو با زدن دکمه ی M باز کن و یه متریال خام رو در نظر بگیر و فایل اچ دی آر رو از تو انویرونمنت درگ کن توی اون:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

حالا طبق تصویر تنظیمات رو بزن:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

خوب حالا فقط مونده اچ متریال.فک کنم بهتره فعلا از متریال آماده استفاده کنیم تا وقتمونو نگیره .خوب حالا تو متریال ادیتور نوع متریال رو از standard به Arch & designe تغییر میدیم و طبق عکس یکی از متریال ها رو مثلا chrom رو که آماده خودش دارخ انتخاب میکنیم.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
خوب فک کنم همه چیزو کفتم فقط واسه لایت از یه skylight استفاده کن البته فعلا .اگه وقت کردم بازم پیش میریم.
امید وارم همه چیزو درست گفته باشم.
نتیجه ی نهایی یه چیزی تو مایه های این باید بشه:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

P30SERVER
15-08-2008, 08:44
خوب انگار کسی که این تاپیکو زده مفقود الاثر شده .