PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : گروه Wi-Fi و مجوز ابزارهای حفظ باتری



Babak_King
17-12-2005, 12:46
Wi-Fi Alliance قرار است يكی از مهمترين مشكلات تلفن‌های LAN بی‌سيم را مورد توجه قرار دهد. قرار است صدور مجوز برای ويژگی‌هايی جهت افزايش طول عمر باتری صورت گيرد. Frank Hanzlikr مدير ائتلاف گفته است كه گروه صنعتی كه مجوز قابليت عملكرد دو جانبه محصولات Wi-Fi را صادر می‌كند يك برچسب جديد به آن اضافه كرده كه VMM Power Save ناميده می‌شود. (Wireless Multimedia) محصولاتی را كه قدرت مورد نياز برای استفاده از برنامه‌های مولتی مديا را در انواع LAN بی‌سيم محدود می‌كند،‌ شناسايی می‌نمايد.

يكی از تحليلگران IDC به نام Abner Germanow گفته است كه با استفاده از LAN بی‌سيم در VoIP يا Voice over Internet Protocol جريان ويديو و ساير برنامه‌های مولتی مديا مصرف انرژی Wi-Fi را افزايش می‌دهند كه سابقا از انرژی باتری گرفته می‌شد زيرا تلاش شده است از نقاط دسترسی نزديك استفاده شود. اندازه و وزن مورد نياز تلفن‌های Wi-Fi و نيز تلفن‌های موبايل دو-مد و گوشی‌های WLAN و نيز نياز و ضرورت حمل آنها در تمام روز، مصرف انرژی را حتی حساس‌تر هم می‌كند.

Hanzlik می‌گويد، ابزار مجاز برای WMM Power Save بايد طول عمر باتری را در حين استفاده از مولتی‌مديا را ميان 15 تا 40 درصد افزايش دهد. Germanow می‌گويد، فاكتور gating در اغلب انواع مختلف عملكرد به مسئله نيرو و انرژی تنزل كرده است. Wi-Fi Alliance مجوز مذكور را معرفی می‌كند و نيز اولين مجموعه محصولاتی را معرفی می‌كند كه اين ويژگی‌ها را دارا هستند. انواع چيپ‌ست‌ها، طرح‌های مرجع محصول و ابزارهايی از ساخته‌های سازندگانی چون Broad com Corp، Atheros Communications Inc و Cisco Systems Inc در اولين دوره مجوز دريافت كرده‌اند. روی جعبه‌ها آرم WMM Power Save نخواهد بود.

Hanzlik می‌گويد، به جای اين برچسب‌ها، اطلاعاتی در مورد هر ويژگی محصول در صفحه شبكه Wi-Fi Alliance وجود دارد.

WMM Power Save شامل سيگنال‌ها و مكانيسم‌هايی برای مصرف انرژی تنظيم شده می‌باشد. Hanzlik می‌گويد، اين محصول از برخی عناصر ويژگی‌های IEEE 802.11e استفاده می‌كند، كه يك استاندارد برای گسترش مولتی مديا در Wi-Fi كه در ماه سپتامبر پذيرفته وتاييد شد.

Hanzlik می‌گويد، بقيه ويژگی‌های 802.11e در مجوز WMM Scheduled Access گنجانده خواهد شد كه اواسط 2006 عرضه می‌شود. مجوز اوليه WMM كه سال گذشته معرفی و عرضه شد، دارای تكنولوژی است كه برخی انواع خاص پكت‌ها را نسبت به بقيه محصولات ترجيح می‌دهد. WMM Scheduled Access گسترش می‌يابد، زيرا با ادامه چندين گزينه چنين پكت‌های چند رسانه‌ای را حت‌تر از ميان شبكه عبور خواهد كرد.

Hanzlik می‌گويد، نياز به طور عمر بيشتر باتری در ابزارهای Wi-Fi مسئله‌ای است كه هم برای كاربران enterprise و هم مصرف‌كنندگان عادی اهميت دارد.

وی می‌گويد، علاقه بسيار خوبی به تلاش برای بهبود تجربيات كاربر در اين راستا وجود دارد. Germanow از شركت IDC در اين زمينه گفته است كه:

رومينگ در يك آفيس، كه اساسا تلفن‌های بی‌سيم هستند و تلفن‌های موبايل Wi-Fi دو مد كه كارگران و يا مصرف كنندگان آنها را در خانه، محل كار و يا در جاده‌ها به كار می‌گيرند. فروش تلفن‌های موبايل مجهز به Wi-Fi (الزاما همه آنها از Voice Over Wi-Fi استفاده نمی‌كنند) تا سال 2009 به 100 ميليون در هر سال خواهد رسيد.