PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : تجهیز تمام تاکسی های پکن با میکروفون و Gps برای امنیت المپیک



satttanism
09-08-2008, 22:21
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

در شهر پکن حدود 70000 تاکسی وجود دارد. اگر برای تماشای المپیک در این شهر هستید هنگام تاکسی سوار شدن، مراقب حرف های خود باشید. چرا که پلیس چین تمام تاکسی های این شهر را به میکروفونی مجهز کرده که دارای GPS نیز هست.



میکروفون های کار گذاشته شده دارای قابلیت فعال سازی از راه دور هستند. یعنی پلیس در هر لحظه میتواند میکروفون داخل هر یک از تاکسی ها را فعال کرده و به صحبت های افراد درون آن گوش دهد. GPS داخلی سیستم میکروفون هم موقعیت دقیق تاکسی را برای پلیس مشخص میکند.



نکته جالب تر در مورد سیستم GPS داخلی کار گذاشته شده این است که پلیس از طریق آن میتواند تاکسی مورد نظر را از کار بیاندازد. این کار از طریق مکانیسمی انجام میشود که احتمالا بنزین و یا برق خودرو را قطع میکند.



پلیس پکن از اظهار نظر در مورد این میکروفون ها خودداری کرده است. ولی برخی راننده تاکسی ها گفته اند که تعدادی از این میکروفون ها از سه سال قبل هنگام تحویل گرفتن تاکسی های جدید بر روی این اتومبیل ها وجود داشته است.



تعدادی از فعالان آزادی های مدنی به این کار اعتراض کرده اند اما به نظر میرسد که امنیت المپیک برای پلیس پکن مهم تر از این است که نگران این حرف ها باشد. این نظارت تنها به تاکسی ها خلاصه نمیشود. سفارت آمریکا به شهروندان آمریکایی که به پکن مسافرت کرده اند هشدار داده است که تقریبا تمام امکان عمومی و خصوصی توسط سیستم های نظارتی کنترل از راه دور مراقبت میشود و تقریبا هیچ مکانی که در آن حریم خصوصی به طور کامل رعایت شود وجود ندارد!

Narenji.ir

alizshah
10-08-2008, 01:19
حالا اینا واسه چیه ؟