PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : سيستم ريستوري ، بودن يا نبودن؟



AK1
08-08-2008, 17:44
بودن يا نبودن System Restore ؟

لطفا در نظرسنجی شرکت کنید

توجه :
این نظر سنجی صرفا شخصی بوده تا معلوم بشه کاربران کدوم مورد را ترجيح مي دهند .


توضیح :
سيستم ريستوري (System Restore) يك برنامه در ويندوز مي باشد كه با ايجاد نقاط بازيابي قابليت بازگشت به تاريخ قبل رو براي ما ايجاد مي كنه در اين بين اين يك شمشير دو لبست!!!
سيستم ريستوري فضاي رو از هر درايو براي خودش نگه مي داره
در صورت ويروسي ، تروجان و ... سيستم اين فايلها به سيستم ريستوري نفوذ كرده و در صورت بازيابي ويروس ها هم برميگردند!
در صورت برخورد با مشكل بعد از نصب و يا عزل برنامه ها مي توان با بازيابي نقاط سيستم رو به حال اول برگردونيم
ظیفه اصلی این نرم افزار که به جرات یکی از مفید ترین برنامه هایی است که خود مایکروسافت بروی ویندوز قرار داده است به یاد سپردن وضعیت رایانه شما در تاریخ های مختلف می باشد ، حال اگر ویندوز شما دچار مشکلی شد شما براحتی می توانید بوسیله این نرم افزار ویندوز معیوب خود را برای مثال به وضعیت ویندوز خود در دو هفته قبل که یک ویندوز سالم بوده است ، تبدیل کنید.اين قابليت به صورت تو كار بعد از نصب ويندوز فعال است



موفق باشین

mahdi7610
14-08-2008, 09:40
سلام

به نظر من اگه این گزینه توی سیستم فعال باشه خیلی خوب هستش .

اما بنا به دلایلی بهتره این گزینه فعال باشه

درسته این برنامه ای که ماکروسافت توی سیستم عامل خودش قرار داده نسبت به برنامه هایی که از شرکت های دیگه برای رفع مشکلات سیستم عامل ایجاد شدن حرفی برای گفتن نداره اما در جای خوش گره از مشکلات بزرگ می تونه باز کنه .

ماکروسافت این پیش بینی را کرده که ممکنه کاربری بر اثر یه اشتباه برنامه ای روی سیستمش نصب کنه که این برنامه با سیستم عامل نصبی سازگاری نداشته باشه یا سیستم عامل را دچار مشکل کنه و در حین به وجود امدن این مشکل شما برنامه ای در دسترس برای رفع این مشکل نداشته باشید یا شاید تعویض ویندوز برای شما گران تمام شود . به خاطر همین شما می تونید از این قابلیت ماکروسافت استفاده کرده و تاریخ سیستم عامل خودتون را به تاریخی قبل از به وجود اومدن این مشکل ببرید .

البته این قابلیت باعث ایجاد مشکلاتی نیز توی سیستم عامل می شه و اون هم ایجاد point هایی هست که این برنامه ایجاد می کنه و داخل داریوها ذخیره می کنه .

اول اینکه این point ها باعث می شن فضایی از ظرفیت داریوها اشغال بشه و ظرفیت درایو شما کاهش پیدا کنه .

دو اینکه این point ها از دلایل اصلی الوده شدن سیستم عامل شما به ویروس هستند . زیرا این point های که سیستم عامل ایجاد می کنه توی پوشه ای به اسم system volum information ذخیره می کنه و ویروسها اولین پوشه ای که مورد هدف قرار می دن همین پوشه هست . این پوشه به صورت مخفی و سیستمی هست .

به نظر من اگه این قابلیت برای کلیه درایوها به غیر از درایور سیستم عامل غیر فعال بشه بهتر هست .

به خاطر اینکه اطلاعاتی که شما داخل درایوهاتون دارید از دسترس ویروسها تا حدود زیادی در امان می مونند و همچنین موقع رستور کردن ویندوز درایوهای شما رستور نمی شن و اطلاعاتی که داخل درایوها ریختید از بین نمی رن .

اما این قابلیت بهتره برای درایو ویندوز فعال باشه زیرا باعث می شه در اثر به وجود امدن مشکل شما بتونید با استفاده از این قابلیت به عقب برگشته و مشکل را برطرف کنید .

البته یه نکته بسیار مهم این هست که همیشه بعد از نصب ویندوز و برنامه های ضروری و همیشگی یک restor point از سیستم عامل و برنامه های نصبی بگیرید و به اسم تاریخی که این restore point را درست کردید قرار بدید تا در صورت مشکل بدونید که به کدوم تاریخ باید برگردید .

و نکته مهم دیگه اینه که قبل از نصب هر برنامه یک restore point تهیه کنید تا در صورتی که با نصب برنامه به مشکل برخورد کردید بتونید به قبل از نصب برنامه برگردید .

اکثر اشتباهی که کاربران انجام میدهند این هست که بدون تهیه کردن restore point اقدام به برگشت با تاریخ قبل از ایجاد مشکل می کنند که این خود مشکلات فراوانی برای اونها به دنبال داره .

زیرا شما نمی دونید که به چه تاریخی دارید برمیگردید و همچنین همه تاریخها برای شما فعال نیستند فقط تنها تعدادی از تاریخها برای شما فعال خواهند بود و اون هم point هایی هست که سیستم عامل به طور اتوماتیک برای شما گرفته و ذخیره کرده .

و اگه شما ندونید که به کدوم تاریخ دراید برمی گردید ممکنه اکثر برنامه هایی که روی سیستم نصب کردید را به یکباره از دست بدید .

موفق باشید .

Jalal
14-08-2008, 11:17
سلام

چون من رو سستم های کلاینت deepfreeze نصب میکنم سیستوم ریسوری در کارا این برنامه اختلال ایجاد میکنه و مجبور میشم غیر فعالش کنم .

hosein66
15-08-2008, 10:37
اول از همه از akmfad1 تشکر می کنم که این تایپیک رو زدند و احساس می شد که در انجمن همچین بحثی شود تا دغدغه های کاربران در این باره کم بشه به طوری که مونده اند سیستم restore رو خاموش کنند یا روشن کنند با توجه به این که سیستم restore هنگام به وجود امدن مشکلات فایده زیادی دارد

اما مضراتی هم دارد یکی از اونها همون بحث ویروسه که درrestore کردن ویروسها برمی گردندن ضرر دیگه اش این است که سیستم restore هر ده ساعت یک نسخه پشتیبان تهیه می کند و به مرور زمان موجب اشغال شدن درایو

ویندوز و پایین آوردن کارایی و سرعت ویندوز می شود برای حل این مشکل بنده راهکاری رو در این باره می گم که می توانه مفید واقع بشه راهکار اینه که اول تیک گزینه turn off system restore رو میزنیم در این حالت ویندوز

هشداری صادر خواهد کرد که با این کار pointها پاک خواهند شد در نتیجه ویروس های ذخیره شده در restore هم از بین میرود بعداز اون دوباره تیک این گزینه رو برداشته تا در مواقع ضروری بشه ازش استفاده کرد لازم به

ذکر می باشد این کار رو مثلا تو یه هفته یه بار بکنیم برای دیدن عملکرد بهتر قبل از restore حجم درایو ویندوز رو در نظر داشته باشید و بعداز اون دوباره حجم درایو ویندوز رو ببینید خواهید دید که چقدر حجم درایو کاهش یافته است

نتایج و فواید :

افزایش سرعت ویندوز
بالا رفتن کارایی سیستم

آنتی
18-09-2008, 23:08
به نام خدا
سلام خدمت دوستان
من همه درايوها به غير از درايو ويندوز را غير فعال ميكنم
ضمناًمن همه سيستم ها را با fat32 پارتيشن بندي ميكنم و دراين صورت دسترسي به پوشه System Volume Information را امكان پذير ميكنه
موفق باشيد

golmohammadi
07-11-2008, 01:20
به نظر من اگه این قابلیت برای کلیه درایوها به غیر از درایور سیستم عامل غیر فعال بشه بهتر هست .
تائيد ميشه

همه تاریخها برای شما فعال نیستند فقط تنها تعدادی از تاریخها برای شما فعال خواهند بود و اون هم point هایی هست که سیستم عامل به طور اتوماتیک برای شما گرفته و ذخیره کرده .
فقط تاريخهايي فعال هستند كه در اون زمان برنامه اي نصب و يا پاك شده باشه

سيستم ريستور خيلي جاها بدرد خور هست
هر چند كه مشكلاتي ايجاد ميكنه ولي روشن موندنش بهتر از اينه كه خاموش بمونه
در صورتي خاموش بودنشو ترجيح ميدم كه كار بر حرفه اي باشه
طوري كه موقع بوجود آمدن مشكلاتي بتونه در سريعترين زمان مشكل را برطرف بكنه

V i r u s e r
01-03-2009, 00:03
سلام
البته اسمش سیستم ریستور هست نه ریستوری
بسیار مهم هست
من 2256 (عدد مورد علاقمه) بار (نشانه ی استفاده ی زیاد) ازش استفاده کرم
هم فایلا رو بر می گردونه هم تنظیماتو
اینجوری نیازی به انتی ویروس هم نیست (که هر روز 10 مگ اپدیت کنی)
تا کامپیورت ویروسی شد سریع برگردونی به عقب و همه چی حل میشه
در رابطه با فایل ها هم ه نکته رو متذکر بشم و اون اینه که اگر بعد از زمان انتخاب شده فایل اجرایی روی سیستم ریخته باشید پاک میشه
بقیه فایل ها(اعم از pdf,pps,bak,rar,zip,bat,com و ...) سر جاشون میمونن
و فایل هایی که بعد از تاریخ انتخاب شده پاک کرده باشید هم برمیگردن سرجاشون مگر اینکه درایوتون فضای خالی نداشته باشه (یعنی بای بای اون فایلا)

imanpod
07-01-2011, 19:23
این قابلیت موقعی که سیستم مشکل پیدا کنه به درد میخوره . 60 تا 70 درصد مشکلاتم ناشی از ویروس و ... هست . که در صورت وجود بد افزار توصیه نمیشه از system restore استفاده کرد . بنابراین خاموش باشه بهتره .

110
07-06-2011, 00:19
با حدود 10 سال داشتن کامپیوتر تا حالا سودی ازش نبردم....

shabnam1986
16-06-2011, 14:11
به نظرم بی اهمیت میاد چون تا حالا واسم استفاده ای نداره

ali703
27-11-2011, 21:05
چنر سری به کارم آمد. یه سری داشتم با سیستم کار میکردم یدفه سه چیزی مثل اسکن یه آنتی ویروس آمد بالا و اسکنش به 2 دقیقه نرسید و نزدیک به 50 تا پیدا کرد. وقت از بین بردن کد ریجستر میخواست شک کردم ویروس باشه یه بار از سیستم رستور استفاده کردم چند روز بعد دوباره همون اتفاق افتاد و به کمک یکی از دوستان با آنتی ویروسی که مخصوص همون ویروس بود (mbam-setup) از بین بردمش اسم ویروسش هم یه جورایی اشاره به فایروال ویندوز داشت. فایروال 2012

hamedre81
28-11-2011, 14:35
می این گزینه را غیر فعال می کنم به چند دلیل
1.فقط برای کاری ساده مثلا اگر ویروس یاب دچار مشکل بشه یا نصب نشه سیستم ریسور هیچ کاری نمی کنه
2.به نظر من برنامه الکی است به جاش از نورتون گوست استفاده کنید

tajrobenik
28-11-2011, 17:19
حدودا اولین کاری که پس از نصب ویندوز انجام می‌دم غیر فعال کردن این گزینه است ... .. .. . . . .. . .. زیرا فضایی رو بدون استفاده اشغال می‌کنه ................ معمولا وقتی لازم هست درست کار نمی‌کنه ........ .... به جاش از نرم افزار های بک آپ گیری از ویندوز استفاده کنید خیلی بهتر است .