PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : تغيير در مديريت سازمان فضايي ايران



bahdar
03-08-2008, 20:54
ايتنا - رييس سازمان فضايي ايران در حابي كه چند روز پيش به عنوان «دبير ستاد توسعه فناوري هوافضا» منصوب شده بود، به طور ناگهاني تغيير كرد.


باید از تجربه کارشناسان متخصص به عنوان ذخیره‌های علمی، استفاده کرد.
به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، کمال محامدپور در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان فضایی ایران ضمن بیان این مطلب اظهار داشت:‌ در حال حاضر تجارب افراد در حوزه وزارت ارتباطات مستندسازی می‌شود تا به عنوان شیوه‌های مدیریتی مورد استفاده قرار گیرد.

وی ضمن بیان این که باید از تمام امکانات موجود برای تحقق اهداف و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در بخش فضایی استفاده شود، خاطرنشان کرد :‌استفاده از توانمندی‌های دانشگاه‌ها و همچنین تجربه افراد متخصص، از جمله این امکانات محسوب می‌شوند.

معاون آموزش و پژوهش و امور بین‌الملل با بیان این مطلب که مسئله فضا یکی از منابع اقتدار کشورها است گفت: ‌باید فضا را تسخیر و بعد، از آن به عنوان منابع استفاده کرد.

بر اساس این گزارش ، در ادامه این مراسم طالب‌‌زاده رئیس سابق سازمان فضایی کشور با ارایه گزارش از عملکرد سی و سه ماهه سازمان فضایی گفت:‌ برنامه‌ریزی راهبردی (استراتژیک)، استقرار سازمان فضایی، اجرای طرح‌های عمرانی در قالب برنامه پنج‌ساله چهارم، از جمله تلاش‌های صورت گرفته در این مدت است.
وی ادامه داد: ‌در این مدت همکاری‌های سازمان فضایی با نهادهای آموزشی و منطقه‌ای و همچنین زیرساخت‌های کشور در حوزه علوم و فنآوری فضایی توسعه یافته است.

وی تاکید کرد: دستیابی به علوم و فناوری پیشرفته فضایی به منظور تامین نیازهای کشور و همچنین ارتقاء سطح برخورداری جامعه از خدمات و کاربردهای فضایی از جمله اهداف کلان سازمان فضایی در طول 33 ماه گذشته بوده است.

احمد طالب زاده در خصوص دیگر فعالیت‌های صورت‌گرفته در این مدت افزود: تصویب اساسنامه اصلاحی سازمان فضایی در هیات وزیران، تصویب قانون عضویت در کنوانسیون سازمان همکاری‌ فضایی آسیا و اقیانوسیه در مجلس و همچنین تصویب قانون ایجاد مرکز منطقه‌ای تحقیقات علوم و فناوری فضایی با همکاری سازمان ملل در مجلس از دیگر اقدام‌های انجام شده است.

وی تصریح کرد:‌ در طول 33 ماه گذشته، برنامه‌ریزی و اقدام برای تاسیس پژوهشکده‌های علوم و فنآوری‌ فضایی با همکاری تعدادی از دانشگاه‌ها از قبیل صنعتی شریف، امیرکبیر، علم و صنعت و خواجه‌نصیر صورت گرفته است.

این گزارش حاکی است در پایان این مراسم کمال محامدپور با اهدای لوحی از زحمات مهندس احمد طالب زاده تقدیر و حکم انتصاب رضا تقی‌پور به عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی را که از طرف سلیمانی صادر شده است به وی ارایه کرد.

لازم به ذکر است ، مدیریت عامل صنایع الکترونیک شیراز و صنایع مخابرات ایران و مدیریت کلان پروژه‌های طراحی و ایجاد ایستگاه‌های زمینی ، طراحی و ساخت ماهواره‌های کوچک، از جمله سوابق مدیریتی رضا تقی‌پور در سال‌‌‌های اخیر است.

منبع:ایتنا