PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : کامپیوتر ارزانی که نیاز به 2 وات برق دارد



satttanism
29-07-2008, 14:26
امروز پیشرفتهای فناوری به جایی رسیده است که بیشتر کاربران کامپیوتر تمامی کارهای خود را به صورت آنلاین انجام می دهند؛ کارهایی مانند گوش دادن به موسیقی، دیدن فیلم، ذخیره فایل و ...

از این رو شاید بتوان گفت، تمامی نیازهای روزمره افراد به صورت آنلاین تامین می شود و نیاز چندانی به داشتن کامپیوترهای قوی با حافظه بالا نمی باشد. شرکت CherryPal با توجه به این امر و با تولید رایانه جدید خود گامی نو در این عرصه برداشته است.

کامپیوتر ساخته شده توسط این شرکت در حدود 250 هزار تومان قیمت دارد و به اندازه یک جلد کتاب می باشد. از روشن کردن تا بالا آمدن سیستم آن 20 ثانیه طول می کشد و جالب آن است که این کامپیوتر به کمتر از 2 وات برق نیاز دارد.

احتمالاً این سوال در ذهن شما آمده است که سیستم عامل این کامپیوتر کوچک چیست ؟!

سیستم عامل در نظر گرفته شده در این کامپیوتر نسخه دستکاری شده Debian Linux می باشد که از قبل بر روی آن نرم افزارهای کاربردی همچون OpenOffice، فایرفاکس، iTunes، Media Player Cherrypal و پیام رسان Cherrypal که از بیشتر پیام رسانهای موجود پشتیبانی می کند، نصب شده است.

پردازنده این دستگاه 400 مگاهرتز است، 256 مگابايت رم دارد، 4 گيگابايت دیسک جامد، 1 عدد کارت شبکه، 1 خروجی تصویر و صدا، WiFi و در نهایت 2 عدد پورت USB دارد.

نظر شما چیست ؟! آیا به نظر شما این رایانه جدید می تواند کارایی مفیدی داشته باشد ؟!

تصوير: Cherrypal

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

مشاهده: سایت رسمی

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

منبع خبر: WinBeta.Net