PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : چرخش يك آبجكت



AM 241
26-07-2008, 11:14
با سلام خدمت تمام دوستان من يك آبجكت دارم و مي خوام اونو بچرخونم
براي اين كار اول اومدم از 3dmax استفاده كنم بعد ديدم خيلي رندرش طول مي كشه تقريباً 80 ساعت
براي همين مي خوام از دوستان كمك بگيرم ببينم نرم افزاري هست كه اين كارو برام راحتر انجام بده
لازم به توضيحه يك سري سمپل ها OpenGL ديدم خيلي راحت بود فقط امكان چرخش آبجكت رو نداره (يعني بايد از اول خودش طراحي كنه )

hadi665
26-07-2008, 11:20
خوب برای شما فقط چرخش مهمه؟
یعنی رندر و متریالش مهم نیست؟
اگه بخوای با opengl برنامه نویسیش کنی گمونم تو رندرو طبیعی شدنش مشکل پیدا کنی
همون مکس اما با تنظیمات رندره بهتر که کمترم زمان میبره برای رندرش گمونم بهتره ها
مگه چند فریم داره انیمیشن؟

SSS_HHH_OOO
26-07-2008, 11:44
خوب من که منظورت رو نفهمیدم..... چرخش لازم داری یا رندر سریع؟؟؟
اگه چرخ که خوب باید Track view رو باز کنی و بعد یه نمودار خطی از 0 تا 360 تو یکی از محور ها (یا چندتا) در بخش چرخش بکشی....
برای رندر هم نتال ری میتونه تو 1 ساعت یا کمتر کارت رو رندر کنه... یعنی یه انیمیشن ساده چند ثانیه ای....

AM 241
26-07-2008, 13:18
خوب من که منظورت رو نفهمیدم..... چرخش لازم داری یا رندر سریع؟؟؟
اگه چرخ که خوب باید Track view رو باز کنی و بعد یه نمودار خطی از 0 تا 360 تو یکی از محور ها (یا چندتا) در بخش چرخش بکشی....
برای رندر هم نتال ری میتونه تو 1 ساعت یا کمتر کارت رو رندر کنه... یعنی یه انیمیشن ساده چند ثانیه ای....

يكم توضيح ميديد:31:

/.,mnb
26-07-2008, 13:36
يكم توضيح ميديد

در مورد چي؟
سوالتون رو دقيتر بپرسيد.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

ALI3DMAXAMATOR
26-07-2008, 14:04
یعنی چی...........چرخش یک جسم 80 ساعت............

SSS_HHH_OOO
26-07-2008, 15:12
روی جسم کلیک راست کن و curve Editor رو بزن...
بعد تو صفحه ای که باز شده برو سمت راست تو او لیست درختی بگرد دنبال Rotate
حالا محوری رو که میخوای انتخاب کن... بعد از دکمه های بالای صفحه یکیش عکس مداد داره...انتخابش کن و یک نقطه رو فریم اول تو نقطه 0 بذار و یک نقطه تو فریمی که قراره یک دور کامل زده بشه تو نقطه 360.....

AM 241
27-07-2008, 06:30
روی جسم کلیک راست کن و curve Editor رو بزن...
بعد تو صفحه ای که باز شده برو سمت راست تو او لیست درختی بگرد دنبال Rotate
حالا محوری رو که میخوای انتخاب کن... بعد از دکمه های بالای صفحه یکیش عکس مداد داره...انتخابش کن و یک نقطه رو فریم اول تو نقطه 0 بذار و یک نقطه تو فریمی که قراره یک دور کامل زده بشه تو نقطه 360.....


در مورد چي؟
سوالتون رو دقيتر بپرسيد.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


اگه ممكنه يك مثال برايم آپلود كنيد كه خيلي عالي ميشه:20:
چون من حرفه اي نيستم:46:

/.,mnb
27-07-2008, 09:29
بفرماييد.

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

اين همين جور كه آقا شهاب فرمودند متحرك شده.
اگه توضيح بيشتر لازم بود بگيد...................

AM 241
27-08-2008, 11:23
دوستان من دوباره اومدم:10:
من مشكلم حل نشد يعني با اين مثال دوستمونم بايد يك عالمه نور پردازي كنم تا يك چيز محدود بدست بياد يعني هيچ راه ديگه اي نيست بشه يك آبجكت رو چرخوند

SSS_HHH_OOO
27-08-2008, 12:16
آخه درست مشخص نیست چی میگی!!یک عالمه نور برای چی؟؟ خوب اگه یه لوگو میخوای بسازی که با دو تا نور هم درست میشه...زمان رندرش هم خیلی بشه 2 ساعت....

gigamax
27-08-2008, 13:46
سلام دوست من . من نفهمیدم مشکل شما توی چرخش جسمه یا رندر ؟!!! اگه اینو مشخص کنی بچه ها خیلی بهتر می تونن کمکت کنن

موفق باشی

AM 241
29-08-2008, 13:29
آخه درست مشخص نیست چی میگی!!یک عالمه نور برای چی؟؟ خوب اگه یه لوگو میخوای بسازی که با دو تا نور هم درست میشه...زمان رندرش هم خیلی بشه 2 ساعت....


سلام دوست من . من نفهمیدم مشکل شما توی چرخش جسمه یا رندر ؟!!! اگه اینو مشخص کنی بچه ها خیلی بهتر می تونن کمکت کنن

موفق باشی

دوستان توجه كنيد
من حدود 30 تا آبجكت دارم كه ميخوام اونا رو بچرخونم هركدومو جدا يعني 30 تا فايل درست كنم و 30 تا رندر بگيرم
حالا وقتي من با اين روش دوستان كار ميكنم خيلي وقتگير هستش تازه گاهي اوقات كه تموم ميشه ميبينم جالب نشده يعني دوباره از اول رندر مي بگيرم قبلاً مشكلم چرخش بود كه حل شد اما حالا نورپردازي و وقتگير بودنه رندره

Farzad.wow
29-08-2008, 19:10
ما هم که نفهمیدیم چی شد.

AM 241
30-08-2008, 07:38
ما هم که نفهمیدیم چی شد.

ديگه نميدونم چطوري بايد توضيح بدم

gigamax
31-08-2008, 22:35
دوست من شما پس مشکل چرخشت حل شد . الحمدلله
حالا مسئله رندر و نورپردازی .
چندتا توصیه :
اگه قراره جدا جدا رندر شن . یکی شونو درست و حسابی نورپردازی کن و تست رندر بگیر . اگر که خوب بود بقیه اشیا رو بیاد توی این محیط نورپردازی شده و ازشون یکی یکی رندر بگیر
برای رندر از موتور mebtal ray استفاده کن . هم تنظیمات ساده و در عین حال بسیار قدرتمند
برای نورپردازی از سه نور بیشتر استفاده نکن . نور اصلی ، contraster و back light

سوالی بود در خدمتم