PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : سرويس جديد Yahoo Answers به پرسش‌هاي شما پاسخ مي‌دهد



Babak_King
10-12-2005, 09:21
ياهو اعلام کرد يک سرويس جديد به نام Answers راه‌اندازي کرده که از کاربران دعوت مي‌‌کند سوالات خود را بپرسند و سپس به ديگر بازديدکنندگان اجازه مي‌دهد به آنها پاسخ دهند.


سرويس خبر سايت ماهنامه شبکه (شبکه آنلاين) – روز پنجشنبه ياهو اعلام کرد سرويس جديدي به نام Yahoo Answers راه‌اندازي کرده که به کاربران عضو ياهو امکان مي‌دهد پرسش‌هاي خود را به اين سايت ارسال و جوابهايشان را از ديگر بازديدکنندگان دريافت کنند.

ياهو اولين سايتي نيست که چنين سرويسي راه‌اندازي مي‌کند. گوگل نيز يک سرويس غير رايگان به نام Google Answers دارد که در آن کاربران به محققان اعلام مي‌کنند که چقدر پول حاضرند براي بدست آوردن پاسخ مناسب خرج کنند. پرسش‌ها و نتايج جستجوهاي انساني به سايت Google Answers ارسال مي‌شوند و کاربران عضو مي‌توانند به آنها دسترسي داشته باشند.

ياهو مي‌گويد اين سرويس جديد تکميل کننده قابليت‌هاي موتور جستجوي فعلي ياهو است زيرا به کاربراني که نتايج موتور جستجو آنها را راضي نمي‌کند و دنبال پاسخ‌هاي سرراست هستند کمک مي‌کند پاسخ‌هاي مطلوبشان را از ديگر کاربران دريافت کنند.

کاربران ياهو همچنين مي‌توانند جديدترين پرسش و پاسخ‌ها را به صورت RSS دريافت کنند و اين خروجي را از طريق سيستم RSS خوان در بخش MyYahoo يا به وسيله هر نرم‌افزار RSS خوان ديگر مورد استفاده قرار دهند. پرسش و پاسخ‌ها در دسته بندي‌هاي موضوعي مختلفي قرار مي‌گيرند و هر دسته‌بندي خروجي RSS خود را دارد.

مدير بخش مهندسي موتور جستجوي ياهو در بيانيه رسمي که به همين مناسبت منتشر شد گفت: در ياهو ما اعتقاد بسيار زيادي به جامعه مدني کاربران داريم.

کاربران اين سيستم همچنين مي‌توانند از طريق سيستم نظرسنجي به پاسخ‌ها امتياز دهند. به اين ترتيب کاربراني که پاسخ‌هاي خوب و مفيد ارسال مي‌کنند از ديگر کاربران متمايز مي‌شوند و مورد تشويق قرار مي‌گيرند.