PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : کارت حافظه ای برای انتقال بی سیم عکس ها !



mobin
14-07-2008, 19:02
در زندگی امروز می‏توان گجت‏ها را همه جا دید و به سادگی از آنها استفاده کرد ولی همواره گجتهای جدیدی اختراع و ساخته می‏شوند که می‏توانند به سادگی روند زندگی دیجیتال ما را تغییر دهند.
انتقال عکس از دوربین دیجیتال به کامپیوتر با کابل USB بسیار آسان است. تصور کنید که انجام اینکار بدون سیم چقدر راحت تر خواهد بود.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



کارت حافظه مشهور Eye-Fi علاوه بر 2GB ظرفیت ذخیره اطلاعات، دارای چیپ بیسیم فوق‏العاده کم مصرفی است که می‏تواند بدون نیاز به کابلهای معمول، عکسهای شما را به کامپیوتر ارسال کرده و حتی به سادگی آنها را در سرویسهای معمول اینترنت به اشتراک بگذارد. با استفاده از این کارت حافظه SD دوربین دیجیتال شما عملا به یک دوربین با امکان انتقال بی سیم اطلاعات تبدیل میشود.
برای انجام اینکار کافی است که دوربین خود را در نزدیکی کامپیوتر شخصیتان روشن کنید تا این کارت حافظه تمام عکس ها را به پوشه ای که قبلا برای آن تعیین کرده اید منتقل کند.
مدل پیشرفته تر این کارت که Eye-Fi Share نام دارد پس از انتقال عکس ها به کامپیوتر کار آپلود آنها روی سرویس های به اشتراک گذاری عکس اینترنتی را هم انجام میدهد. در این حالت میتوانید عکس ها را مستقیما از روی دوربین به روی 20 سرویس مختلف از جمله فلیکر یا فیس بوک ارسال کنید.
این کارت حافظه مدل سومی هم دارد که Eye-Fi Explore نام دارد. این مدل علاوه بر انجام کارهای دو مدل قبلی کار برچسب زنی جغرافیایی عکس ها را نیز انجام میدهد (Geotagging) به این معنی که محل جغرافیایی عکس های گرفته شده را نیز بر روی عکس ها ذخیره میکند.

انرژی مصرفی کارت حافظه بی سیم از باطری دوربین تامین میشود. این کارت حافظه با استقبال خوب طرفداران عکاسی دیجیتال مواجه شده و در کنار آن در سال 2007 جزو 25 ایده برتر اختراعی از طرف مجله PCWORLD محسوب شده است. در سال 2008 نیز هم اکنون جزو 100 محصول برتر این مجله محسوب میشود.