PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : کامپیوتر خود را آزاد کنید از دست ....



تکنیک برتر
07-12-2005, 03:21
کامپیوتر خود را تکان دهید نه با دست بلکه با خود ویندوز تا ویروسا فرار کنن error زیر آیکون ها بمونن.
اسکن و یک پارچه سازی هادر دیسکت.
روی منوی start به ترتیب گزینه ها بر روی درایو مورد نظر راست کلیک کرده بر روی properties را انتخاب کنید. از پنجره باز شده زبانه tools را انتخاب کرده و سپس دکمه check new.
در کادر محاوره ای ظاهر شده اگر گزینه automatically fix file system errors را فعال کنید احتمالا از شما می خواهد تا به منظور تکمیل مراحل انجام اسکن کامپیوتر را مجددا راه اندازی کنید.
در غیر این صورت روی دکمه start کلیک کرده و سپس دوباره ok کنید.
شما می توانید با بهره گیری از برنامه scheduled tasks ویندوز کارهای فوق را به صورت خودکار انجام دهید.برنامه notepad یا برنامه مشابه را باز کرده و حرف y را در آن تایپ کنید و کلید enter را فشار دهید فایل را را save کرده و آدرس زیر را به آن اختصاص دهید
D:\y.txt
برنامه scheduled tasks در ویندوز xp بدون تعریف کلمه رمز عبور برای ورود به سیستم log in اجرا نمی شود.حالا شما آماده هستید که ویزارد scheduled task wizard را اجرا کنید بدین منظور روی منوی start و به ترتیب گزینه های programs در ویندوز xp all programs.accessories.system tools.add scheduled task کلیک کنید. یک برنامه را برای برقراری در لیست انتخاب کنید. بعدا می توانید آن را تغییر دهید. و یک نام مناسب به عملیات مربوط اخختصاص دهید. حالا آن را به گونه ای تنظیم کنید که به صورت ماهانه و در زمان خاص اجرا شود. در صفحه آخر ویزارد روی open advanced properties کلیک کنید.
پس از اتمام کار با این ویزارد . یک کادر محاوره ای باز خواهد شد. روی زبانه فشسنس کلیک کرده و در فیلد run یکی از عبارت های زیر را قرار دهید برای اسکن ماهانه دیسکت به ترتیب
Command/c chkdsk/r<c:\y.txt
برای یکپارچه کردن دیسک به ترتیب زیر
Defrag c:
حال ورودی های جداگانه را برای اسکن و یکپارچه سازی ایجاد کنید. از ای پس ویندوز در حین استراحت شما می توانید این کارها را انجام دهید.
ممنون