Mamad G.H.A
06-07-2008, 12:46
بسم الله الرحمن الرحيم
من تازه در اين پايگاه عضو شدم و اين اولين پست من در اين پايگاه است
اكنون مي خواهم به اين سوال پايخ دهم كه واقعاً اين موتور Torque Game Engine چيست؟
ابتدااجازه بدهيد اشاره اي به تاريخچه اين موتور بكنم تا شما عزيزان بدانيد كه اصلاً اين موتور Torque Game Engine چگونه به وجود آمد. پس ازاينكه بازي بانام Tribes 2 درسال 2001 توسط كمپاني Vivendi Universal منتشرشد. بسياري ازكارمندان تيم Dynamix تصميم به ساختن يك كمپاني بانام GarageGames گرفتند. وسپس با كمپاني Vivendi Universal براي خريدموتور Tribes 2 game engine واردمذاكره شدندواين موتورراخريداري كردند. وسپس شروع كردندبه تغييرات بر روي موتور. تغييرات بسيار زيادي بر روي موتور انجام گرفت تااينكه موتورTorque Game Engine متولدگرديد.
Torque Game Engineيك موتور بازي به سبك كاملAAAمي باشد. اين موتور بهترين قابليتها را براي ساختن بازي هاي شبكه اي دارد. اين موتور بصورت يكپارچه محيطهاي بيروني و دروني را رندر مي كند. بهترين تكنولوژي اسكلت بندي شخصيتها را دارد. رابط گرافيكي آن بصورت كليك كن و بكش يا همانdrag and dropمي باشد. درون خودش يكworld editorو همينطور يك زبان اسكريپتي كاملاً راحت و فوق العاده قدرتمند و قوي را دارد. اين موتور تحت زبانC++نوشته شده است و قدرتي همچون موتورهاي تجاري باهزينه اي فوق العاده كم نسبت به موتورهاي قدرتمند ديگر دارد.
اگر كمي هزينه بيشتري بپردازيد مي توانيد آن را با كمترين هزينه به ساير پلت فورمها گسترش دهيد. پلت فورمهايي همچون سيستم عاملهاي Mac و Linux و همچنين اخيراً نسخه Advanced اين موتور قابليت گسترش در دو كنسول جديد بازي هاي رايانه اي يعني Xbox360 و WII را دارد.
شركتهاي Dynamix/Sierra/Vivendi´s توسط اين موتور بازي هايي همچون Tribes, Starsiege, Tribes 2 را ساختند.
و حتي يكي از شركتهاي ايراني كه در حوزه ساخت بازي فعاليت مي كند اقدام به خريدن لايسنس موتور كرده است.
اين موتور از تمامي مدلسازهايي كه قصد دارند تحت نرم افزارهايي همچون 3d maxmayaMilkshapeLightwave و Blenderبراي بازي مدل سازي كنند پشتيباني کامل مي كند و با ساختن اكسپورتر ها و ابزارهايي از آنها حمايت مي كند.
همچنين مي توانيد با استفاده از نرم افزارهاي رايگان مرحله سازي همچون Quark و Worldcraftمراحل بازي تان را بسازيد و در اين موتور از آن مراحل استفاده كنيد.
TorqueEdit يك توليد كننده عوارض زمين terrain بسيار قدرتمند است. و همينطور ابزاري براي گذاشتن اشیا در مرحله را همراه خود دارد كه كار را براي طراحي مرحله بسيار راحت مي كند. كه تمام اين كارها در نمايي گرافيكي انجام مي گيرد.
TorqueGUIيك طراح واسطه هاي گرافيكي بازي است كه بسيار راحت مي توان با استفاده از آن دكمه ها و پانلهاي بازي را با كليك و كشيدن در صحنه گذاشت.
TorqueScript يك زبان اسكريپتي خيلي آسان همچون C++ است كه بازيهاي شما مي توانند توسط اين زبان نوشته شوند و همچنين مي توان كدهاي هوش مصنوعي و فيزيك تحت C++ هم توسط همين زبان فرا خوانده شود.
همچنين اين موتور در قسمت صوت از رابط صوتي OpenAL كه مخفف جمله (Open Audio Library) بهره مي برد. كه اين رابط فوق العاده در ساختن اصوات سه بعدي خوب و در رندر موثر و كارامد صداهاي سه بعدي چند كاناله وابسته به موقعيت مكاني بسيار حرفه اي عمل مي كند.
من سعي كردم قسمتهاي اساسي اين موتور را براي شما شرح بدهم.
در انتها براي شما چند تصوير از قدرت نمايي هاي اين موتور مي گذارم.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در ضمن من يك فيلم هم براي نمايشي از قدرت اين موتور به شما ارائه مي دهم.
توضيحات ارسي در مورد امكانات به كار رفته در اين موتور واقع در فيلم
اين موتور باعث گرديد كه طرفدارانش به حد بسيار زيادي به وجد بيايند چرا كه سازنگدان اين موتور تغييرات بسيار مهمي را در موتور ايجاد كردند و در كل ساختار موتور را بسيار بهتر كردند.اكنون من قصد دارم دانه به دانه اين قابليتها را براي شما شرح دهم.New Rendering Engine : اين موتور يك رندرگر جديدي را وارد خود كرده است كه از خيلي افكتها و قابليتهاي جديد پشتيباني كرده و چهره جديدي را از خود به نمايش گذاشته و اين يكي از مهم ترين كارها بود چون كيفيت پايين گرافيكي موتور به ميزان قابل توجه اي بهبود گشت.Shader Engine : اين موتور هم اكنون بهترين موتور هاي توليد كننده شيدر را پشتيباني مي كند و شيدر نويسي بسيار بهتر از كانالهاي ثابت mapping هست هر چند كه هم اكنون هم مي توان از طريق شيدر نويسي و در غير اين صورت اين كانالها استفاده نمود.Material Propertes : اين قابليت مي تواند انواع رفلكشن هايي را كه هم اكنون دير به يك كار پايه تبديل شده است را خود به خود توليد نمايد و ديگر مثلا كاربر مجبور نيست چندين خط كد براي به عنوان مثال Bump Mapping بنويسد.Glow buffers : اين موتور بصورت كامل از بافر روشنايي پشتيباني مي كند كه باعث مي شود اشيا مورد نظر بدرخشند.Texture Animation : اين قابليت باعث مي شود كه بافتهايي كه بر روي شي قرار مي گيرند تغيير كنند تحت محورهاي مختلف حركت كنند بچرخند تغير مقياس دهند و .. در حقيقت شما مي توانيد يك انيميشن سازي براي بافت انجام دهيد.Complex materials : اين قسمت كه در فيلم نمايش داده شده اين مطلب را مي خواهد به شما برساند كه از انواع افكتها براي بافت بصورت كامل مي تواند استفاده كند. افكتهايي همچون scroling glowing cube mapping. Bump mapping. Mask specularRefraction : بصورت كامل ازاين افكت تحت vertex و pixel اجرا مي كند. Cube mapping كه مي تواند بصورت استاتيك يا ديناميك اين افكت را اجرا كند. مثلا به اين صورت كه مانند آينه ديوارهاي اتاق را در خودش نمايش داده و با حركت دوربين و تغيير زاويه ديد نمايش درون ان تغيير كرده و ديوارهايي را كه در شعاع ديد شما تحت آينه بايد قرار گيرد را نمايش مي دهد (براي درك بيشتر پيشنهاد مي كنم اين بخش از فيلم را با دقت بيشتري نگاه كنيد)Custom shader : شما مي توانيد از انواع كدهاي شيدر بزرگ و كوچك دلخواهتان تحت directx يا openGL در اين موتور استفاده كنيد.همچنين در كلام اخر بايد گقت تغييرات خيلي زيادي اين موتور نسبت به قبل داشته تغييراتي همچون بالا رفتن كيفيت عوارض زمين TorqueNet, GeoTerrain, Torque Lighting System...اما بزرگترين نقصي كه اين موتور دارد كمبود منابع اموزشي در مورد آن است كه براي رفع اين مشكل دو كتاب هم اكنون در بازار كتابهاي الكترونيكي موجود مي باشند كه يكي از انها را خود كمپاني با نام GameProgrammersGuideToTorque و ديگري كتاب معروف 3D game Programing All to one توسط آقاي KENNETH C. FINNEY نوشته شده است كه در ان اشاراتي به اين موتور شده است.همچنين انجمن واقع سايت كمپاني كه سرشار از علاقه مندان و دوستاران اين موتور در سراسر جهان مي باشد اماده پاسخگويي به سوالات شما عزيزان مي باشد.هم اكنون شما را دعوت به ديدن فيلم تهيه شده توسط كمپاني كه نمايشي است از قدرت اين موتر مي كنم.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] d0381d
هم اكنون متاسفانه به غير از يك پايگاه (forum.takinfo.com) و (gamerz.ir) (كه در قسمت آرشيو انجمن هايش انجمني در اين باره دارد) ساير پايگاه هاي مربوط به بازي سازي هيچ حمايتي از اين موتور قدرتمند نكرده اند. و بنده با هدف جذب استعدادهاي جوان به سمت صنعت بازي سازي و كار با اين موتور قدرتمند اقدام به طراحي و ساخت يك پايگاه و انجمن كرده ام كه اميد دارم با حمايت شما عزيزان به غني ترين پايگاه براي اين موتور تبديل شود.
مديريت پايگاه تورگ پارسيان
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
من تازه در اين پايگاه عضو شدم و اين اولين پست من در اين پايگاه است
اكنون مي خواهم به اين سوال پايخ دهم كه واقعاً اين موتور Torque Game Engine چيست؟
ابتدااجازه بدهيد اشاره اي به تاريخچه اين موتور بكنم تا شما عزيزان بدانيد كه اصلاً اين موتور Torque Game Engine چگونه به وجود آمد. پس ازاينكه بازي بانام Tribes 2 درسال 2001 توسط كمپاني Vivendi Universal منتشرشد. بسياري ازكارمندان تيم Dynamix تصميم به ساختن يك كمپاني بانام GarageGames گرفتند. وسپس با كمپاني Vivendi Universal براي خريدموتور Tribes 2 game engine واردمذاكره شدندواين موتورراخريداري كردند. وسپس شروع كردندبه تغييرات بر روي موتور. تغييرات بسيار زيادي بر روي موتور انجام گرفت تااينكه موتورTorque Game Engine متولدگرديد.
Torque Game Engineيك موتور بازي به سبك كاملAAAمي باشد. اين موتور بهترين قابليتها را براي ساختن بازي هاي شبكه اي دارد. اين موتور بصورت يكپارچه محيطهاي بيروني و دروني را رندر مي كند. بهترين تكنولوژي اسكلت بندي شخصيتها را دارد. رابط گرافيكي آن بصورت كليك كن و بكش يا همانdrag and dropمي باشد. درون خودش يكworld editorو همينطور يك زبان اسكريپتي كاملاً راحت و فوق العاده قدرتمند و قوي را دارد. اين موتور تحت زبانC++نوشته شده است و قدرتي همچون موتورهاي تجاري باهزينه اي فوق العاده كم نسبت به موتورهاي قدرتمند ديگر دارد.
اگر كمي هزينه بيشتري بپردازيد مي توانيد آن را با كمترين هزينه به ساير پلت فورمها گسترش دهيد. پلت فورمهايي همچون سيستم عاملهاي Mac و Linux و همچنين اخيراً نسخه Advanced اين موتور قابليت گسترش در دو كنسول جديد بازي هاي رايانه اي يعني Xbox360 و WII را دارد.
شركتهاي Dynamix/Sierra/Vivendi´s توسط اين موتور بازي هايي همچون Tribes, Starsiege, Tribes 2 را ساختند.
و حتي يكي از شركتهاي ايراني كه در حوزه ساخت بازي فعاليت مي كند اقدام به خريدن لايسنس موتور كرده است.
اين موتور از تمامي مدلسازهايي كه قصد دارند تحت نرم افزارهايي همچون 3d maxmayaMilkshapeLightwave و Blenderبراي بازي مدل سازي كنند پشتيباني کامل مي كند و با ساختن اكسپورتر ها و ابزارهايي از آنها حمايت مي كند.
همچنين مي توانيد با استفاده از نرم افزارهاي رايگان مرحله سازي همچون Quark و Worldcraftمراحل بازي تان را بسازيد و در اين موتور از آن مراحل استفاده كنيد.
TorqueEdit يك توليد كننده عوارض زمين terrain بسيار قدرتمند است. و همينطور ابزاري براي گذاشتن اشیا در مرحله را همراه خود دارد كه كار را براي طراحي مرحله بسيار راحت مي كند. كه تمام اين كارها در نمايي گرافيكي انجام مي گيرد.
TorqueGUIيك طراح واسطه هاي گرافيكي بازي است كه بسيار راحت مي توان با استفاده از آن دكمه ها و پانلهاي بازي را با كليك و كشيدن در صحنه گذاشت.
TorqueScript يك زبان اسكريپتي خيلي آسان همچون C++ است كه بازيهاي شما مي توانند توسط اين زبان نوشته شوند و همچنين مي توان كدهاي هوش مصنوعي و فيزيك تحت C++ هم توسط همين زبان فرا خوانده شود.
همچنين اين موتور در قسمت صوت از رابط صوتي OpenAL كه مخفف جمله (Open Audio Library) بهره مي برد. كه اين رابط فوق العاده در ساختن اصوات سه بعدي خوب و در رندر موثر و كارامد صداهاي سه بعدي چند كاناله وابسته به موقعيت مكاني بسيار حرفه اي عمل مي كند.
من سعي كردم قسمتهاي اساسي اين موتور را براي شما شرح بدهم.
در انتها براي شما چند تصوير از قدرت نمايي هاي اين موتور مي گذارم.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در ضمن من يك فيلم هم براي نمايشي از قدرت اين موتور به شما ارائه مي دهم.
توضيحات ارسي در مورد امكانات به كار رفته در اين موتور واقع در فيلم
اين موتور باعث گرديد كه طرفدارانش به حد بسيار زيادي به وجد بيايند چرا كه سازنگدان اين موتور تغييرات بسيار مهمي را در موتور ايجاد كردند و در كل ساختار موتور را بسيار بهتر كردند.اكنون من قصد دارم دانه به دانه اين قابليتها را براي شما شرح دهم.New Rendering Engine : اين موتور يك رندرگر جديدي را وارد خود كرده است كه از خيلي افكتها و قابليتهاي جديد پشتيباني كرده و چهره جديدي را از خود به نمايش گذاشته و اين يكي از مهم ترين كارها بود چون كيفيت پايين گرافيكي موتور به ميزان قابل توجه اي بهبود گشت.Shader Engine : اين موتور هم اكنون بهترين موتور هاي توليد كننده شيدر را پشتيباني مي كند و شيدر نويسي بسيار بهتر از كانالهاي ثابت mapping هست هر چند كه هم اكنون هم مي توان از طريق شيدر نويسي و در غير اين صورت اين كانالها استفاده نمود.Material Propertes : اين قابليت مي تواند انواع رفلكشن هايي را كه هم اكنون دير به يك كار پايه تبديل شده است را خود به خود توليد نمايد و ديگر مثلا كاربر مجبور نيست چندين خط كد براي به عنوان مثال Bump Mapping بنويسد.Glow buffers : اين موتور بصورت كامل از بافر روشنايي پشتيباني مي كند كه باعث مي شود اشيا مورد نظر بدرخشند.Texture Animation : اين قابليت باعث مي شود كه بافتهايي كه بر روي شي قرار مي گيرند تغيير كنند تحت محورهاي مختلف حركت كنند بچرخند تغير مقياس دهند و .. در حقيقت شما مي توانيد يك انيميشن سازي براي بافت انجام دهيد.Complex materials : اين قسمت كه در فيلم نمايش داده شده اين مطلب را مي خواهد به شما برساند كه از انواع افكتها براي بافت بصورت كامل مي تواند استفاده كند. افكتهايي همچون scroling glowing cube mapping. Bump mapping. Mask specularRefraction : بصورت كامل ازاين افكت تحت vertex و pixel اجرا مي كند. Cube mapping كه مي تواند بصورت استاتيك يا ديناميك اين افكت را اجرا كند. مثلا به اين صورت كه مانند آينه ديوارهاي اتاق را در خودش نمايش داده و با حركت دوربين و تغيير زاويه ديد نمايش درون ان تغيير كرده و ديوارهايي را كه در شعاع ديد شما تحت آينه بايد قرار گيرد را نمايش مي دهد (براي درك بيشتر پيشنهاد مي كنم اين بخش از فيلم را با دقت بيشتري نگاه كنيد)Custom shader : شما مي توانيد از انواع كدهاي شيدر بزرگ و كوچك دلخواهتان تحت directx يا openGL در اين موتور استفاده كنيد.همچنين در كلام اخر بايد گقت تغييرات خيلي زيادي اين موتور نسبت به قبل داشته تغييراتي همچون بالا رفتن كيفيت عوارض زمين TorqueNet, GeoTerrain, Torque Lighting System...اما بزرگترين نقصي كه اين موتور دارد كمبود منابع اموزشي در مورد آن است كه براي رفع اين مشكل دو كتاب هم اكنون در بازار كتابهاي الكترونيكي موجود مي باشند كه يكي از انها را خود كمپاني با نام GameProgrammersGuideToTorque و ديگري كتاب معروف 3D game Programing All to one توسط آقاي KENNETH C. FINNEY نوشته شده است كه در ان اشاراتي به اين موتور شده است.همچنين انجمن واقع سايت كمپاني كه سرشار از علاقه مندان و دوستاران اين موتور در سراسر جهان مي باشد اماده پاسخگويي به سوالات شما عزيزان مي باشد.هم اكنون شما را دعوت به ديدن فيلم تهيه شده توسط كمپاني كه نمايشي است از قدرت اين موتر مي كنم.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] d0381d
هم اكنون متاسفانه به غير از يك پايگاه (forum.takinfo.com) و (gamerz.ir) (كه در قسمت آرشيو انجمن هايش انجمني در اين باره دارد) ساير پايگاه هاي مربوط به بازي سازي هيچ حمايتي از اين موتور قدرتمند نكرده اند. و بنده با هدف جذب استعدادهاي جوان به سمت صنعت بازي سازي و كار با اين موتور قدرتمند اقدام به طراحي و ساخت يك پايگاه و انجمن كرده ام كه اميد دارم با حمايت شما عزيزان به غني ترين پايگاه براي اين موتور تبديل شود.
مديريت پايگاه تورگ پارسيان
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]