PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : ◄◄ چـــــــشـــــــــم ، بیماری ها و درمان ►►



صفحه ها : 1 [2]

A M ! N
28-12-2012, 13:12
شب‌‌کوری
دید ضعیف در شب، مخصوصاً در افراد نزدیک‌بین، چیز شایعی است. از علل دیگر این شب‌کوری بیماری قند، آب مروارید، جدا شدن تدریجی شبکیهٔ چشم،...




چه وقت به پزشک مراجعه کنیم؟
- قدرت دید در نور ضعیف به‌طور ناگهانی مشکل شده یا بدتر می‌شود.
- رانندگی یا کارهای دیگر در شب هنگام در اثر انعکاس نور مشکل شده است.
- شب‌ ستاره‌هائی را که دیگران می‌بینند، نمی‌بینید.

- شب‌کوری نشانهٔ چیست؟
فیلم سینما شروع شده و شما در تاریکی سالن به‌دنبال یک صندلی خالی هستید. بالاخره جائی در وسط سالن پیدا می‌کنید و ظرف چند دقیقه تمام سالن را به‌راحتی می‌بینید. اما اگر بعد از پنج دقیقه هنوز نمی‌‌توانید پاکت خوراکیتان را ببینید، دید شبانهٔ شما دچار اختلال شده است.
دید ضعیف در شب، مخصوصاً در افراد نزدیک‌بین، چیز شایعی است. از علل دیگر این شب‌کوری بیماری قند، آب مروارید، جدا شدن تدریجی شبکیهٔ چشم، و بیماری ارثی به‌نام التهاب رنگدانه‌ای شبکیه است. کمبود شدید ویتامین A نیز به شب‌کوری منجر می‌شود.



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

- درمان شب‌کوری
عینک بزنید. استفاده از عینک دارای پوشش ضدبازتاب نور باعث رسیدن نور بیشتری به چشم شده و دید شبانه را بهتر می‌کند. اگر کمی نزدیک‌بین هستید و نیازی به زدن عینک به طور دائم ندارید، لااقل بعد از غروب آفتاب از آن استفاده کنید.
از نور زرد استفاده کنید. بعد از ۶۰ سالگی، بسیاری از مردم در نور زرد (چراغ معمولی) بهتر از نور چراغ‌های فلورسنت می‌بینند.
چراغ کافی روشن کنید. اگر پزشک جدا شدن شبکیه را در چشم شما تشخیص داده است، به نور کافی، مخصوصاً هنگام مطالعه، نیاز دارید. در مراحل اولیه بیماری، قرار دادن یک لامپ هالوژن در پشت سر، از روی شانه نور مناسبی را فراهم می‌کند.
خوب بخورید. شواهد نشان داده است که مواد مغذی کافی به کنترل گرفتاری‌هائی که باعث شب‌کوری می‌شوند کمک می‌کند. مهم‌ترین این مواد عبارتند از ویتامین‌های C,A و E، روی، و بتا کاروتن،که در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود. اگر برنامهٔ غذائی شما شامل غلات سبوس نگرفته، میوه، و سبزیجات است، بدنتان مواد کافی دریافت می‌کند. در غیر این صورت خوردن روزانهٔ کپسول مولتی ویتامین شاید لازم است.
شب رانندگی نکنید. رانندگی بعد از غروب آفتاب، مخصوصاً وقتی نور چراغ اتومبیل‌های روبه‌رو چشم را می‌آزارد، کار دشواری است. در مسیرهائی رانندگی کنید که نور چراغ‌های مقابل در خارج از دید مستقیم شما قرار گیرند.
عینک آفتابی بزنید. در جاده‌ها، دو کیلومتر قبل از رسیدن به تونل، عینک آفتابی بزنید تا چشمتان راحت‌تر به تاریکی داخل تونل عادت کند. به محض ورود به تونل، عینک را بردارید.

بنمایه ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

sansi
29-12-2012, 17:25
به گزارش دیلی میل، دژنراسیون ماکولای تر (مرطوب) یک نوع بیماری است که موجب نابینایی مرکز چشم می شود و 420 هزار نفر در انگلیس به آن مبتلا هستند.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


این بیماری زمانی بروز می کند که رگ های خونی غیرطبیعی در زیر ماکولا - بخشی از چشم که مسئول بینایی مرکزی است - تجمع می کنند.


جدی ترین شکل این بیماری ، دژنراسیون ماکولای تر است چرا که در عرض چند روز موجب از بین رفتن بینایی می شود.


در درمان های استاندارد این بیماری یک نوع ضد فاکتور رشد عروق ، به چشم تزریق می شود که از توسعه بیشتر رگ های خونی ممانعت می کند.


این درمان باید در سه ماه به شکل روزانه انجام شود و تنها از بدتر شدن بینایی جلوگیری می کند.اما روش درمانی جدید که در آن از اشعه ایکس استفاده می شود ،غیرتهاجمی است، تنها یک بار استفاده می شود و موجب بهبود بینایی چشم بیمار می شود.


در این روش درمانی دوز کم اما دقیقا متمرکز پرتو اشعه ایکس بر ماکولا تابیده می شود و این اشعه مانع رشد رگ های خونی می شود.


این اشعه همچنین دارای فوایدی چون کاهش التهاب و زخم است و تاباندن اشعه 20 دقیقه طول می کشد.این روش درمانی یک پیشرفت بسیار خوب برای بیماران مبتلا به دژنراسیون ماکولای مرطوب است و موجب بهبود کیفیت زندگی این افراد می شود.


منبع ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

wichidika
16-02-2013, 19:50
تاریکی کامل، تنبلی چشم را بهبود می‌بخشد






[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]تاریکی-کامل-تنبلی-چشم-را-بهبود-می-بخشد)
متخصصان چشم پزشکی کانادا در یک آزمایش جدید متوجه شدند بچه گربه‌هایی که به عارضه تنبلی چشم مبتلا هستند اگر مدت 10 روز در تاریکی کامل نگه داشته شوند، بینایی آنها بهبود پیدا می‌کند.
به گزارش سرویس سلامت ایسنا، کوین دوفی و دونالد میشل، از متخصصان دانشگاه دالهوسی در کانادا در این باره می‌گویند: آزمایشات ما نشان می‌دهد قرار گرفتن در تاریکی مطلق موجب می‌شود که بخش‌هایی از سیستم بینایی به مراحل ابتدایی رشد خود بازگردد. این نواحی از بافت چشم در اولین مراحل رشد خود، انعطاف پذیری بیشتری داشته‌اند.
به گزارش ان بی سی، دکتر دونی در بیانیه‌ای تایید کرد: روش‌هایی وجود دارد که با بکارگیری آنها می‌توان شکل پذیری مجدد مغز را افزایش داد و در نتیجه اختلالاتی چون تنبلی چشم را حتی بدون نیاز به دارو بهبود بخشید.
وی افزود: به نظر می‌رسد که قرار گرفتن در تاریکی مطلق روشی برای تنظیم مجدد اعصاب بینایی است و به میزان قابل توجهی به بهبود فعالیت آنها کمک می‌کند.
شرح این آزمایشات در مجله «کرنت بیولوژی» منتشر شده است.
انتهای پیام

Raـــــ Hـــــ Za
13-05-2013, 21:47
پیوند عجیب و باورنکردنی دندان به جای چشم! + عکس

هیچکس فکرش را هم نمیکرد که این مرد نابینا پس از 12 سال نابینایی، بینایی اش را به دست بیاورد، آن هم با پیوند دندان در یکی از چشم هایش، اما همه چیز حقیقت داشت؛ او حالا می توانست برای اولین بار همسرش را ببیند. مارتین جونز بعد از این عمل ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) جراحی به عنوان یکی از نمونه های معجزه در دنیای پزشکی شناخته شد نابینایی که بر اثر یک جراحی منحصر به فرد توانایی دیدن پیدا کرد.

به گزارش ایران ناز ده سال پیش وقتی که مارتین جونز در محل کارش مشغول کارکردن بود ناگهان محفظه ای که آلومینیوم گداخته شده در آن بود منفجر شد و تراشه های آلومینیومی آن روی صورتش پاشید نیروی امداد خیلی سریع خودش را به محل کار مارتین رساند اما کار از کار گذشته بود و از آن روز به بعد مارتین برای همیشه بینایی خود را از دست داد و دیگر قادر به دیدن دنیای اطراف خود نبود.

وی بر اثر این حادثه 37 درصد از بدن مارتین دچار سوختگی شد برای التیام این درد او باید 23 ساعت در شبانه روز لباس مخصوصی می پوشید تا زخم هایش بهبود پیدا کننده مارتین جونز 43 ساله بارها شنیده بود که در انگلستان عمل پیوند چشم با شیوه های عجیب و غریب انجام میشود.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])


به تشخیص کریستوفرلیو پزشک مارتین چون او ممکن بود پیوند پلاستیکی را پس بزند به همین دلیل پزشک تصمیم گرفت در این عمل یکی از دندان های خود بیمار کشیده شود تا از آن به عنوان نگه دارنده بافت پیوندی لنز که از پوست بیمار تهیه می شود استفاده کنند.

برای انجام این عمل قسمتی پوست داخل دهان مارتین به داخل چشم او پیوند زده شد و پس از دو ماه که پوست به خوبی جذب چشم شد و احتیاج به خونرسانی پیدا کرد دندان نیش مارتین در کاسه چشم پیوند خورد و پوست پیوند شده به تدریج از کاسه چشم برداشته و به جای اولش برگردانده شد و در نهایت بینایی او برگردانده شد.


منبع کد:

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] 9%86%DB%8C-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D8%AC%D8%A7%DB%8C-%DA%86%D8%B4%D9%85-%D8%B9%DA%A9%D8%B3)

armanfloater
26-08-2014, 17:55
با سلام هدف از ایجاد این پست بررسی بیماری چشمی به نام فلوتر (مگس پران) می باشد از اساتید وکاربران محترم در خواست می شود در صورت داشتن اطلاعات از این بیماری این جا با بقیه در اشتراک گذاشته و کسانی هم که این بیماری رو تجربه کردند از تجربه هاشون بگن

با سپاس[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

چشم

ساختمان چشم انسان شبیه یک کره است. در قسمت جلوی این کره یک پنجره شفاف به نام قرنیه وجود دارد. نور از محیط خارج وارد قرنیه شده و پس از عبور از مردمک به عدسی می‌رسد. عدسی نور را به صورت دقیق روی شبکیه متمرکز می‌کند تا تصویر واضحی بر روی شبکیه ایجاد شود. چشم انسان قادر به تشخیص ۹۰۰میلیون رنگ می‌باشد.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

رتین (شبکیه)

پرده‌ای است لطیف و حساس که میان «مشیمیه» قرار گرفته و چون بی‌شباهت به پنجره نیست به این نام نامیده شده‌است، شَبَکیه پرده‌ای است عصبی یعنی دنباله‌هایی است از اعصاب بینایی و بوسیله همان اعصاب به مغز مربوط می‌شود، و در قسمت عقب آن دو نقطهٔ مشخص وجود دارد یکی نقطهٔ کور که محل ورود عصب بینایی به چشم است و دیگر نقطه زردرنگ بیضی‌شکلی است بنام لکه زرد که تصویر اشیاء نخست بر روی آن منعکس شده سپس از آنجا به مغز منتقل می شود
پردهٔ شبکیهٔ چشم مرکب از نه لایه جداگانه است که قطر مجموع آن‌ها به اندازه کلفتی یک ورقه کاغذ نازک می‌باشد؛ در ضخامت این پرده سلول‌هایی قرار دارند که تحت اثر امواج نورانی تحریک می‌گردند؛ سلول‌های مزبور بصورت شمش‌ها و مخروط‌ها قرار گرفته‌اند و تعداد اولی به سی میلیون و تعداد دومی به سه میلیون عدد بالغ می‌شود این شمش‌ها و مخروط‌ها به تناسب کاملی قرار گرفته‌اند.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])


ویتره (زُجاجیه)

زُجاجیه ماده‌ای است ژلاتینی و شفاف که تمام حفرهٔ درونی کرهٔ چشم را پر می‌سازد و در عقب عدسی چشم قرار دارد و از هر طرف پوسته شفافی اطراف آنرا فراگرفته است؛ کار این عضو نیز شکست نور است؛ و در تطبیق تصاویر اجسام بر روی لکه زرد تأثیر شایانی دارد.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

فلوتر ( مگس پران)

شايع‌ترين علامت غيرطبيعى بودن زجاجيه اجسام شناور در زجاجيه است و بيانگر آگاهى بيمار از يک سايهٔ متحرک بر روى شبکيه ناشى از يک کدورت متحرک در زجاجيه مى‌باشد. به اين حالت در گذشته muscae Volitantes (واژه لاتين معادل مگس پران) اطلاق مى‌شد. در افراد مبتلا بعد از اينکه چشم به حال استراحت در مى‌آيد، اشياء به حرکت خود ادامه مى‌دهند و از اين رو نام اجسام شناور براى آنها انتخاب شده است. شروع اين علامت مى‌تواند بى‌سر و صدا يا حاد، يک‌طرفه يا دو طرفه باشد. اجسام شناور مرکزى بيش از انواع محيطى براى بينائى مزاحمت ايجاد مى‌کنند. اجسام شناور در افراد نزديک بين و افراد مبتلا به Syneresis بسيار شايع است. اجسام شناور در زجاجيه مى‌تواند به‌علت خونريزى‌هاى زجاجيه (شکل اجسام شناور در خونريزى‌ها با گذشت زمان از حالت رگه‌رگه، به‌صورت نقاط کوچک در مى‌آيد)، تهاجم گلبول‌هاى سفيد (در التهاب Pars Plana) و يا ناشى از پيگمان (در دکولمان طول کشيده به‌دنبال پارگى شبکيه) باشد. افراد مبتلا به‌وجود اجسام شناور در زجاجيه نياز به بررسى دقيق زجاجيه و شبکيه دارند و در غياب روند پاتولوژيک جدى مى‌توان به بيمار اطمينان داد که اين حالت بى‌خطر است

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])


فوتوپسیا (جرقه)

بيمار در غياب منبع نوري، احساس وجود نور، نوار نورانى يا جرقه، براى جزئى از ثانيه در ميدان بينائى مى‌نمايد، که علامت شايع ارتباط غيرطبيعى بين شبکيه و زجاجيه مى‌باشد. بيمار معمولاً مى‌تواند به بخشى از ميدان بينائى که جرقه‌هاى نورانى در آن ديده مى‌شود، اشاره نمايد. فواصل بين اين حملات مى‌تواند متغير باشد (از دقايق تا هفته‌ها). حملات در دو چشم مى‌توانند همزمان و يا حتى تا چندين سال از هم فاصله داشته باشند. اين نور فرضى نشانهٔ آگاهى مغز از کشش فيزيکى مى‌باشد، که زجاجيهٔ غيرطبيعى بر قسمت حسى شبکيه وارد مى‌نمايد. اين نور فرضى به‌طور شايع همراه با کلاپس اخير و دکولمان زجاجيه است. اسکوتوم جرقه‌اى ميگرن را به کمک شکل و پيشرفت قابل پيشگوئى و همراهى آن با تهوع يا سردرد، مى‌توان از حالت اخير افتراق داد. هرچند کشش زجاجيه بر شبکيه (Viteroretinal traction) ممکن است نيازى به درمان نداشته باشد با اين وجود اين کشش مى‌تواند موجب پارگى شبکيه، دکولمان شبکيه و يا خونريزى زجاجيه گردد، بنابراين هر مورد جديد نياز به بررسى دارد

armanfloater
26-08-2014, 17:55
مگس پران چشم لکه های کوچک در حال حرکت است که در میدان دید قرار می گیرند. آنها ممکن است قابل توجه باشند بخصوص هنگامی که به کاغذ سفید یا آسمان آبی نگاه می کنید
مگس پران چشم می تواند آزار دهنده باشد اما آنها به طور کلی یا نسبی بی خطر هستند
گاهی اوقات این لکه های شناور چشم به خصوص ان ها که بزرگتر هستند ممکن است سایه ظریف در طول بینایی ایجاد کنند اما این تمایل فقط در انواع خاصی از نور است.
بسیاری از مردم هم یاد بگیرند که با مگس پران چشم زندگی می کنند و چشم پوشی کنند از ان ها و آنها اغلب در طول ماه ها یا حتی سال ها بهبود نسبی می یابند . وبه ندرت مگس پران خوش خیم احتیاج به درمان پیدا می کند
اما گاهی اوقات مگس پران چشم نشانه ای از یک بیماری جدی تر است.شما باید هرچه سریع تر به چشم پزشک مراجعه کنید اگر انها به طور قابل ملاحظه ای به صورت ناگهانی زیاد شدند
یا اگر همراه مگس پران چشمتان جرقه هم می زند از نور و یا با از دست دادن دید محیطی یا تاری دید همراه است بدون درمان فوری، در شرایط حاد چشمتان می تواند افت دید دائمی داشته باشد. این علائم ممکن است ناشی از:



پارگی شبکیه
جداشدگی شبکیه
خونریزی زجاجیه

علائم اجسام شناور چشم
مگس پران چشم حرکت می کنند و از انجایی که همیشه در حال حرکت هستند نام مگس پران را برای ان ها انتخاب کرده اند

مگس چشم می تواند در بسیاری از اشکال مختلف،به نظر برسد مانند:



نقطه های سیاه یا خاکستری
خطوط پرپیچ وتاب ولول خور
رشته های نخ، که می تواند برجسته و نیمه شفاف
گرفتاری
حلقه شکل

به مرور زمان مگس پران معمولا خوب نمی شوند، هر چند ان ها تمایل دارند تا در طول زمان کمتر مزاحمت ایجاد کنند.

علل اجسام شناور چشم
بیشتر مگس پران چشم ها توسط بلورهای کوچک از یک پروتئین به نام کلاژن ایجاد می شود.

محفظه پشت چشم با یک ماده ژل مانند به نام زجاجیه پر شده است.

با افزایش سن یا در اثر ضربه این فیبر های کلاژنی در زجاجیه چشم شناور می شوند وبه مرور ریز و خرد می شوند که بخش حساس به نور در پشت چشم (شبکیه) ان ها را به صورت سایه هایی می بیند
این تغییرات می تواند در هر سنی اتفاق بیفتد

به میزان کمتری، مگس پران چشم می تواند علت های دیگری داشته باشد مانند:


بیماری های چشم
اسیب به چشم
رتینوپاتی دیابتی
سپرده های کریستال مانند است که در زجاجیه شکل
تومورهای چشم مانند لنفوم (به ندرت)

اختلالات جدی در ارتباط با مگس پران چشم عبارتند از:



پارگی شبکیه
جداشدگی شبکیه
خونریزی زجاجیه
التهاب زجاجیه و شبکیه ناشی از عفونت های ویروسی، عفونت های قارچی، و یا التهاب خود ایمنی
تومورهای چشم

علاوه بر این، یک شکل منحصر به فرد از اجسام شناور چشم با سردرد همراه است.


این مهم است که به دکتر مراجعه کنید اگر:



مگس پران بدتر می شود در طول زمان، به خصوص اگر تغییرات با ناگهانی همراه باشد
شما جرقه می بیندی یا از دست دادن بینایی محیطی یا مرکزی همراه با اجسام شناور چشم را تجربه می کنید
مگس پران چشم بعد از عمل جراحی چشم یا ضربه به چشم به وجود بیاید
چشم درد همراه با اجسام شناور چشم


منبع: [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

MOHAMMAD_ASEMOONI
26-08-2014, 21:51
سلام و تشکر بسیار بابت اطلاعات سودمندی که درج کردین .
چند سوال :
1- مایع توی چشم رو میشه با سرنگ کشید ؟
2- اونهائی که فشار چشمشون بالاست علتش زیادی مایع توی چشم هست ؟
3- اگر بله , با کشیدن مایع مشکل حل میشه ؟

4- اگر قسمتی از مایع چشم رو با سرنگ بکشند آیا جبران میشه ؟
5- آیا میشه ذرات توی مایع رو اگر که آزاد باشند با سرنگ خارج کرد ؟
6- آیا رشته های جدا شده از شبکیه که در مایع چشم شناور هست و یک سرش به شبکیه وصل هست رو میشه بُرید و خارج کرد ؟

با تشکر

armanfloater
26-08-2014, 23:07
1. بله با جراحی ویکترومی
2. نه مایع زجاجیه هم می تونه دخیل باشه ولی اصل کار فشار چشم با مایع زلالیه هستش که هر چهار ساعت تجدید می شه
4.این مایع رو بر می دارن جا شو با مایع سرم پر می کنند
5.با سرنگ که نه نمی شه فقط ذرات رو خارج کرد اما با لیز yog میشه مگس هارو بهشون شلیک کرد و از بین بردشون
6. کل مایع در جراحی با ید کامل تخلیه بشه و برای این کار اگر قبل عمل pvd اتفاق نیافتاده باشه باید اتفاق بیفته و زجاجیه از شبکیه فاصله بگیره بنابراین بله

aminkhan2014
07-02-2015, 13:23
كسي ميدونه تعرفه بينايي سنجي حدودا چقدره؟

MOHAMMAD_ASEMOONI
07-02-2015, 13:33
كسي ميدونه تعرفه بينايي سنجي حدودا چقدره؟سلام
عینک فروشیهای معتبر خودشون این کار رو مجانی انجام میدند

wichidika
16-02-2015, 20:49
رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران تشریح کرد

عینک‌های پولاریزه برای چه کسانی مناسب است

رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران گفت: خاصیت پولاریزاسیون عینک‌های آفتابی برای تجمیع شعاع‌های نور پراکنده و حذف شعاع‌های مزاحم است تا جسم مورد نظر به خوبی دیده می‌شود و استفاده از آن در برخی مشاغل الزامی است.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]






علی میرزاجانی، رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس در رابطه با خاصیت پولاریزاسیون عنیک‌های آفتابی اظهار کرد: پلاریزه بودن ویژگی نور است و برخی مواد این خاصیت را دارند که در زمان عبور نور آن را تجزیه می‌کنند و این ویژگی در عینک آفتابی باعث می‌شود تا نورهای پراکنده متمرکز شوند و فرد دید خوبی داشته باشد.
وی تصریح کرد: داشتن این خاصیت در تمام عینک‌های آفتابی الزامی نیست و در برخی مشاغل نیاز به این ویژگی احساس می‌شود چراکه در برخی محیط‌ها مواد منعکس‌کننده نور زیاد است.
میرزاجانی خاطرنشان کرد: برای مثال ماهیگران در هنگام ماهیگیری به علت انعکاس نور ناشی از سطح آب اذیت می‌شوند و درون آب را نمی‌بینند و چنانچه این افراد از عینک پولاریزه استفاده کنند انعکاس‌های اضافی نور حذف شده و موجب می‌شود ماهیگران داخل آب را ببیند.
رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران گفت: به همین علت تست‌های پولاریزه که در مراکز فروش عینک استفاده می‌شود از همین سیستم ماهی استفاده می‌کنند یعنی سطح آبی در عکس وجود دارد و زمانی که شما عینک پولاریزه به چشم می‌زنید ماهی درون آب دیده می‌شود و در غیر این صورت ماهی دیده نمی‌شود.
وی افزود: لوکوموتیورانان نیز که به ریل خیره می‌شوند بین ساعات 10 صبح تا 4 بعد از ظهر انعکاسات نامناسبی از فلز ریل به چشم فرد می‌تابد و علاوه بر اینکه آزاردهنده است مانع دید مناسب می‌شود و برای چشم مضر است، پس بهتر است از عینک پولاریزه استفاده کنند.
میرزاجانی خاطرنشان کرد: استفاده از عینک‌های دارای ویژگی پولاریزه در افرادی که در فضای باز کار می‌کنند و با فلزات سر و کار دارند نیز مفید است برای مثال مهندسانی که در محیط‌هایی مانند عسلویه کار می‌کنند سطوح فلزهای مختلف نور را به سمت وی منعکس می‌کنند و وی را آزار می دهد ولی این خاصیت برای همگان الزامی نیست.
انتهای پیام/

Argada
16-02-2015, 21:06
متاسفانه وضع چشمهای من خیلی خرابه... به نور مانیتور بشدت حساس شده... نگاه به مانیتور باعث سردرد و خستگی چشم و احساس سوزش و درد در داخل و اطراف چشمم میشه...
تا حالا چندین متخصص و حتی فوق تخصص چشم هم رفتم... میگند چشمات سالمه! یکیش هم گفت که از اعصابت هست و من رو فرستاد پیش روانپزشک اما اونم فایده ای نداشت... فقط یه سری قطره نوشتند... دارو و عینک های مخصوص و تمرین های ویژه هیچ کدوم موثر نبودند.
بدبختیش هم اینه که کارم کلا با کامپیوتر هست... احساس می کنم که هر روز هم داره حساس تر میشه... یکی گفت که بیماری CVS دارم... کلا دارم افسرده میشم از این بابت... خدا به روز کسی نیاره...بد دردیه بد! بدبختیش هم اینه که نشانه خاصی نداره و سر کار هم به هر کی میگی فکر می کنه می خوای از زیر کار در بری... عملا ادم رو فلج می کنه!

MOHAMMAD_ASEMOONI
16-02-2015, 21:49
متاسفانه وضع چشمهای من خیلی خرابه... به نور مانیتور بشدت حساس شده... نگاه به مانیتور باعث سردرد و خستگی چشم و احساس سوزش و درد در داخل و اطراف چشمم میشه... تا حالا چندین متخصص و حتی فوق تخصص چشم هم رفتم... میگند چشمات سالمه! یکیش هم گفت که از اعصابت هست سلام
چشم شما یا ضعیفه یا آستیگمات
یا نور مکان کارتون و نور صفحه مناسب نیست مثلا رو به پنجره میشینید و نور بیرون نمیذاره درست صفحه رو ببینین یا پنجره پشت سرتونه و نورش میافته روی صفحه یا لامپ کم مصرفِ سفید یا مهتابی هست در اتاق
یا کمبود ویتامین A یا چیز دیگه ای دارین
یا میز کامپیوتر بلند یا کوتاه هست و رو به پائین یا رو به بالا به صفحه نگاه میکنین و عضلات چشم خسته میشه
یا مدت زیادی زل میزنین به صفحه و به چشمتون استراحت نمیدین
اگر هم مانیتور قدیمیه که وامصیبت . اشعه ایکس
آیا تنها هستین ؟

اگر نه , دیگران هم در شرایط شما کار میکنند ؟
اونها مشکلی ندارند ؟
در شب , نیاز به نور زیاد دارین برای دیدن یا نور کم ؟
اگر با نور کم هم میببنید پس تراکم سلولهای شبکیه زیاده و در روز باید عینک مناسب بزنین تا نور رو کم کنه
اگر یک چشم ضعیف باشه و یکی نه , یا یکی بیشتر ضعیف باشه هم عینک نزدن مشکل ساز میشه
استفاده از عینک مخصوص کامپیوتر هم مفید هست
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

Argada
17-02-2015, 16:10
انواع و اقسام شرایط محیطی و ارگانیک نظیر تنظیم نور و مانیتور و صندلی و غیره رو انجام دادم...فایده نداشته... میزان نور از پشت سر به مانیتور و از جلو و تغییر نور از مهتابی به نور خورشیدی و غیره همه رو انجام دادم...صفر بوده تاثیرش...
فرق چندانی بین کار در شب و روز نداره در هر دو حالت مشکلات چشمی رو دارم.
دیگران مشکلی با کار با رایانه ندارند... من فقط اینجوریم... فقط یه نفر هست که میگه اونم حین کار اذیت میشه اما نه به شدت من...
عینک کامپیوتر هم گرفتم فایده نکرد... قطره و دارو هم فایده نداشت...

کلا از سر کار که میام تا شب خستگی چشم دارم و گاها سرمم هم درد می کنه...

MOHAMMAD_ASEMOONI
17-02-2015, 17:42
انواع و اقسام شرایط محیطی و ارگانیک نظیر تنظیم نور و مانیتور و صندلی و غیره رو انجام دادم...فایده نداشته... میزان نور از پشت سر به مانیتور و از جلو و تغییر نور از مهتابی به نور خورشیدی و غیره همه رو انجام دادم...صفر بوده تاثیرش...
فرق چندانی بین کار در شب و روز نداره در هر دو حالت مشکلات چشمی رو دارم.
دیگران مشکلی با کار با رایانه ندارند... من فقط اینجوریم... فقط یه نفر هست که میگه اونم حین کار اذیت میشه اما نه به شدت من...
عینک کامپیوتر هم گرفتم فایده نکرد... قطره و دارو هم فایده نداشت...

کلا از سر کار که میام تا شب خستگی چشم دارم و گاها سرمم هم درد می کنه...

سلام
تغذیه و کمبود ویتامینها خیلی در قدرت بدن و دستگاههای بدن تاثیر داره
ژنتیک هم تاثیر داره
اگر هله هوله میخورید , تعطیلش کنین (پیتزا , همبرگر , کالباس ,سوسیس ,آبمیوه صنعتی و آماده , سیگار , مشروب و غیره )
روزی یک لیوان آب هویچ بگیرین رو بخورین
از مغازه ها نخرین که ضررش بیشتر از نفعشه , اگه نفعی داشته باشه اصلاً
یک آبمیوه گیری خوب بخرین
هویچ رو خوب بشورین
بذارین 3 ساعت توی آب تمیز
بعدش روش رو با کارد بتراشید تا بدون پوست و سیاهی بشه
تَهش که سبز رنگه هم ببُرید و آب بگیرین
بعدش اون باصطلاح تفاله هاش رو بریزین تویِ آب هویچ و بخورین
اونها تفاله نیست و کلی ارزش داره

بعدش هم تا 30 دقیقه چیزی نخورین
قبلش هم حداقل یک ساعت چیزی نخورده باشین
بین نهار و شام وقت خوبی هست
وقتی آب گرفتین فورا مصرفش کنین و نذارید بمونه
آب سیب و کرفس و اسفناج و سبزیجات و گوجه فرنگی هم واقعاً مفید هست (بدون دور ریختن تفاله ها )
تقریباً محاله که مشکل چشم شما چیزی فرای مواردی باشه که بنده گفتم
وقتی مرخصی میگیرین یا روزهای تعطیل که کار نمیکنین , مشکل کاملاً برطرف میشه ؟
چشمهاتون 10/10 هست ؟
وقتی شبها به ماه نگاه میکنین کاملاً واضح هست یا لبه هاش تار یا دوتائی دیده میشه؟
تابلوی مغازه های اونطرف خیابون یا دورتر رو شبها راحت میخونید ؟

Argada
17-02-2015, 19:11
یه مدت که قرص ویتامین آ و ای و قرص امگا3 می خوردم... که فایده ای نداشتند...

عینک طبی می زنم حدود 3 هست چشمام به همراه 75 صدم استیگمات برای هر دو چشم...یه مدل عینک انتی رفلکس هم دارم ...عینک no scope مخصوص رایانه هم دارم که تاثیر خاصی ندارند....

در حالت عادی همه چیز رو واضح می بینم اما بعد از کار با مانیتور کمی تار می بینم...مثلا وقتی تازه می خوام به ماینتور نگاه کنم نوشته ها رو واضح می بینم اما بعد از مثلا دو ساعت کم کم تار می بینم! سردرد و سرگیجه و خارش و سوزش چشم هم بعد از چند ساعت کار با رایانه می گیرم و حتی وقتی کار رو تموم می کنم تا چند ساعت این سردرد و خستگی ادامه داره.

... در روزهای تعطیل مشکلی ندارم... البته تو خونه هم اگه زیاد با مانیتور کار کنم و یا جلوب تلویزیون بشینم دچار خستگی و درد چشم میشم....

یه فوق تخصص چشم رفتم و دو تا هم متخصص... هر سه گفتند که چشمات کاملا سالمه... اما من واقعا درد دارم... یعنی می تونه یه بیماری ناشناخته باشه! یا یه حساسیت شدید به نور مانیتور!؟ کلا زندگیم رو فلج کرده...

aminkhan2014
18-02-2015, 09:45
دوتا بينايي سنج رفتم هركدامشون يك شماره و فاصله كانوني نوشتند!!!چي كار كنم؟؟؟؟اينقدر واقعا دلسوز و به فكر چشم بيمار هستند كه آدم نميدونه چي بگه!!!!حالا يك عده هي بيان بگويند نظارت هست

MOHAMMAD_ASEMOONI
18-02-2015, 11:38
دوتا بينايي سنج رفتم هركدامشون يك شماره و فاصله كانوني نوشتند!!!چي كار كنم؟؟؟؟اينقدر واقعا دلسوز و به فكر چشم بيمار هستند كه آدم نميدونه چي بگه!!!!حالا يك عده هي بيان بگويند نظارت هست

سلام
يا یکیشون یا هر دوشون دستگاهاشون کالیبره نیست یعنی تنظیم میخواد
کار عاقلانه ای کردین که 2 جا رفتین
برید جاهای سانتیمانتال و بالاشهری که دستگاههاشون وضعیت بهتری داره
ظاهرا دو تا تست دیگه هم لازمه تا با مقایسه ی 4 نتیجه بشه فهمید درستش کدومه البته اگر 4 تا نتیجه ی مختلف درنیاد !!!

MOHAMMAD_ASEMOONI
18-02-2015, 11:44
یه مدت که قرص ویتامین آ و ای و قرص امگا3 می خوردم... که فایده ای نداشتند... عینک طبی می زنم حدود 3 هست چشمام به همراه 75 صدم استیگمات برای هر دو چشم...یه مدل عینک انتی رفلکس هم دارم ...عینک no scope مخصوص رایانه هم دارم که تاثیر خاصی ندارند.... در حالت عادی همه چیز رو واضح می بینم اما بعد از کار با مانیتور کمی تار می بینم...مثلا وقتی تازه می خوام به ماینتور نگاه کنم نوشته ها رو واضح می بینم اما بعد از مثلا دو ساعت کم کم تار می بینم! سردرد و سرگیجه و خارش و سوزش چشم هم بعد از چند ساعت کار با رایانه می گیرم و حتی وقتی کار رو تموم می کنم تا چند ساعت این سردرد و خستگی ادامه داره.... در روزهای تعطیل مشکلی ندارم... البته تو خونه هم اگه زیاد با مانیتور کار کنم و یا جلوب تلویزیون بشینم دچار خستگی و درد چشم میشم.... یه فوق تخصص چشم رفتم و دو تا هم متخصص... هر سه گفتند که چشمات کاملا سالمه... اما من واقعا درد دارم... یعنی می تونه یه بیماری ناشناخته باشه! یا یه حساسیت شدید به نور مانیتور!؟ کلا زندگیم رو فلج کرده...سلام
بنده دیگه هر چی بلد بودم گفتم
:20:
دانش بنده در این مورد , با دانش فوق تخصصها قابل مقایسه نیست
مثل نور کرم شب تاب و نور چراغ زینون بنز 2015

aminkhan2014
18-02-2015, 13:20
سلام
يا یکیشون یا هر دوشون دستگاهاشون کالیبره نیست یعنی تنظیم میخواد
کار عاقلانه ای کردین که 2 جا رفتین
برید جاهای سانتیمانتال و بالاشهری که دستگاههاشون وضعیت بهتری داره
ظاهرا دو تا تست دیگه هم لازمه تا با مقایسه ی 4 نتیجه بشه فهمید درستش کدومه البته اگر 4 تا نتیجه ی مختلف درنیاد !!!
سلام
ارادتمند
جالبه نرخها هم متفاوته!!!بار اول يكجايي رفتيم كه 5500 گرفت!!!ببعد رفتم جاهاي ديگه از 12500 تا 4000 قيمت دادند!!!من هم گفتم برم 4000 تومني!!!كه شد اونچه نبايد ميشد!!تازه اسمش درمانگاه خيريه بود البته بالاشهر هم بود..ميترسم برم 4 تا جا ديگه به كل از خريد عينك منصرف بشم؛ازبس كه دلشون به حال سلامت من ميسوزه!!!

Argada
18-02-2015, 16:34
سلام
بنده دیگه هر چی بلد بودم گفتم
:20:
دانش بنده در این مورد , با دانش فوق تخصصها قابل مقایسه نیست
مثل نور کرم شب تاب و نور چراغ زینون بنز 2015
اختیار دارید... منم ین وسط تنها چیزی که دارم درد کشیدن هست... بد دردیه بد....

evergreen2015
15-05-2016, 13:48
کسی از هزینه عمل prk اطلاعی داره؟

wichidika
05-04-2018, 16:47
دبیر دومین همایش چشم‌‌پزشکی بهاره عنوان کردهشدار در مورد استفاده از نشانگرهای لیزری/ نورهایی که کودکان را نابینا می‌کند [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]دبیر دومین همایش چشم‌‌پزشکی بهاره ضمن هشدار در مورد استفاده از نشانگرهای لیزری، گفت: طی ۶ ماه گذشته موارد متعددی از کودکان را داشته‌ایم که بر اثر بازی با این لیزرها، بینایی آنها از بین رفته است.
به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری فارس ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])، خلیل قاسمی فلاورجانی در آستانه برگزاری همایش بهاره چشم‌پزشکی در ارتباط با استفاده از لیزرپوینترها هشدار داد و اظهار داشت: استفاده از نشانگرهای لیزری چند سالی است که مدنظر قرار گرفته و قبلا نورهای ضعیف و قرمز آن برای مردم مورد استفاده قرار می‌گرفت.
وی افزود: جدیدا به طور گسترده و طی چهار سال اخیر این لیرزها به صورت اسباب‌بازی و با نورهای رنگ‌ سبز، آبی و قرمز به فروش می‌روند.
این استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: طی شش ماه گذشته موارد متعددی از کودکان را داشته‌ایم که بر اثر بازی با این لیزرپوینترها و نگاه به نور لیزری، شبکیه آنها سوخته، دچار خونریزی شده و رگ‌های غیرطبیعی در آن ایجاد شده است و درنهایت عملاً بینایی آنها از بین رفته است.
این فوق تخصص شبکیه عنوان کرد:‌در برخی از موارد می‌توان از طریق برخی تزریقات و جراحی دید بهتری برای این افراد ایجاد کرد،‌ ولی متاسفانه در تعدادی از این افراد روش های درمانی چندان تاثیر نداشته و منجر به بهبودی قابل توجه نمی‌شود. بنابراین والدین باید استفاده از این لیزرها را برای بازی کودکان ممنوع کنند.
دبیر همایش بهاره چشم‌پزشکی با اشاره به اینکه استفاده اصلی از این لیزرها در بسیاری از کشورهای جهان، آموزشی و برای نشان دادن اسلاید و یا یک محل در ساختمان است، گفت: ولی به دلیل نور زیبا و رنگی این لیزرها، استفاده از آنها به عنوان اسباب‌بازی برای برخی مدنظر قرار گرفته است.
قاسمی فلاورجانی تأکید کرد: خانواده‌ها باید توجه کنند که فرزندانشان از نگاه به هر نوع لیزرپوینتری خودداری کرده و در رنگ آبی و سبز آن بیشتر حساس باشند تا فرزندانشان از آسیب ناشی از نور لیزر در امان بمانند.
انتهای پیام/

wichidika
28-07-2018, 22:03
ادعای دانشمندان درباره درمان یک بیماری چشمی با استفاده از زردچوبه
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] محققان توانستند با استفاده از قطره چشمی زردچوبه، بیماری گلوکوم (آب سیاه) را درمان کنند.
به گزارش ایسنا و به نقل از نیوز، نتایج مطالعات اخیر نشان داده است که مشتقاتی از زردچوبه می‌تواند به عنوان قطره چشمی برای درمان بیماری گلوکوم در مراحل اولیه استفاده شود.
محققان انگلیسی اظهار کردند: با افزودن عصاره زردچوبه به قطره‌های چشمی توانسته‌اند بیماری گلوکوم در موش‌ها را درمان کنند.
در مقاله جدیدی که در Scientific Reportsارائه شده است، محققان عنوان کردند که کورکومین می‌تواند به طور مستقیم به پشت چشم برای درمان بیماری نفوذ کند تا علائم اولیه گلوکوم کاهش یابد.
کورکومین ترکیبی است که می‌تواند برای تشخیص و درمان نارسایی‌های عصبی بیماری‌های چشمی و مغزی مانند گلوکوم و آلزایمر استفاده شود و به میلیون‌ها نفر کمک کند.
گلوکوم نوعی بیماری چشمی است که بیش از ۶۰ میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده است و منجر به کوری غیرقابل برگشت در یک دهم از این افراد خواهد ‌شد.
پیش از این محققان دریافتند که سلول‌های عصبی شبکیه را می‌توان با مصرف خوراکی درمان کرد، اما عوارض جانبی گوارشی در این صورت دیده می‌شود، پس به دنبال روشی برای استفاده مستقیم از کورکومین برای درمان بیماری چشمی بودند.
با گذشت زمان، ابتلا به بیماری‌هایی مانند گلوکوم و آلزایمر به طور پیوسته در حال افزایش است و محققان امیدوارند بتوانند با این یافته‌ها به بیماران بسیاری کمک کنند.
انتهای پیام

wichidika
10-08-2018, 22:22
اثرات مخرب نور موبایل بر چشم ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]بخش-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AA-84/291892-%D8%A7%D8%AB%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D8%AE%D8%B1%D8%A8-%D9%86%D9%88%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D8%A8%D8%B1-%DA%86%D8%B4%D9%85)

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]بخش-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AA-84/291892-%D8%A7%D8%AB%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D8%AE%D8%B1%D8%A8-%D9%86%D9%88%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D8%A8%D8%B1-%DA%86%D8%B4%D9%85) در مضر بودن نور آبی‌رنگی که از تلفن همراه ساطع می‌شود، تردیدی نیست اما پژوهشگران آمریکایی در پژوهش جدید میزان اثرات مخرب این نور بر چشم را بررسی کردند.


به نقل از ایسنا، پژوهشگران "دانشگاه تولیدو" (UT) آمریکا باور دارند که این نور، توسط مولکول‌های حیاتی موجود در شبکیه جذب و به تولید ماده سمی منجر می‌شود که سلولها را از بین می‌برد. این آسیب، نقاط کور وسیعی در بینایی ایجاد می‌کند که نشانه بیماری "دژنراسیون ماکولا"(AMD) است و به نابینایی منجر می‌شود.
پژوهشگران، همیشه بر کار نکردن با تلفن همراه در تاریکی تاکید دارند زیرا این کار می‌تواند موجب گشاد شدن مردمک‌ها و نهایتا ورود مقدار بیشتری از نور آبی‌رنگ به چشم شود. به گفته "مؤسسه ملی بینایی آمریکا"(NEI)، "دژنراسیون ماکولا" می‌تواند یکی از دلایل نابینایی در افراد ۵۰ سال به بالا باشد. این بیماری هنگامی پیش می‌آید که "لکه زرد" یا "ماکولا"ی شبکیه که امکان دید قوی را فراهم می‌کند، آسیب ببیند. افراد مبتلا به دژنراسیون ماکولا، به تاری دید یا نقاط کور در بینایی مرکزی دچار می‌شوند. تمرکز این پژوهش جدید، بر نوعی از ویتامین A موجود در شبکیه است که نور را به انرژی متابولیک تبدیل می‌کند. دکتر "آجیث کاروناراثن" (Ajith Karunarathne)، استادیار دانشکده شیمی و بیوشیمی دانشگاه تولیدو و نویسنده ارشد این پژوهش گفت: چشم انسان، نور ماوراءبنفش را به خونی منعکس می‌کند اما به نور آبی‌رنگ، اجازه ورود به چشم را می‌دهد و شبکیه می‌تواند این نور را به خوبی جذب کند. جذب نور آبی توسط شبکیه، واکنش‌هایی به دنبال دارد که سلول‌های اکسیژن را به مولکول سمی تبدیل می‌کنند. پژوهشگران، در بررسی چگونگی آسیب رساندن نور آبی به سلول‌های شبکیه، سلول‌های تحت تاثیر این نور را به سلول‌های دیگری مانند سلول‌های سرطانی و سلول‌های قلب تزریق کردند که منجر به از بین رفتن آنها شد. کاروناراثن افزود: هنگامی که شبکیه در معرض نور از طیف‌های دیگری مانند سبز، قرمز یا زرد قرار می‌گیرد، هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد. این گروه پژوهشی، نوعی مولکول ویتامین E موسوم به "آلفا-توکوفرول" (alpha tocopherol) یافت که می‌تواند از مرگ سلول‌ها پیشگیری کند. کاروناراثن ادامه داد: شاید این ویتامین بتواند از آسیب به سلول‌های شبکیه پیشگیری کند. در حال حاضر، برای پیشگیری از آسیب به شبکیه، مولکول‌های بیشتری را بررسی می‌کنیم. با افزایش سن، توانایی پیشگیری از جذب نور آبی توسط شبکیه، کمتر می‌شود و این موضوع، به بیماری دژنراسیون ماکولا می‌انجامد. پژوهشگران، برای پیشگیری از این بیماری، راه‌هایی مانند استفاده از عینک آفتابی، نصب فیلترهای نور آبی روی تلفن همراه و نگاه نکردن به تلفن همراه و تبلت در تاریکی پیشنهاد می‌کنند. کاروناراثن اضافه کرد: نگاه کردن به تلفن همراه در تاریکی، ضرر بسیاری برای چشم دارد زیرا موجب گشاد شدن مردمک‌ها و جذب نور آبی بیشتر و در نتیجه، آسیب به چشم می‌شود.

wichidika
04-03-2019, 22:31
لیزر سبز خطری برای چشم کودکان
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])یک فوق متخصص شبکیه با بیان اینکه چشم یکی از اعضای مهم و حساس بدن است، در معرض قرار دادن آن را نورهای نامرئی مانند لیزر سبز نادرست و خطرناک دانست.


به گزارش ایسنا، منطقه همدان، دکتر محمدرضا فامیل تخمه‌چی، دوشنبه ۱۳ اسفند در کارگروه سلامت غذایی، اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از وسایل بازی و سرگرمی کودکان لیزر است، استفاده از آن با گذشت زمان موجب کاهش دید می‌شود.


وی ادامه داد: متاسفانه مراجعینی که با لیزر‌های رنگی به خصوص لیزر سبز دچار آسیب شده‌اند دیگر نتوانستند کاهش دید و آسیب چشم خود را جبران کنند و آمار مراجعه آن‌ها به چشم پزشکان افزایش یافته است.


دکتر فامیل تخمه‌چی با بیان اینکه آسیب لیزر سبز بیش از دیگر رنگ ها است عنوان کرد: با وجود آسیب‌های جدی در ناحیه چشم کودکان، اما همچنان این لیزرها در اسباب‌بازی فروشی‌ها با قیمت ناچیزی فروخته می‌شوند.


وی بیان کرد: قدرت نور این لیزر به قدری است که حتی اگر فرد چشم‌های خود را ببندد باز هم نور از پلک‌ها عبور کرده و به چشم آسیب می‌رساند و تنها راه پیشگیری از آسیب استفاده از عینک‌های مخصوص است.


این پزشک متخصص خاطرنشان کرد: مردم به علت عدم آگاهی از خطر لیزر، این وسیله را برای کودکانشان فراهم کرده بنابراین اولین قدم در این راستا فرهنگ سازی و آگاهی سازی والدین است.


وی با تاکید بر اینکه فروشندگان اسباب بازی باید آسیب‌های این وسیله را به خریداران گوشزد کنند گفت: فروشندگان اسباب بازی نیز در فروش این لیزرها مسئول هستند و می‌توانند والدین را در هنگام خرید این وسیله از آسیب‌های آن آگاه کنند.


انتهای پیام