PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : میخوام مزدا بازم،بیاید،ببینید،شدیدا به راهنمایی نیازمندم!!.....



mohsen770
01-07-2008, 00:20
برای nمین بار سلام!!:31:
دارم مزدا میسازم!
کاملا مبتدی ام!!
خواهش میکنم راه بنمایید!!:19::19:
دو تا عکس از مراحل:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]





[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

mohsen770
01-07-2008, 00:23
یه سوال:
چکار کنم که عکس ماشین توی مکس کاملا واضح بشه؟
آخه اینقدر تاره که من تقریبا حدس میزنم که خط ها کجا اند!

mohsen770
01-07-2008, 00:59
و یک سوال دیگه:
تا اونجایی که من فهمیدم ، برای ساخت ماشین(مثلا در ماشین) یک plane رو روی در می کشیم و اون رو به حات edit poly در میاریم و plane رو انقدر دستکاری میکنیم تا شبیه در ماشین در بیاد.
-------------------
اگه این روش غلطه ، من باید چکار کنم؟

اگر درسته ، سوال:
خوب! من وقتی مدل در رو از یه plane بصورت 2 بعدی در آوردم ،مشکلی نبود ، ولی وقتی خواستم 3 بعدی بکنمش ، کاملا چروک شد!!
حالا اگه من بخوام این چروک ها رو درست کنم باید تمام پیکسل های plane رو تک تک جابجا کنم و عمرا سطح کاملا صاف نخواهد شد و 1000 سال هم طول میکشه!!
تازه! اگه رزولوشن plane مثلا 100*100 باشه ، روش قبلی غیر ممکن میشه!
soft selection هم خیلی بی دقته .

match کردن پیکسل های plane های مختلف هم چشمیه و کاملا بی دقت!
برای این کار هم اگه روشی هست ، لطفا .... !!

____------_____------___..............

میشه منو از این مرداب نجات بدین تا بتونم مثل آدم یه ماشین بسازم؟

Mostafa 3D
01-07-2008, 01:01
ببین محسن جان شما از توی منوی Customize گزینه preferences رو بزن بعد در قسمت Viewports کلید Configure Driver رو بزن و دو تیک Match Bitmap Size as closely as possible و تمام پنجره های باز شده رو Ok کن حالا یک بار دییگه متریال بلوپرینتتو ریست کن ببین

b3dnet
01-07-2008, 01:12
سلام ...
خوب کاره خوبی نکردی شروع به ساخت ماشین کردی برای انیکه مبتدی هستی ......
ولی خوبه ادامه بده من باهاتم
در مورد سوال اول .....با کیفیت شدن عکس برو به لینک زیر و طبق عکس پیش برو :


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

در مورد دومی باید بگم که کاری که میکنی درسته یعنی اینقدر باید با poly ور بری تا مثل ماشین بشه و در مورد کاره دومت باید بگم که کارت اشتباهه ....
چرا ؟ برای اینکه شما اصلا نباید plane که انتخاب میکنی بهش segment اضافه کنی شما باید یه plane بدون segmet اضافه کنی بعد بیای یا به روش clone edge یا با روش cut کردن پیش بری ....خوب من بیشتر توضیح نمیدونم بهت پیشنهاد میکنم یکی از آموزش های ماشین که دوستانمون برامون گذاشتنو باهاش پیش بری بهتره رفیق....
موفق باشی...


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

mohsen770
01-07-2008, 01:17
ببین محسن جان شما از توی منوی Customize گزینه preferences رو بزن بعد در قسمت Viewports کلید Configure Driver رو بزن و دو تیک Match Bitmap Size as closely as possible و تمام پنجره های باز شده رو Ok کن حالا یک بار دییگه متریال بلوپرینتتو ریست کن ببین
این واقعا کمک میکنه!ممنن!!
اگر هرکدوم از سوالای دیگه رو میدونید ،اگر زحمت نیست ...!!

mohsen770
01-07-2008, 01:28
سلام ...
خوب کاره خوبی نکردی شروع به ساخت ماشین کردی برای انیکه مبتدی هستی ......
ولی خوبه ادامه بده من باهاتم
در مورد سوال اول .....با کیفیت شدن عکس برو به لینک زیر و طبق عکس پیش برو :


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

در مورد دومی باید بگم که کاری که میکنی درسته یعنی اینقدر باید با poly ور بری تا مثل ماشین بشه و در مورد کاره دومت باید بگم که کارت اشتباهه ....
چرا ؟ برای اینکه شما اصلا نباید plane که انتخاب میکنی بهش segment اضافه کنی شما باید یه plane بدون segmet اضافه کنی بعد بیای یا به روش clone edge یا با روش cut کردن پیش بری ....خوب من بیشتر توضیح نمیدونم بهت پیشنهاد میکنم یکی از آموزش های ماشین که دوستانمون برامون گذاشتنو باهاش پیش بری بهتره رفیق....
موفق باشی...


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

1)حالا من یه چیزی گفتم ...!(مبتدی!)
2)مشکل کیفیت فکر میکنم حل شد!!
3)به plane بنفش که توی عکس هست نگاه کنید!
مثلا من میخوام شکل واقعی اون رو با یک 50*50 plane بسازم. خوب؟..
بعد از آماده شدن شکل 2 بعدی ، چطوری (با چه ابزاری) میتونم اون همه پیکسل رو دقیقان همون طور که میخوام به شکل واقعی در بیارم؟ (50 تا ردیف باید کاملا منظم زیر هم و با یک انحنای دقیق زیر هم قرار بگیرند و ...)

b3dnet
01-07-2008, 01:34
خوب اول بگم شرمنده بابت مبتدی....شما استاد مایی
دوم اینکه شما هر plane که داشته باشی وقتی که turbo smooth بهش میدی segment های او زیاد میشن پس نباید نگران segment باشی....
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

mohsen770
01-07-2008, 01:43
1)نه!شوخی نکردم!حدود 10،11 ماهه که شروع کردم===> هنوز مبتدی ای بیش نیستیییم.....!
2) مشکل من کنترل همه ی پیکسل ها(با هم) بطور منظمه!
اگه turbo smooth رو بزنم ، چون پیکسل ها زیادتر میشن ، plane چروک تر میشه!

b3dnet
01-07-2008, 01:51
خوب نگاه کن روش مدل سازی من به این صورته که میام یه poly کوچیک در پایین صحنه درست میکنم و اونو تنظیم میکنم و بعد همونو Clone Edge میکشم و دوباره تنظیم میکنم اینطوری همون اول کار دیگه همشون تنظیم میشن ولی یه موقع هست که شما میخوای با plane این کارو بکنی خوب اول باید بیای طبق خط های blieprint او صفحه یا plane برش cut بدی و بعد جاهای اضافی پاک بشه و بعد تنظیم بشه و جاهایی کهه لازمه chamfer بشه و بعد با یه turbo smooth تمومش کنی....


یه نظر دارم به جای اینکه خودتو اعضاب بدی برو تو او آدرسی که بهت دادم یکی از آموزش هارو واز کن باهاش پیش برو و بعد تو اونجا اگه سوالی داشتی بپرس مطمئن باش جوا میگیری....
راستی من فردا امتحان دارم میرم بخوام....شرمنده....ببخشید اگه نتونستم کامل تر جواب بدم چون وقت نبود وگرنه با عکس بهت میگفتم....
شبت بخیر....

mohsen770
01-07-2008, 01:57
لطف کردید،توضیحاتتون خیلی خوب بود ، شب بخیر!

hadi665
01-07-2008, 09:51
آفرین تا الآن که مدلینگت کامله و نقصی نیست
ادامه بده
آفرین

SSS_HHH_OOO
01-07-2008, 11:04
دوست من بزرگترین مشکلی که باعث میشه این همه نقطه رو هموا بمونه و دیگه نتونی کاریش کنی اینه که اول تو یه نما میسازی بعد میری سراغ نمای دیگه...
باید هر Poly رو که تو یه نما تغییر میدی تو نمای دیگه هم تغییر بدی.....

دومین مشکلت اینه که هر قسمت رو جدا میسازی... باید به عکسهای ماشین واقعی نگاه کنی و اونجا هر قسمتی که جدا بود تو هم جدا بسازی.....

/.,mnb
01-07-2008, 11:53
تا اينجاش خيلي خوبه.

ادامه بده.

gladiator group
02-07-2008, 01:46
آره راست میگه باید تو هر نما تظیمش کنی.

mohsen770
03-07-2008, 02:28
با عرض تسلیت به همه دوستان ،
من اگر بخوام یک قسمت رو مدلش رو در بیارم(با plane) باید مثلا در نمای plane ، front رو کاملا با بلوپرینت تطبیق بدم ، بعد مثلا left و ... .
ولی وقتی plane با بلوپرینت از نمای left تطبیق داده شد و خواستم برم سراغ front باید برای سه بعدی کردن plane تمام پیکسل هاش رو move کنم تا به شکل دلخواهم برسم (که نمیشه).
مشکل من دقیقا همینجاست.

mohsen770
03-07-2008, 02:31
یه ذره جلو تر رفتم.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

mohsen770
03-07-2008, 02:33
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

mohsen770
03-07-2008, 02:39
مثلا برای قسمت زیر چراغ جلو (که هنوز ساخته نشده) ، هر کاری میکنم درست نمیشه.
اگر با line و connect کردن انها یا با استفاده از extrude بسازم هم چروک و غیر طبیعی میشه.
و اگر بخوام با plane بسازم هم 3 سال طول میکشه.
.help me ,please

MAX X
03-07-2008, 04:52
اگر بخوام با plane بسازم هم 3 سال طول میکشه.
.help me ,please

میشه بیشتر توضیح بدی

mohsen770
03-07-2008, 09:17
شما اگر بخواهید سطح یک plane رو مثل یک کره بکنید(بدود استفاده از soft select) باید همه ی پیکسل هاش رو (مثلا 100 تا) دونه دونه move کنید تا به خواستتون برسید! آیا میشه؟نه!3سال طول میکشه!
حالا اگر بخواهید مثل سطح قسمتب از ماشین بشه (غیر هندسی و نا منظم) باید همه ی پیکسل هاش رو (مثلا 100 تا) دونه دونه move کنید و ... (!!)

/.,mnb
03-07-2008, 10:48
تا اينجا خوبه.

ادامه بده.......

hadi665
03-07-2008, 11:19
خوب شده اما باید با حوصله بیشتری کارتو دنبال کنی محسن جان
ادامه بده

MAX X
03-07-2008, 11:45
شما اگر بخواهید سطح یک plane رو مثل یک کره بکنید(بدود استفاده از soft select) باید همه ی پیکسل هاش رو (مثلا 100 تا) دونه دونه move کنید تا به خواستتون برسید! آیا میشه؟نه!3سال طول میکشه!
حالا اگر بخواهید مثل سطح قسمتب از ماشین بشه (غیر هندسی و نا منظم) باید همه ی پیکسل هاش رو (مثلا 100 تا) دونه دونه move کنید و ... (!!)

یعنی شما اول سطح رو میسازین بعد پیكسلها رو جا به جا میكنید؟؟

منظورت از پیكسل همون vertex ، یا من از این پیكسل خبری ندارم؟؟

w700
03-07-2008, 16:20
یه سوال ؟؟؟؟
این و از روی آموزش میسازی ؟؟؟
اگه از روی آموزش هست لینکش و بزار

hrgh2
03-07-2008, 16:44
آفرین رفیق تا اینجاش که خوب شده

mohsen770
05-07-2008, 05:05
تا اينجا خوبه.

ادامه بده.......

!thanks .

mohsen770
05-07-2008, 05:07
خوب شده اما باید با حوصله بیشتری کارتو دنبال کنی محسن جان
ادامه بده
ممنون!
چون اولین کار ماشین هستش ، خیلی وقتمو گرفته!

mohsen770
05-07-2008, 05:12
یعنی شما اول سطح رو میسازین بعد پیكسلها رو جا به جا میكنید؟؟

منظورت از پیكسل همون vertex ، یا من از این پیكسل خبری ندارم؟؟
من هر جا دیدم ،گفته شده بود که اول یک plane باید ساخت ، بعد از نماهای مختلف اون رو مثل بلوپرینت در آورد! شما کار دیگری انجام میدید؟!


وااااااای......!! آره دیگه،همون vertex !

mohsen770
05-07-2008, 05:14
یه سوال ؟؟؟؟
این و از روی آموزش میسازی ؟؟؟
اگه از روی آموزش هست لینکش و بزار
نه! .

mohsen770
05-07-2008, 05:15
آفرین رفیق تا اینجاش که خوب شده
خیلی ممنون!

mohsen770
05-07-2008, 05:18
دوستان!!!............
یکی جواب بده !!...........
دیگه دارم میمیرم...........!

mohsen770
05-07-2008, 05:30
تا الان اینطوری شده:(ولی یادتون باشه که آخر جواب ندادید)



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

hadi665
05-07-2008, 11:08
آفرین خیلی خوب پیش رفتی بدنه خوب شده اما بازم یکمی موج داره
یکمی بزرگ تر رندر کن تا بشه ایراداشو گفت

w700
05-07-2008, 11:22
خوب شده ...
جای پیشرفت هم داره...
موفق باشی

/.,mnb
05-07-2008, 11:31
خيلي خوبه.

ادامه بده....

mohsen770
05-07-2008, 13:17
از همگان ممنون!
شاید نصف ماشین رو از اول بسازم!چون با line ساختم و جواب سوالی که هیچکس نداد رو فکر کنم گرفتم!
چشم از جلو تر render میکنم ولی چون max توی یه ویندوز دیگست یه کم طول میکشه.