PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : آسيب‌پذيري مرورگر فايرفاکس 3 کشف شد!!!



mobin
20-06-2008, 10:10
پنج ساعت پس از انتشار رسمي فايرفاکس 3 از سوي موزيلا، محققان از کشف يک آسيب‌پذيري در اين مرورگر جديد خبر دادند.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، شرکت Tipping Point حفره‌ي امنيتي اين مرورگر را بررسي و آن را به موزيلا گزارش کرد.

از آنجا که موزيلا در حال برطرف کردن اين آسيب‌پذيري است محققان جزئيات آن را در اختيار عموم قرار نخواهند داد.

بر اساس اين گزارش، درجه‌ي اهميت اين آسيب‌پذيري كه در نسخه‌هاي دو و سه مرورگر فايرفاکس وجود دارد بالا رتبه‌بندي شده اما بنا بر اعلام، تنها در صورتي تاثيرگذار خواهد بود که کاربران ابتدا بر روي لينک موجود در يک ايميل کليک يا از يک صفحه‌ي وب آلوده بازديد کنند.

موزيلا جديدترين نسخه‌ي مرورگرش را روز سه‌شنبه منتشر و اعلام کرد كه قصد دارد رکورد جهاني گينس براي بيشترين شمار دانلود نرم‌افزار در مدت 24 ساعت را به ثبت برساند و از کاربران خواست در اولين ساعات انتشار اين مرورگر آن را دانلود کنند.

با اين حال حجم دانلودها سايت موزيلا را كند كرده در نتيجه کاربران آمريکايي نتوانستند زودتر از دو ساعت پس از انتشار، دانلود اين نرم‌افزار را آغاز کنند.

بنا بر اعلام موزيلا، در عرض 24 ساعت اول، بيش از هشت ميليون دانلود از فايرفاكس 3 به ثبت رسيده است. در حال حاضر هيچ رکوردي براي بيش‌ترين شمار دانلودهاي نرم‌افزاري در يک روز وجود ندارد اما موزيلا بايد براي بازبيني اين آمار از سوي مسوولان گينس صبر کند.

symk
20-06-2008, 20:37
من که دارم استفاده میکنم .