PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : شایعات: گوگل و یاهو تا 6 ماه دیگر سرویس های خود را در ایران قطع خواهند کرد



محمد امين
30-11-2005, 18:45
دو شرکت عظیم بین المللی گوگل و یاهو که نیمی از اینترنت را تحت سلطه دارند، تا 6 ماه دیگر ارائه سرویس های خود را در ایران قطع خواهند کرد.

به گزارش سایت ICT Center، خسرو مترجمی مدیرعامل شبکه تلویزیونی ITC آمریکا در گفت و گو با نشریه عصر ارتباط گفت: "در مصاحبه ای که با یاهو و گوگل داشتم، مطلع شدم که این دو شرکت تهدید شده اند تا ارتباطات خود را تا شش ماه آینده در ایران قطع کنند."

وی همچنین در بخش دیگری از مصاحبه اش افزود: "به هر حال موضوع بحث اجلاس WSIS نیز همین راهبری مطلق است که در دست آمریکایی ها است."

آنها می گویند: "اینترنت حق نیست، بلکه امتیازی است که ما به بقیه می دهیم".

بدیهی است در صورتی که این دو شرکت بخواهند سرویس های خود را برای ایران مسدود کنند، عملا اینترنت کاربرد خود را در ایران از دست خواهد داد. زیرا بیشتر کاربران اینترنت ایران به چت کردن مشغول هستند و یاهو بهترین شرکتی است که خدمات مسنجر را ارائه می کند. لذا با بسته شدن آن، عملا درصد عظیمی از کاربران ایرانی قادر به استفاده از اینترنت نخواهند بود. البته MSN Messenger می تواند تا حدی جای یاهومسنجر را پر کند، اما هرگز به پای آن نمی رسد !
و همچنین گوگل: با بسته شدن گوگل دیگر امکان جستجو در اینترنت نیز برای ایران از بین خواهد رفت. البته موتورهای جستجوی دیگری به جز گوگل نیز وجود دارند، اما هیچکدام از لحاظ امکانات و کیفیت به پای گوگل نمی رسند.
منبع: ICT-CENTER

منب اصلي: هفته نامه عصر ارتباط - شنبه 5 آذر 1384 - صفحه 15

Sphinx
30-11-2005, 18:49
سلام محمد امین جان ممنون از خبری که گذاشتین اما این خبر قبلا توسطmska اینجا گذاشته شده
ممنون این هم لینک تاپیک مذکور

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

قربانت: شهریار

محمد امين
30-11-2005, 18:55
سلام
ببخشيد آخه من صفحه هاي ديگه رو بغير از صفحه اول نگاه نكردم.
راستش رو بخواي يه خورده هم اولش شوكه بودم اينو شنيدم ديگه اينطوري شد شرمنده!