PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : بازرس انجمن شركت‌هاي اينترنتي: عرضه‌ي پهناي باند اينترنت توسط مخابرات بايد رايگان شود !



keylogger-A
09-06-2008, 10:28
مخابرات بايد پهناي باند را به صورت رايگان در اختيار ISPها قرار دهد و ادعاي بالا بودن هزينه‌ي دسترسي به اينترنت يك اشتباه است.
باقر افخمي - بازرسي انجمن شركت‌هاي اينترنتي ايران - در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب اظهار كرد: مخابرات ادعاي بالا بودن دسترسي به اينترنت را دارد در حالي كه بايد پهناي باند را به صورت رايگان در اختيار ISPها قرار دهد.
وي افزود: شركت‌هاي اينترنتي به عنوان عناصر پياده نظام مخابرات عمليات ميداني را انجام مي‌دهند به اين معنا كه شركت‌هاي مذكور با هزينه خودشان به مشتريان خدمات اينترنتي مي‌دهند در حالي كه اين امر وظيفه دولت است اما در حال حاضر دولت نه تنها يارانه ارايه نمي‌كند بلكه هزينه‌اي هم از شركت‌ها دريافت مي‌كند.
افخمي گسترش فرهنگ را در دسترسي آسان به اينترنت دانست و گفت: دسترسي آسان به اينترنت جز با كاهش قيمت‌ها محقق نمي‌شود.
او تاكيد كرد: در صورت انجام عمليات پياده نظام دولت توسط شركت‌هاي اينترنتي، دولت بايد ابزار (پهناي باند) را رايگان در اختيار شركت‌ها بگذارد.
وي به دولتي بودن صددرصد پهناي باند اشاره كرد و گفت: در دنياي اقتصاد وجود انحصار در دست دولت يا بخش خصوصي خسارت به بار مي‌آورد.
افخمي اين وضعيت را با تمام اصول اقتصاد آزاد و اصل 44 در خصوص سرويس آزادسازي مغايرت دانست و گفت: پاي‌بند نبودن به اصل 44 و سرفصل‌هاي سخنان مقام معظم رهبري يك اهمال است.

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید