EhsanHF
28-11-2005, 12:00
رقبا می گويند این اقدام نشان می دهدمحصولات مايکروسافت 'مرده' اند و نياز بهتحرکی تازه دارندمايکروسافت به منظور غلبه بر رقابت گوگلو ياهو دست به "تغييری راهبردی" زده و میخواهد خدمات نرم افزاری اينترنتی ارايهدهد.
بيل گيتس، بنيانگذار مايکروسافت، اينتحول را يک "انقلاب" و بزرگترين تغييرراهبردی شرکتش در پنج سال اخير خواند.
بزرگترين شرکت نرم افزارسازی جهان دوسايت جديد به نام "ويندوز لايو" و آفيسلايو" راه اندازی کرده که خدماتی تنوع
نظير نرم افزارهای اداری و ارسالپيامهای فوری و ايميل ارايه می دهند.مايکروسافت اميدوار است همانند گوگلبتواند هزينه نگهداری اين سايتها را ازطريق جذب آگهی به دست آورد و حتی درآمدیکسب کند.
آقای گيتس گفت که اين دو سايت "در تفکر مادرباره نرم افزار يک انقلاب به راه میاندازد." اين سرويس جديد در نهايتجايگزين خدماتی مانند "مسنجر ام اسن ان" و"هاتميل" خواهد شد.
با اين حال، اين تحول برای مايکروسافت يکريسک بزرگ محسوب می شود زيرا ممکن است دومنبع اصلی درآمدش را تضعيف کند: ۱)- نرمافزارهای بسته بندی شده ای که بايد رویرايانه کاربر نصب شوند، ۲)- فروش مجوز نرمافزارهای خود به مشتريان بنگاهی.اخيرا شرکتهايی مانند ياهو و گوگل باارايه ابزارهای نرم افزاری به صورتآنلاين به قلمرو مايکروسافت تجاوز کردهاند. مزيت اين خدمات اين است که کاربرناگزير به نصب نرم افزارهای مورد نيازشروی يک رايانه نيست و می تواند در هر جایدنيا از آن استفاده کند.
ريسک مايکروسافت
اين تحول برای مايکروسافت يک ريسک بزرگمحسوب می شود زيرا ممکن است دو منبع اصلیدرآمدش را تضعيف کند: ۱)- نرم افزارهایبسته بندی شده ای که بايد روی رايانهکاربر نصب شوند، ۲)- فروش مجوز نرمافزارهای خود به مشتريان بنگاهیدر اينصورت کاربران ممکن است به موتورپولساز مايکروسافت، يعنی سيستم عاملويندوز، کمتر وابسته شوند. اين نرم افزارروی بيش از ۹۰ درصد از رايانه های جهانديده می شود.
گوگل و رقبای آن با گذاردن آگهی هایمبتنی بر کليد واژه های جستجوشونده درکنار خدمات اينترنتی رايگان خود به
درآمد دست می يابند. حالا مايکروسافتاميدوار است بتواند بخشی از اين بازار رابه چنگ بياورد. اين شرکت تخمين می زند اينبازار اکنون ۱۵ ميليارد دلار می ارزد ولیارزش آن تا سال ۲۰۱۵ به ۱۵۰ ميليارد دلاربالغ خواهد شد.
اما مايکروسافت می خواهد برای خدماتجديد اينترنتی خود سه قيمت تعيين کند. درسطح عمومی می توان از ابزارهای آنلاين،رايگان استفاده کرد که در کنارشان آگهیگذاشته شده است. سطح دوم خدمات شاملويژگی های بيشتری است ولی بايد برای آنهزينه اندکی جهت اشتراک پرداخت.
اما کاربران حرفه ای می توانند خدماتکامل را بخرند.حرکت مايکروسافت به بازار خدمات نرمافزاری اينترنتی ارتباط تناتنگی باگسترش اينترنت پرسرعت در جهان دارد چراکه ابزارهای آنلاين تنها وقتی ارزشدارند که کاربر به اينترنت دسترسی داشتهباشد، آن هم با سرعت خوب.
آقای گيتس که رييس و معمار اصلی نرمافزارهای مايکروسافت است، اعلام کرد کهاين تغيير بنيادين می تواند شيوه کسب وکار شرکتش را تغيير دهد. وی گفت: "ما سعیمی کنيم ذهنيت "خدمات بعلاوه نرم افزار"را در بسياری از سبدهای محصولمايکروسافت قرار دهيم."
راب اندرل، تحليلگر صنعت فناوری، اعلامکرد که اين اقدام به مثابه آن است کهمايکروسافت "تمام منابع خود را بسوی گوگلنشانه رفته است."
اما رقبا اين تلاش مايکروسافت را کماهميت جلوه دادند. مارک بنيوف که شرکتشsalesforce بنا به تقاضا نرم افزار ارايه میدهد، اعلام کرد که محصولاتی اينترنتیمانند Writely، NumSum، Zimbra و ساير محصولاتجايگزين نرم افزاهايی مانند Word و Excel شدهاند زيرا مايکروسافت از نظر نوآوری کندعمل کرده است
بيل گيتس، بنيانگذار مايکروسافت، اينتحول را يک "انقلاب" و بزرگترين تغييرراهبردی شرکتش در پنج سال اخير خواند.
بزرگترين شرکت نرم افزارسازی جهان دوسايت جديد به نام "ويندوز لايو" و آفيسلايو" راه اندازی کرده که خدماتی تنوع
نظير نرم افزارهای اداری و ارسالپيامهای فوری و ايميل ارايه می دهند.مايکروسافت اميدوار است همانند گوگلبتواند هزينه نگهداری اين سايتها را ازطريق جذب آگهی به دست آورد و حتی درآمدیکسب کند.
آقای گيتس گفت که اين دو سايت "در تفکر مادرباره نرم افزار يک انقلاب به راه میاندازد." اين سرويس جديد در نهايتجايگزين خدماتی مانند "مسنجر ام اسن ان" و"هاتميل" خواهد شد.
با اين حال، اين تحول برای مايکروسافت يکريسک بزرگ محسوب می شود زيرا ممکن است دومنبع اصلی درآمدش را تضعيف کند: ۱)- نرمافزارهای بسته بندی شده ای که بايد رویرايانه کاربر نصب شوند، ۲)- فروش مجوز نرمافزارهای خود به مشتريان بنگاهی.اخيرا شرکتهايی مانند ياهو و گوگل باارايه ابزارهای نرم افزاری به صورتآنلاين به قلمرو مايکروسافت تجاوز کردهاند. مزيت اين خدمات اين است که کاربرناگزير به نصب نرم افزارهای مورد نيازشروی يک رايانه نيست و می تواند در هر جایدنيا از آن استفاده کند.
ريسک مايکروسافت
اين تحول برای مايکروسافت يک ريسک بزرگمحسوب می شود زيرا ممکن است دو منبع اصلیدرآمدش را تضعيف کند: ۱)- نرم افزارهایبسته بندی شده ای که بايد روی رايانهکاربر نصب شوند، ۲)- فروش مجوز نرمافزارهای خود به مشتريان بنگاهیدر اينصورت کاربران ممکن است به موتورپولساز مايکروسافت، يعنی سيستم عاملويندوز، کمتر وابسته شوند. اين نرم افزارروی بيش از ۹۰ درصد از رايانه های جهانديده می شود.
گوگل و رقبای آن با گذاردن آگهی هایمبتنی بر کليد واژه های جستجوشونده درکنار خدمات اينترنتی رايگان خود به
درآمد دست می يابند. حالا مايکروسافتاميدوار است بتواند بخشی از اين بازار رابه چنگ بياورد. اين شرکت تخمين می زند اينبازار اکنون ۱۵ ميليارد دلار می ارزد ولیارزش آن تا سال ۲۰۱۵ به ۱۵۰ ميليارد دلاربالغ خواهد شد.
اما مايکروسافت می خواهد برای خدماتجديد اينترنتی خود سه قيمت تعيين کند. درسطح عمومی می توان از ابزارهای آنلاين،رايگان استفاده کرد که در کنارشان آگهیگذاشته شده است. سطح دوم خدمات شاملويژگی های بيشتری است ولی بايد برای آنهزينه اندکی جهت اشتراک پرداخت.
اما کاربران حرفه ای می توانند خدماتکامل را بخرند.حرکت مايکروسافت به بازار خدمات نرمافزاری اينترنتی ارتباط تناتنگی باگسترش اينترنت پرسرعت در جهان دارد چراکه ابزارهای آنلاين تنها وقتی ارزشدارند که کاربر به اينترنت دسترسی داشتهباشد، آن هم با سرعت خوب.
آقای گيتس که رييس و معمار اصلی نرمافزارهای مايکروسافت است، اعلام کرد کهاين تغيير بنيادين می تواند شيوه کسب وکار شرکتش را تغيير دهد. وی گفت: "ما سعیمی کنيم ذهنيت "خدمات بعلاوه نرم افزار"را در بسياری از سبدهای محصولمايکروسافت قرار دهيم."
راب اندرل، تحليلگر صنعت فناوری، اعلامکرد که اين اقدام به مثابه آن است کهمايکروسافت "تمام منابع خود را بسوی گوگلنشانه رفته است."
اما رقبا اين تلاش مايکروسافت را کماهميت جلوه دادند. مارک بنيوف که شرکتشsalesforce بنا به تقاضا نرم افزار ارايه میدهد، اعلام کرد که محصولاتی اينترنتیمانند Writely، NumSum، Zimbra و ساير محصولاتجايگزين نرم افزاهايی مانند Word و Excel شدهاند زيرا مايکروسافت از نظر نوآوری کندعمل کرده است