PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : گوگل بانکدار اينترنتی می شود



EhsanHF
28-11-2005, 11:33
کاربران می توانند از کيف الکترونيکیخود که نوعی اعتبار است، هزينه ها را بهصورت آنلاين بپردازد
جستجوگر اينترنتی گوگل آماده می شود تاامسال يک سيستم پرداخت الکترونيکی را بهمشتريانش ارايه دهد که کارشناسان پيشبينی می کنند نه تنها درآمد اين شرکت راتقويت می کند، بلکه تهديدی مالی برای يکیاز بزرگترين آگهی دهندگانش، سايت eBayخواهد بود.روزنامه وال استريت ژورنال اين خبر را بهنقل از منابع آشنا با گوگل منتشر کرد ولیجزييات بيشتری ارايه نداد. سخنگوی گوگل،بزرگترين شرکت رسانه ای جهان، نيز حاضرنشد توضيح دهد اين استراتژی به چه مفهومیخواهد بود.
احتمال ورود اين شرکت اينترنتی به عرصهنقل و انتقال الکترونيکی پول می تواندرقابت شديد با سيستم PayPal تعلق به حراجیeBay براه اندازد. یک چهارم درآمدسرويس پی پل در سه ماهه اول امسال ۲۳۳ميليون دلار يا ۲۳ درصد درآمد حراجی eBayرا تامين کرده بود
پايپر جفرای، تحليلگر اينترنت که تحولاتهردو سايت را از نزديک دنبال می کند، گفت:"اين سرويس می تواند ضربه منفی بسياربزرگی برای eBay باشد."منابع مطلع می گويند گوگل در ماه آوريلشرکتی به نام "بنگاه پرداخت گوگل" تاسيسکرد که عملياتش را با رمز Google Wallet آغازخواهد کرد. کاربران می توانند از کيفالکترونيکی خود که نوعی اعتبار است،هزينه ها را به صورت آنلاين بپردازد.در ساليان اخير کابران اينترنت بر هراسخود از نقل و انتقال الکترونيکی پول غلبهکرده اند. گوگل به دليل داشتن شمار زيادیمشترک از جمله برای سرويس ايميل خود میتواند خدمات پرداختی خود را با حداقلهزينه تبليغ کند.
بزرگترين شرکت رسانه ای دنيا می تواند درکنار اين سرويس پرداخت، اطلاعاتبازاريابی ارزشمندی به دست آورد که نشانمی دهد کاربران پول خود را صرف چهچيزهايی می کنند. آنگاه اين جستجوگر میتواند برای آن موارد آگهی بگيرد.
بزرگترين شرکت رسانه ای دنيا می تواند درکنار اين سرويس پرداخت، اطلاعاتبازاريابی ارزشمندی به دست آورد
تحليلگران احتمال می دهند اين جستجوگرتنها به دنبال کابران عادی نيست، بلکه میخواهد صاحبان وب سايتها را نيز جذب کند.
اغلب اين افراد خواهان شيوه ای آسان برایدريافت پول از طريق کارتهای اعتباریهستند.
سرويس "پی پل" در سه ماهه اول امسال ۲۳۳ميليون دلار يا ۲۳ درصد درآمد حراجی eBayرا تامين کرده بود. اين شرکت که دفترمرکزی اش در سن خوزه آمريکاست، در سال۲۰۰۲ پی پل را به مبلغ يک ميليارد و ۳۰۰ميليون دلار خريد.
در اين سرويس از نقل و انتقال پول بين دوحساب بانکی يا کارت اعتباری کارمزددريافت می شود. پی پل بيش از ۷۰ ميليونمشترک دارد که می توانند به ۴۵ کشور پولبفرستند.
پيش بينی می شود امسال پی پل بيش از يکميليارد دلار درآمد داشته باشد.
کارشناسان احتمال می دهند با آمدن گوگلبه صنعت بانکداری اينترنتی، وابستگیدرآمد اين شرکت به تبليغات کمتر خواهدشد. اين جستجوگر در سه ماهه اول سال جاریميلادی تقريبا تمام درآمد يک ميليارد و۲۶۰ ميليون دلاری خود را از آگهی هایمتنی به دست آورد.کسانی که حراجهای سايت eBay را اداره میکنند، از خريداران بزرگ آگهی های گوگلهستند.درحال حاضر ارزش گوگل به ۸۰ ميليارد دلاررسيده و بدين ترتيب اين شرکت اينترنتیبالاتر از تايم وارنر با ۷۸ ميليارد دلارمی ايستد. اين رشد ارزش سهام در حالیاتفاق افتاده است که فروش ساليانه گوگلتنها به سه ميليارد و ۲۰۰ ميليون دلاررسيد که با درآمد ۴۲ ميليارد دلاری تايموارنر قابل قياس نيست.
گوگل در حالی به با ارزش ترين شرکت رسانهای جهان تبديل شده است که تنها ده ماه ازعرضه سهام آن می گذرد. هنگامی که سهامگوگل اولين بار در اوت ۲۰۰۴ پذيره نويسیشد، ارزش آن ۸۵ دلار برای هر سهم تعيينشده بود.
گوگل برای تقويت سلطه خود بر بازارجستجوگرها ابتکارهای جالبی را اعلامکرده که يکی از آنها امکان جستجو دراينترنت به زبان رمانش است. تنها ۳۵ هزارنفر از ساکنان کوهستانهای جنوب شرقیسوئيس به اين زبان صحبت می کنند.منابع مطلع می گويند گوگل در ماه آوريلشرکتی به نام "بنگاه پرداخت گوگل" تاسيسکرد که عملياتش را با رمز Google Wallet آغازخواهد کرداين شرکت همچنين خبر داد که دارندگانموبايلهای برخوردار از خدمات اينترنت میتوانند هنگام جستجو در اين سايت فقطنتايجی را مطالبه کنند که با مرورگرهایمخصوص گوشی تلفن همراه سازگار است.
تاکنون گوگل ترکيبی از خدمات پراکنده رامانند جی ميل برای ايميل و پيکاسا برایمبادله عکس ارايه داده است، اما رقبایاين شرکت آمريکايی محتوای خود را در يکصفحه شخصی عرضه کرده اند.گوگل بيشتر درآمدش را از محل آگهی هایمتنی بدست می آورد که در کنار نتايججستجوهايش نمايان می شود.
گوگل در ماه آوريل خبر داد که درآمدش درسه ماهه نخست سال جاری ميلادی شش برابررشد کرده و به ۳۶۹ ميليون دلار رسيده است.اين شرکت اعلام کرد که کاربران بيشتریروی آگهی های جستجوگر گوگل کليک کرده اندو آگهی دهندگان بيشتری در آمريکا و سايرکشورها به تبليغات اينترنتی روی آوردهاند.
سود خالص گوگل در سه ماه اول ۲۰۰۵ از ۶۴ميليون دلار به ۳۶۹ ميليون دلار افزايشيافت و يک دلار و ۳۹ سنت را نصيب هر سهمکرد. در همين مدت، درآمد ناخالص اين شرکتآمريکايی از ۶۵۱ ميليون دلار به يکميليارد و ۲۶۰ ميليون دلار بالغ شد