PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : بزرگترين توليدكنندگان مرورگرهاي اينترنتي عليه "فيشينگ" متحد شدند



arkadas
27-11-2005, 22:08
چهار توليدكننده اصلي مرورگرهاي اينترنتي به منظور ايجاد برخي تغييرات مشترك در مرورگرها با هدف بالا بردن امنيت اينترنتي كاربران، با يكديگر به توافق رسيدند.
به گزارش سايت اينترنتي "پي‌سي‌ورلد"، توليدكنندگان چهار مرورگر پركاربر "اينترنت اكسپلورر"، "فايرفاكس"، "اوپرا" و همچنين "كانكوئرر" (مرورگر سيستم‌عامل لينوكس) در مذاكراتي جديد در شهر "تورنتو" كانادا در زمينه نحوه نمايش سايتهاي اينترنتي مطمئن و شناخته شده در مرورگرها و همچنين نحوه نمايش پنجره‌هاي تبليغاتي موسوم به "پاپ آپ"، با يكديگر به توافق رسيدند.
مهمترين تغييري كه كاربران نگارشهاي بعدي اين چهار مرورگر شاهد آن خواهند بود عبارت است از تغيير رنگ "نوار آدرس"(‪ "(address bar‬مرورگر به رنگ سبز، در هنگام بازديد از سايتهاي مطمئن و شناخته شده در اينترنت و قرمز رنگ شدن "نوار آدرس" مرورگر در هنگام بازديد كاربر از سايتهاي شناخته شده "فيشينگ" و يا سايتهاي مشكوك.
"فيشينگ"(‪ (Phishing‬به طور كلي به حملاتي گفته مي‌شود كه تبهكاران اينترنتي در آن از وب سايتهايي با ظاهري مشابه سايتهاي شناخته شده و قابل اطمينان استفاده كرده و كاربران را به سوي اين سايتهاي دروغين هدايت مي‌كنند و با جلب اطمينان كاربران، اطلاعات شخصي آنها نظير كلمات عبور، اسم رمزها و يا شماره‌هاي كارتهاي اعتباري آنها را مي‌ربايند.
توليدكنندگان مرورگرهاي اينترنتي طبق توافقنامه جديد، روشهاي بهتر و مطمئن‌تري را براي ايجاد و تخصيص گواهي نامه‌هاي ديجيتالي به سايتهاي معتبر، طراحي خواهند كرد تا مرورگرها بتوانند با مشاهده آن گواهي نامه‌هاي ديجيتالي، اصالت سايت را تاييد كند.
از سوي ديگر بر طبق توافق‌هاي جديد، نگارشهاي بعدي مرورگرهاي ياد شده هيچ‌گاه پنجره‌هاي تبليغاتي موسوم به "پاپ آپ" را بدون "نوار آدرس" باز نخواهند كرد تا كاربران اين پنجره‌هاي تبليغاتي را با پيغامهاي سيستم‌عامل "ويندوز" اشتباه نگرفته و ناآگاهانه روي آنها كليك نكنند.
به گفته كارشناسان، اين تغييرات و استانداردهاي جديد در ظاهر و نحوه عملكرد مرورگرهاي اينترنتي احتمالا در نگارش بعدي مرورگر محبوب "فايرفاكس" بنياد "موزيلا" و همچنين نگارش جديد و هفتم مرورگر "اينترنت اكسپلورر" شركت "مايكروسافت" اعمال خواهد شد.