PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : ام آی ۶ برای کودکان به eBay رفت



arkadas
26-11-2005, 01:50
سرويس اطلاعات خارجی بريتانيا، ام آی ۶، تصميم گرفته است تنها نسخه نامه ای را که پيش از جنگ جهانی اول به تاسيس اين نهاد مخفی انجاميد، به حراج بگذارد و عوايد را به کودکان فقير اهدا کند.
اين نامه در اتاق مدير کل اين سرويس موسوم به اتاق C به ديوار آويخته شده و در سايت eBay به حراج گذاشته شده است. عوايد اين حراج به کارزار خيريه بی بی سی موسوم به "کودکان نيازمند" تعلق می گيرد.
تاکنون بيش از هشت هزار دلار پيشنهاد شده است. همچنين برای کارزار بی بی سی، يک پيراهن امضا شده توسط اعضای تيم ملی فوتبال انگلستان و موبايل صورتی رنگ آنا کورنيکوا، بازيکن تنيس، در سايت eBay به حراج گذاشته شده است.
ام آی ۶ که با فيلمهای جيمز باند به شهرت رسيده، در سال ۱۹۰۹ که بريتانيا نگران تهاجم آلمان و فعاليت جاسوسان آلمانی بود، تاسيس شد.
اين نامه را درياسالار آلکساندر بتل، رييس حفاظت اطلاعات نيروی دريايی، خطاب به مانسفيلد کامينگ نوشته و وی را دعوت به همکاری کرده است.
وی تعمدا اين نامه را مبهم و مرموز نوشته و در آن پيشنهاد داده است که بخش خارجی دفتر سرويس مخفی بريتانيا تشکيل شود که پيش درآمد ام آی ۶ بود.
سر کامينگ اولين مدير کل اين سرويس شد و از آن پس اين سمت بر اساس حرف اول نام وی C خوانده می شود.
ماه گذشته ام آی ۶ با راه اندازی وب سايتی چهره خود به عنوان يک سازمان اطلاعاتی تودار و فاقد وجهه رسانه ای را بهبود بخشيد.
اين وب سايت تصويری از ساختمان مستحکم و مدرن اين سازمان در کنار رود تيمز همراه با عبارت "خوش آمديد" دارد. اين پايگاه اينترنتی برای طلاع رسانی درباره نقش اين سازمان و کمک به جذب نيرو طراحی شده است.
استفن دوريل که تاريخ انتقادی ام آی ۶ را نوشته، می گويد همه اينها بخشی از روند بازسازی سرويسهای اطلاعاتی بريتانياست که با بخش داخلی آن، ام آی ۵، آغاز شد.