PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : پروانه‌های Wimax در شش ماهه دوم سال جاری صادر می شوند



reza2pars
25-05-2008, 22:13
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
جری برگزاری مزایده اینترنت پرسرعت بی‌سیم گفت :بر اساس برنامه زمانبندی شده، تلاش می‌کنیم تا پس از انجام بررسی‌ها و ارزیابی‌ متقاضیان، پروانه‌های Wimax در شش ماهه دوم سال جاری صادر و به برنده‌گان مزایده ارایه شود.
به گزارش خبرنگار موبنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، لطف ا... صبوحی، (Wimax) اظهار داشت: این مزایده بین المللی است و شرکت‌های داخلی و خارجی توانمند با رعایت قوانین موجود، می‌توانند در آن شرکت کنند.
وی افزود: شرکت‌های خارجی به صورت مشارکتی با شرکت‌های ایرانی و با رعایت مصوبه مجلس مبنی بر 51 درصد سهام ایرانی، می‌توانند در این مزایده حضور یابند.
وی خاطر نشان کرد: به منظور ایجاد شرایط رقابتی، این مزایده به صورت استانی برگزار می‌شود و به واسطه تعیین حق‌الامتیازهای متفاوت برای استان‌های مختلف، شرایط لازم برای بهره‌مندی استان های محروم نیز از این فنآوری فراهم شده است.
صبوحی با بیان این مطلب که شرکت‌های دولتی، امکان حضور در این مزایده را ندارند گفت: شرایط شرکت‌های حاضر در مزایده توسط کمیته فنی بررسی خواهد شد و شرکت‌هایی که حداقل امتیازهای لازم را کسب کنند به مرحله بازگشایی پاکت ها راه پیدا خواهند کرد.
وی در خصوص مدت پروانه نیز، تصریح کرد: این پروانه، شش ساله صادر خواهد شد که یک سال از آن به منظور انجام فعالیت‌های شبکه سازی و پنج سال نیز برای ارایه خدمات در نظر گرفته شده است.
مجری برگزاری مزایده Wimax تأکید کرد: در صورت تشخیص مقامات مربوطه ، این پروانه برای یک دوره پنج ساله نیز قابل تمدید است.
وی درباره چگونگی پرداخت حق لیسانس نیز اظهار داشت: بر اساس شرایط در نظر گرفته شده، 40 درصد از مبلغ حق لیسانس پروانه اینترنت پرسرعت بی‌سیم، قبل از صدور و مابقی طی مدت شش سال و به صورت اقساط مساوی دریافت خواهد شد.
صبوحی گفت: به منظور ارایه سرویس مناسب، دو باند 21 مگاهرتز برای هر یک از برندگان در نظر گرفته شده است.

منبع:موبنا