PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : بررسي‌ تاثير فناوري‌هاي اطلاعاتي و ارتباطاتي بر روي ملت‌هاي جهان



arkadas
25-11-2005, 17:12
ششمين سمپوزيوم آسيا - اقيانوسيه در زمينه‌ي فناوري‌هاي اطلاعاتي و مخابراتي با سازماندهي مشترك دانشگاه مطالعات رايانه‌يي تحت نظارت وزارت علوم و فناوري ميانمار و نيز شركت تلگراف و تلفن نيپون در اين كشور برگزار شده و پايان يافت.
در اين سمپوزيوم دانش و نوآوري براي توسعه فناوري‌هاي ارتباطاتي و چندرسانه‌يي در آينده ارائه خواهد شد. توسعه‌ي چندرسانه‌ها و فناوري‌ها‌ي Ict تاثير و بازده توليدي را بهبود خواهد بخشيد و سپس رقابت را در زمينه اقتصادي افزايش خواهد داد. امروزه مقياس اصلي براي اندازه‌گيري ميزان رفاه در هر كشور اطلاعات، كيفيت آن، كميت آن و نيز سرعتي است كه به ‌آن دسترسي پيدا مي‌كنيم.
اين روزها بخش‌هاي فناوري اطلاعات و ارتباطات جزو موتورهاي حياتي و ضروري براي توسعه و رشد اقتصادي در ساير بخش‌هاي اقتصادي شده‌اند.
رشد فناوري ديجيتال و تاثير آن بر روي چند رسانه‌ها و فناوري اطلاعات و ارتباطات منجر به پيشرفت‌هاي بدون حد و مرز در كيفيت زندگي‌ امروزي شده است. اين فناوري‌ها تغييرات چشمگير و مهمي در مسيري كه تجارت هدايت مي‌شود، مديريت عملكردهاي دولتي و نيز شبكه و زيرساخت‌هاي ارتباطاتي بوجود آورده‌اند.
با در نظر گرفتن تمام اين موارد مشخص مي‌شود كه تلاش در راستاي ايجاد ظرفيت‌هاي مديريتي براي برنامه ريزي و مديريت در زمينه كاربرد استفاده و نيز پيوستگي اين قبيل فناوري‌ها حائز اهميت است.