PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : اقدام جديد آمريكا در مسدود كردن سايت‌هاي ايران !



mobin
23-05-2008, 13:17
خبرنگار «تابناك» گزارش داد: در پي فشارهاي جديد دولت آمريكا به ارايه‌دهندگان سرورهاي اينترنتي در كشور، اين شركت‌ها در اقدامي جديد، اقدام به مسدود كردن دسترسي به سرورهايي كرده‌اند كه ميزبان پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني مستقر در ايران هستند.

به اين ترتيب، بنا بر آنچه ايالات متحده آن را «تشديد تحريم ايران» مي‌نامد، هاستينگ برخي سايت‌ها كه از ايران فروخته يا مديريت مي‌شود، مسدود و نيز امكان دستيابي و تغيير در اطلاعات موجود در سرورها محدود شده است.
اين اقدام آمريكا و سرورهاي ميزبان آن كشور‌، در حالي انجام مي‌شود كه عمده ميزباني سايت‌‌هاي كشورمان در آمريكا انجام گرفته و اين امر مي‌تواند زيان‌هاي جبران‌ناپذيري براي فضاي اطلاع‌رساني كشور داشته باشد.



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



اين حركات ديتا سنترها (مراکز داده‌ها) در آمريكا پيش از اين نيز سابقه داشته، به گونه‌اي كه در ابتدا اقدام به محدود و مسدود كردن كنترل پنل مديريت سرور مثل Cpanel و Plesk براي جلوگيري از کنترل و يا تهيه نسخه پشتيبان از اطلاعات موجود در سرورها نموده و در حركت بعدي، اقدام به بستن كامل سايت‌ها و عدم امكان دسترسي به آنها مي‌كنند.




[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


گفتني است، وقوع چنين پيشامدهايي با توجه به سابقه قبلي، بايد پيشتر توسط مسئولان و عوامل ذيربط با اين مسئله پيش‌بيني و راهكارهايي براي اين حوادث انديشيده مي‌شد و با توجه به فشارهاي گسترده آمريكا و ديگر كشورها كه احتمالا از اين پس نيز تشديد خواهد شد، در صورت پيش‌بيني نكردن تدابير سودمند، بسياري از سايت‌هاي اينترنتي و شركت‌هاي ارايه‌دهنده هاستينگ، دچار مشكل مي‌شوند در صورتي كه با اجراي درست موضوع «اينترنت ملي» و تفکيک پهناي باند مصرفي ناشي از مراجعات داخلي از خارجي و ساماندهي بخش قابل‌توجهي از نياز اينترنت كشور امكان‌پذير است.

البته لازم به ذکر است که در سال‌هاي اخير سرمايه‌گذاري‌هاي سنگيني توسط بخش خصوصي و دولتي در راه‌اندازي مراکز داده انجام شده است، ولي به دلايل متعدد اقتصادي و فني ،استفاده از مراكز داده داخلي توجيه اقتصادي و فني ندارد و اين مراکز داده حتي از جذب درصد ناچيزي از بازار سرويس‌هاي ميزباني ناکام مانده‌اند.

Mehrdad_maney
25-05-2008, 11:24
چرا كسي اينو جدي نمي گيره؟

بردیا
26-05-2008, 22:06
اینترنت ملی رو میخوان برای ما بزارن تا مثل کره شمالی بتونن همه چیزمونو کنترل کنن

farshad_4017
26-05-2008, 22:17
يه مثل قديمي هست كه ميگه ، گر صبر كني زقوره حلوا سازم :دي
يه چند سال هم دوام بياريم ، تا اورانيوم هم بياد تو سفره هاي مردم ايراني ( مثل نفت :دي ) ، اونموقعه كه ما اين سرورهاي ايراني رو تحريم مي كنيم !!!! :‌))