PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : اينتل پايتخت عربستان را ديجيتالي مي‌کند



Sphinx
22-11-2005, 18:33
اينتل اعلام کرد مشغول مذاکره با مقامات کميسيون ارتباطات و اطلاعات عربستان سعودي براي تبديل رياض به يک شهر بي‌سيم است.
شرکت اينتل، بزرگترين سازنده تراشه‌هاي کامپيوتري در جهان اعلام کرد مشغول مذاکره و همکاري با مقامات کميسيون ارتباطات و اطلاعات (CITC) عربستان سعودي است. اين همکاري پيرامون يک طرح بلند پروازانه براي تبديل رياض به يک شهر مجهز به ارتباطات ديجيتالي بي‌سيم است.
اخيرا شرکت اينتل تلاش گسترده‌اي را براي به‌کارگيري فناوري WiMax در شهرهاي بزرگ جهان آغاز کرده‌است.
هفته گذشته Craig Barrett مديرعامل شرکت اينتل از عربستان سعودي ديدن کرد. اينتل همزمان با اين ديدار اعلام کرد مبلغ 150 ميليون دلار در بخش تکنولوژي و بازار فناوري منطقه سرمايه‌گذاري خواهد کرد. بازديد مديرعامل اينتل از عربستان بخشي از برنامه مسافرت وي به منطقه خاورميانه بود.
دکتر محمد السوايل، رئيس CITC هفته گذشته اعلام کرد پايتخت عربستان به يکي از ده شهر ديجيتالي جهان که به وسيله اينتل مجهز به فناوري WiMax مي‌شوند تبديل خواهد شد.
دکتر السوايل در بيانيه‌اي اظهار داشت: ما اين بازديد را سفر مهمي تلقي مي‌کنيم و پادشاهي عربستان از تجربه اينتل در زمينه ICT بهره‌مند خواهد شد.
خانم Aysegul Ildeniz مدير اينتل در خاورميانه، ترکيه و آفريقا نيز اعلام کرد: ما رياض را به يکي از ده شهر بي‌سيم جهان تبديل خواهيم کرد.
وي افزود: تمام شهر، سازمان‌‌هاي دولتي، شرکت‌ها و کسب‌وکارهاي گوناگون، همه و همه به صورت بي‌سيم به اينترنت متصل خواهند شد.
يک مديراجرايي اينتل نيز در همين ارتباط گفته است غول تراشه‌ساز جهان تجربيات فني و خدمات مشاوره‌اي خود را در اختيار CITC قرارخواهد داد تا بتوانند پروژه WiMax اين شهر را اجرا کنند.
او افزود: در حالي که مذاکرات براي برنامه ريزي پروژه همچنان ادامه دارد، قرار است سال 2006 براي پياده‌سازي اين پروژه اقدام شود.
مديرعامل اينتل در بازديد هفته گذشته خود از عربستان به خبرنگاران گفته بود : توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات يک اولويت بسيار مهم براي دولت سعودي است.
اينتل و CITC براي اجراي پروژه WiMax رياض يک تفاهم نامه امضا کرده‌اند که در آن طرفين توافق کرده‌اند براي اجراي پروژه WiMax رياض و چند پروژه ICT ديگر از جمله ابتکار Home Computing کميسيون CITC و نيز طرح فراهم کردن کامپيوتر و تجهيزات شبکه براي کسب‌وکارهاي کوچک و متوسط منطقه با يکديگر همکاري کنند.
به گزارش رسانه ITP اينتل همچنين دو موسسه سرمايه‌گذاري جديد تاسيس کرد که به کار توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات در منطقه مشغول خواهند شد. اين دو موسسه يکي شاخه خاورميانه‌اي شرکت Intel Capital ، بازوي سرمايه‌گذاري اينتل، و ديگري Turkey Fund ، موسسه سرمايه‌گذاري مشابهي در ترکيه است که 50 ميليون دلار در زمينه سخت افزار، خدمات، راهکارهاي بي‌سيم و توليد محتوا به شرکت‌هاي منطقه کمک خواهد کرد.
شرکت Intel Capital‌ نيز در نظر دارد با همکاري سازمان سرمايه‌گذاري عربستان سعودي (SAGIA) در شرکت‌هاي مستقر در عربستان يا ديگر کشورهاي حاشيه جنوبي خليج فارس مبلغي نزديک به 100 ميليون دلار سرمايه‌گذاري کند.
حوزه‌هاي که Intel Capital روي آنها متمرکز خواهد شد زيرساخت اينترنت پرسرعت و راهکارهاي دسترسي موبايل و بي‌سيم به اينترنت، حمايت از توليد محتواي محلي، راهکارهاي فناوري اطلاعات براي بهداشت و درمان و ديگر زمينه‌هاي نرم‌افزاري خواهد بود.
خانم ايلدنيز در اين باره مي‌گويد: اين شايد بزرگترين اعلاني است که ما تاکنون در منطقه خاورميانه داشته‌ايم. اين موضوع مسلما نشانه آن است که ما تا چه اندازه به توسعه فناوري اطلاعات در منطقه متعهد هستيم.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
بازديد هفته گذشته مديرعامل اينتل از عربستان از
ديد ناظران رويدادي مهم در بازار و صنعت فناوري
اطلاعات خاورميانه تلقي مي‌شود
*****
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
بزرگترين سرمايه‌گذاري اينتل در خاورميانه
خانم ايلدنيز مدير اينتل در خاورميانه، ترکي
ه و آفريقا مي‌گويد: اين شايد بزرگترين اعلاني است
که ما تاکنون در منطقه خاورميانه داشته‌ايم.
اين موضوع مسلما نشانه آن است که ما تا چه اندازه
به توسعه فناوري اطلاعات در منطقه متعهد هستيم..