PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : همایش ادغام موبایل های نوکیا در سه قاره در دوبی برگزار شد



arkadas
21-11-2005, 16:43
نوکیا در ادامه طرح ادغام مولتی مدیا و برای اولین بار در خاورمیانه به ارائه سه مدل از جدیدترین گوشی های Nseries با نامهای Nokia N71، N80 Nokia، Nokia N92 اقدام نمود.
سری Nseries، با هدف ادغام داده ها، ویدئو، سرگرمی و صدا در یک گوشی با طراحی باب روز و طرز استفاده بسیار ساده بوجود آمده اند و دارای رده بندی خاص خود در بازار تلفن های موبایل شده اند.
برگزاری اولین همایش (تجربیات Nseries) در دبی باحضور بیش از 200 شرکت توزیع کننده، متخصصین صنعت موبایل و نمایندگان رسانه های مختلف از اروپا ، خاورمیانه و آفریقا برگزارشد. چنین گردهمایی برای دومین بار بود که در سراسر جهان برگزار می شد.
آقای انسی وانجوکی، معاون ارشد اجرایی و مدیر بخش Multimedia Business Unit نوکیا در این همایش اظهار داشت: نوکیا همواره به عنوان پیشرو در این صنعت دارای نگرشی دو سویه بوده که از یک سو نگاه به آینده بازار مولتی مدیا داشته و از سوی دیگر در پی تولید گوشی هایی است که کلیه امکانات امروزی را مانند فن آوری اطلاعات، برنامه های اداری، شبکه های تلویزیونی، موزیک و تصویر را در یک گوشی موبایل جمع و جور در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد.
میزبان این همایش آقای وانجوکی بود و برای اولین بار در اینگونه همایش ها، مدیران ارشد نوکیا به ارائه توانایی های جدیدترین محصولات نوکیا پرداختند شامل اولین موبایل تلویزیونی جهان دارای ریسیور ----H برای نمایش زنده برنامه های تلویزیونی و اولین گوشی جهان با فن آوری Plug and play.
گوشی های Nseries نوکیا دارای جدیدترین فن آوری می باشند مانند 3G ، WLAN، دوربین های مگاپیکسلی، حافظه گیگابیتی بالا و وضوح تصویری فوق العاده، و همچنین تعهد نوکیا به ادغام باعث شده که نوکیا به بزرگترین تولید کننده گوشی های دیجیتال دوربین دار تبدیل گردد.
سرفصل هایی که در طی این کنفرانس مطرح شد، شامل مبحثی بود توسط آقای انتونی دالبی، مدیر ارشد طراحی نوکیا، تحت عنوان: چگونه تلفن های Nseries که کارکردی مشابه با کامپیوترهای مولتی مدیای دستی دارند قادرند به کم شدن فاصله بین تلفن های همراه و کامپیوتر های لپ تاپ کمک کنند.
میکو پیلکاما، مدیریت برنامه ریزی تجاری، مبحث خود را اینطور مطرح کرد: چگونه گوشی های دوربین دار به مصرف کننده این امکان را میدهند تا در آن واحد عکاسی کنند و عکس های با کیفیت عالی خود را با دیگران رد و بدل کنند. طبق داده های ارائه شده توسط ایشان، حدود 215 میلیون گوشی دوربین دار سال گذشته در سراسر جهان بفروش رفته و نوکیا پیش بینی میکند که تا پایان سال 2005 فروش گوشی های دوربین دار چهار برابر دوربین های دیجیتال باشد.
سخنرانی مایک باتلر، نایب رییس Total Offer Solution، درباره بررسی چگونگی مصرف اجناس دیجیتالی مانند موزیک، عکاسی و ویدئو بر روی انواع لوازم الکترونیکی که از راه های ارتباطی جدید مانند WLAN استفاده می نمایند باعث تحولی عظیم در طرز استفاده مصرف کنندگان محصولات دیجیتالی شده است. وی اشاره نمود که نوکیا قصد دارد تا پیشتاز در توسعه شبکه خانگی نیز باشد و گوشی های موبایل را بصورت عضوی از خانه دیجیتالی درآورد.
گوشی های تلویزیون دار و قابلیت آنها در پخش با کیفیت برنامه های تلویزیونی مشخصه سخنرانی جوها لیپیانن، مدیر برنامه ریزی تجارینوکیا بود. ایشان گفتند که برنامه های مورد علاقه تلویزیونی مانند گزارشات خبری و بازار بورس و همچنین سریال های مختلف و اخبار ورزشی را میتوان بزودی توسط گوشی موبایل تماشا کرد.

Nokia N71
جدیدترین عضو از خانواده Nokia XpressMusic، نوکیا N71 در اندازه جیبی با قابلیت سرگرمی مجهز به سیستم استریو و رادیوی FM بوده و دارای پشتیبان دیجیتالی موزیک و ویدئو نیز می باشد. نوکیا N71 همچنین دارای ویزگی جدید Web Browser با Mini Map نیز می باشد. این ویزگی امکان semi-transparent و zoom-out را در صفحات وب فراهم می سازد. بنابراین مصرف کنندگان سریعا و با دقت بالا می توانند خود را در صفحه نمایشگر جانمایی کنند.

Nokia N80
مجهز شده با WLAN و 3G، نوکیا N80 یکی از اولین گوشی های جهان با فن آوریPlug-and-Play (UPnP) می باشد که در واقع این امکان را فراهم می سازد تا به صورت کنترل از راه دور انتقال ذخایر اطلاعاتی بین کامپیوتر، لوازم صوتی و تلویزیون بصورت بی سیم انجام شود. تصاویر و ویدئو های ذخیره شده در نوکیا N80 یا روی PC را می توان بر روی تلویزیون به نمایش در آورد، و همینطور موزیک ذخیره شده را می توان از طریق سیستم صوتی پخش کرد. مصرف کنندگان نوکیا N80می توانند بصورت بی سیم با هر نوع چاپگر UPnP اسناد خود را چاپ کنند. بعلاوه اینکه نوکیا N80با اکثر سیستم های ایمیل و برنامه های اداری همخوانی دارد.

Nokia N92
نوکیا N92 اولین موبایل در جهان است که دارای ریسیور ----H می باشد و امکان این را به مصرف کننده می دهد که برنامه های زنده تلویزیونی را در هر زمان تماشا و یا ضبط کند. بر اساس استانداردهای باز، ----H پیشرو در فن آوری تلویزیونی موبایل می باشد و با قابلیت پخش و توزیع مقرون به مصرفه با کیفیت بالا، دسترسی به برنامه های تلویزیونی برای عده زیادی مخاطب فراهم می شود.
نوکیاN92 شامل ویژگی کاربردی و برنامه هایی است که استفاده از آنرا برای مصرف کننده بسیار راحت می کند مانند تماشا و جستجوی برنامه های تلویزیونی، ایجاد لیست شخصی از کانال ها، یاد آوری برنامه مورد نظر و دسترسی به تلویزیون های اینتراکتیو. این گوشی دارای طراحی ارگونومیک و نمایشگر بزرگ 2.8 اینچی
NTI-GLARE QVGAََA با 16 میلیون رنگ می باشد.