PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : Ibm موفق به كشف يك منبع نور جديد شد



arkadas
21-11-2005, 03:28
گروه تحقيقاتي IBM اعلام مي كرد كه آنها موفق به كشف يك منبع نور بسيار كوچك از كربن نانوتيوب شده اند منبع نوري كه هزاربار نوراني تر از ديودهاي ساتع كننده نوراست .
كشف اين منبع نور به معناي درك بهتر فعل و انفعالات بين الكترون ها و بارهاي مثبت در مواد رسانا يا محيط هاي بسيار كوچك است .
از اين نور مي توان براي كاوش و تفحص در سطح ملكولي استفاده كرد. اين كار قبلا امكان پذير نبود زيرا نور در مقياس كم انكسار پيدا مي كرد.
پايه و اساس تحقيقات اين گروه در IBM ايجاد بازده در فعل و انفعالات بين جريان هاي الكترونيكي و نوري است و برعكس اند. آنچه كه IBM موفق به كشف آن شده است فرآيند مركزي تبديل علائم الكترونيكي به علائم نوري است كه باعث تبديل الكترون به فوتون مي شود . در گذشته محققان براي انجام اين كار الكترون ها و بارهاي مثبت را به طرف يكديگر پرتاب مي كردند و زمانيكه آنها درون فرستنده به يكديگر مي رسيدند از لحاظ شيميايي يكديگر را خنثي مي كردند و بدين ترتيب يك فوتون بوجود مي آمد كه يك فرآينده نسبتا غير كار آمد بود. با اين كشف محققان تنها از يك بارالكتريكي براي ساخت فوتون استفاده مي كنند نه دو بار الكتريكي مثبت و منفي .
در شيوه جديد جاذبه قوي بين بارهاي مثبت و منفي باعث انتشار فوتون ها مي شود بدون اينكه گرمايي مصرف شود. در اين شيوه انرژي مصرف نمي شود .
شعبه تحقيقاتي Big Blue اين هفته يك تحقيق 25صفحه اي درباره كشف جديد IBM منتشر كرده است.