ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : ساعات مختلف روز



SSS_HHH_OOO
05-05-2008, 22:28
سلام.
من یه چندتا تصویر ساده در راستای پیشرفت رندر ایجاد کردم.:31:

میخواستم با مواد مختلف امتحان کنم. برای همین یه ماده چوب یه فلز یه شیشه و ماده بدنه ماشین رو تو این صحنه قرار دادم.

کیفیت رندرها پایینه. چون وقت رندر نداشتم.
البته یه ایراد بزرگی که هست اینه که یادم رفت سایه یکی از نورها رو روشن کن و تو کیفیت کار تاثیر گذاشت.
صبح ساعت 7:

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


هوای ابری:

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

عصر:

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

شب با نور آباژور:

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

شب با نوری که از در وارد اتاق میشه:

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

و شب با نور لامپ:

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

*MASTER*
05-05-2008, 22:32
عالیه خیلی طبیعی در آوردی.

gladiator group
05-05-2008, 22:54
صبح ساعت 7:

خوبه شده


هوای ابری:

واسه من نشون نمیده!!!


عصر:

خوبه




شب با نور آباژور:
همچچینی خوب نشده!!



شب با نوری که از در وارد اتاق میشه:

بد شده



شب با نور لامپ:

خوبه

بیشترشون خوب شدن ولی Real نشدن.
Real ترینشون همون زمان عصر هست.

در کل رندها خوب هستن واقعا!!!
اگه میشه بگو واسه همین اندازه ای که گذاشتی چه قدر زمان رندر شده.

b3dnet
05-05-2008, 23:16
خیلی قشنگ شدن همشون عالین من میدونی با کدومشون خیلی حال کردم شب با نوری که از در میاد.

SSS_HHH_OOO
05-05-2008, 23:16
عالیه خیلی طبیعی در آوردی.

ممنون.........

SSS_HHH_OOO
05-05-2008, 23:18
خوبه شده


واسه من نشون نمیده!!!


خوبه




همچچینی خوب نشده!!



بد شده



خوبه

بیشترشون خوب شدن ولی Real نشدن.
Real ترینشون همون زمان عصر هست.

در کل رندها خوب هستن واقعا!!!
اگه میشه بگو واسه همین اندازه ای که گذاشتی چه قدر زمان رندر شده.


ممنون دوست من که نظر دادی.
حق با شماست زیاد طبیعی نشده.

برای هر کار حدودا 7 یا 8 دقیقه رندر طول کشید.

SSS_HHH_OOO
05-05-2008, 23:19
خیلی قشنگ شدن همشون عالین من میدونی با کدومشون خیلی حال کردم شب با نوری که از در میاد.

ممنون. شما همیشه به من روحیه میدی....

i-like-ddd
05-05-2008, 23:35
میشه بگی چطوری مثلا هوای ابری رو نشون میدی خودت ذهنی تنظیم میکنی یا....

MAX X
06-05-2008, 00:17
خیلی خوب شده - آفرین
عزیز اگه وقتشو داری یه آموش هم بزار كه ما بیشتر استفاده كنیم:20:
موفق باشی

Dark Kingdom
06-05-2008, 01:48
ایول خیلی قشنگ شده :10:

SSS_HHH_OOO
06-05-2008, 10:39
میشه بگی چطوری مثلا هوای ابری رو نشون میدی خودت ذهنی تنظیم میکنی یا....

من چندتا عکس از حالات مختلف از اینترنت گرفتم و اونا رو بررسی کردم. و با یه مقدار سعی و خطا ساختم.
ممنون دوست من نظر دادی.


خیلی خوب شده - آفرین
عزیز اگه وقتشو داری یه آموش هم بزار كه ما بیشتر استفاده كنیم:20:
موفق باشی

آموزش رندر گذاشتم. فقط جهت نور و رنگشون مهمه که حتما میذارم.

ایول خیلی قشنگ شده :10:

ممنون دوست عزیز.

SSS_HHH_OOO
06-05-2008, 11:32
این آموزشی که میذارم کلی رو بدست آوردنش وقت گذاشتم. مطمئن باشید بدردتون میخوره.

اول این فایل رو دانلود کنید بعد شروع به آزمایش نور پردازی کنید. با یه مقدار سعی و خطا کارتون درست میشه.


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

قبل از شروع بگم که همه نور هایی که من استفاده کردم نورهای فتومتریک بودن و برای Daylight از mr Sun و mr Sky استفاده کردم. اگه با موتور رندر دیگه ای کار میکنید، از نور های همون موتور رندر استفاده کنید.

برای شبیه سازی هوای ابری کافیه نور سفید از پنجره ها وارد اتاق بشن که سایه های نرمی دارن. شدت نور باید کم باشه.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

برای نور روز که داخل اتاق میافته اول برای هر پنجره نور پرکننده میذارید. نور های پرکننده باید سایه های نرم داشته باشند. و رنگشون باید آبی خیلی خیلی کمرنگ باشه تا نوری که بر اثر برخورد به جو و همچنین سطح زمین بازتاب میشه و همه جا رو روشن میشکنه شبیه سازی کنه.

بعد برای شبیه سازی خورشید در 3ds max از Daylight استفاده میکنید و ساعت روز و جهت شمال رو تنظیم میکنید.
وقتی شما ساعت روز رو تنظیم میکنید 3ds max به طور خودکار رنگ نور رو متناسب با زمان تغییر میده. ولی شدت رو تغییر نمیده. برای همین باید شدت نور رو در ساعات مختلف در قسمت Sunlight تنظیم کنید.
اگه میخوایید اتاق روشن داشته باشید باید انرژی نور رو زیاد کنید. این کار باعث میشه نور های غیر مستقیمی که از بازتاب سطح ایجاد میشن شدت بیشتری داشته باشند و در عین حال تغییری در شدت نوری که از بیرون وارد اتاق شده نداره.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



این پست رو کامل تر میکنم. الان دیرم شده.

hadi665
06-05-2008, 13:56
عالیه پسر ، خیلی خوب بود ایده ی جالبی هم بود
رندرت خیلی پیشرفت کرده ها
آفرین

hrgh2
06-05-2008, 15:43
ایول خیلی خوب شدند
کار جالبی انجام دادی

SSS_HHH_OOO
06-05-2008, 17:50
عالیه پسر ، خیلی خوب بود ایده ی جالبی هم بود
رندرت خیلی پیشرفت کرده ها
آفرین

ممنون. حالا کدوم ایده؟؟؟


ایول خیلی خوب شدند
کار جالبی انجام دادی

لطف داری شما...

titane.boy.max
06-05-2008, 18:28
بازم گل كاشتي ولي اون كه هواي ايريه از كجاش بفهميم كه هواي ابريه؟ حس رو منتقل نميكنه دركل آليه

SSS_HHH_OOO
06-05-2008, 23:48
بازم گل كاشتي ولي اون كه هواي ايريه از كجاش بفهميم كه هواي ابريه؟ حس رو منتقل نميكنه دركل آليه

لطف داری... اون هوا ابریه یه مقدار باید سایه هاش پررنگ بشه. حالا به نظرت چه چیزایی کم داره؟؟ یعنی اگه چجوریش کنم بهتر میشه؟؟؟

titane.boy.max
08-05-2008, 11:19
لطف داری... اون هوا ابریه یه مقدار باید سایه هاش پررنگ بشه. حالا به نظرت چه چیزایی کم داره؟؟ یعنی اگه چجوریش کنم بهتر میشه؟؟؟

ببين به نظر من بايد يه bitmap رو توي shadowmap درست گفتم؟بي خيال منظورم توي daylight system هستش اونجا گرفتي كجا رو ميگم؟؟ خلاصه يه عكس بزار اونجا در ضمن عكست بايد خاكستري باشه با لكه هاي ابر مانند يه طوري كه وقتي نور رو مستقيم بتابوني داخل يه نور ضغيف مثل هواي ابري درست بشه:19:

SSS_HHH_OOO
08-05-2008, 12:38
ببين به نظر من بايد يه bitmap رو توي shadowmap درست گفتم؟بي خيال منظورم توي daylight system هستش اونجا گرفتي كجا رو ميگم؟؟ خلاصه يه عكس بزار اونجا در ضمن عكست بايد خاكستري باشه با لكه هاي ابر مانند يه طوري كه وقتي نور رو مستقيم بتابوني داخل يه نور ضغيف مثل هواي ابري درست بشه:19:
آره فکر خوبیه. فکر کنم طرح Noise هم مناسب باشه.

Farzad.wow
09-05-2008, 18:12
نه خیلی خوبه ایول

SSS_HHH_OOO
09-05-2008, 18:46
ممنون. لطف داری.