PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : مايكروسافت براي مبارزه با "فيشينگ" با سه شركت امنيتي همكاري مي‌كند



arkadas
20-11-2005, 23:46
شركت "مايكروسافت" به منظور افزودن فناوري رديابي حملات اينترنتي موسوم به "فيشينگ" در نگارش جديد و هفتم از مرورگر "اينترنت اكسپلورر"، نوار ابزار "ام اس ان" و ----- ايميل "اسمارت اسكرين" خود، با سه شركت ارايه‌دهنده خدمات امنيت اينترنتي همكاري مي‌كند.
به گزارش پايگاه اينترنتي "پي‌سي‌ورلد"، مايكروسافت اعلام كرد سه شركت "كيوتا"، "مارك مانيتور" و "اينترنت آدنتيتي" را به منظور حفاظت كاربران محصولات خود در برابر حملات اينترنتي "فيشينگ"، به همكاري دعوت كرده است.
به گفته "سامانتا مك منوس" از مديران امنيتي مايكروسافت، اين شركت از گزارشهايي كه اين سه شركت از حملات "فيشينگ" جمع آوري كرده‌اند استفاده نموده و از اين اطلاعات براي تقويت فيلترهاي ضد "فيشينگ" خود و حفاظت از كاربران استفاده خواهد كرد.
"فيشينگ"(‪ (Phishing‬به حملاتي گفته مي‌شود كه تبهكاران اينترنتي در آن از وب سايتهايي با ظاهري مشابه سايتهاي شناخته شده و قابل اطمينان استفاده كرده و كاربران را به سوي اين سايتهاي دروغين هدايت مي‌كنند و با جلب اطمينان كاربران، اطلاعات شخصي آنها نظير كلمات عبور، اسم رمزها و يا شماره‌هاي كارتهاي اعتباري آنها را مي‌ربايند.
فن‌آوري "ضد فيشينگ" شركت مايكروسافت در نگارش هفتم مرورگر "اينترنت اكسپلورر" كه با نگارش بعدي سيستم‌عامل ويندوز" يعني "ويندوز ويستا" عرضه خواهد شد، گنجانده شده است و كاربران "ويندوز ايكس پي" مجهز به مجموعه به روزكننده "سرويس پك ‪ "۲‬نيز قادر خواهند بود از اين مرورگر اينترنتي استفاده كنند.
علاوه بر "اينترنت اكسپلورر ‪ ،"۷‬فن‌آوري "اسمارت -----" اين شركت نيز كه براي حفظ امنيت كاربران ايميل "هات‌ميل" و همچنين نرم‌افزار "آوت لوك" استفاده مي‌شود، به فناوري جديد ضد "فيشينگ" مجهز خواهند شد.
طبق توافقنامه جديد، سه شركت امنيتي "كيوتا"، "مارك مانيتور" و "اينترنت آيدنتيتي" به محض شناسايي يك وب سايت آلوده از نوع "فيشينگ"، آن را به مايكروسافت گزارش مي‌كنند تا اين شركت آن سايت را در خدمات خود ----- كند.